تحلیل حسن بشیر، مقاله برتر فراخوان «فلسفه و بحران کرونا»

تحلیل حسن بشیر، مقاله برتر فراخوان «فلسفه و بحران کرونا»

به گفته Khabaronline ، پس از فراخوان فلسفه در مورد بحران تاج تحت عنوان “فلسفه تاج و بحران” ، در بین مقالات ارائه شده ، مقاله “تاج و فلسفه” ، تألیف دکتر حسن بشیر ، استاد جامعه شناسی ارتباطات. دانشگاه بین المللی امام صادق (ع) به عنوان بهترین مقاله انتخاب شد.

براساس این گزارش ، حسن بشیر ، رئیس هیئت سواد رسانه ای ایران خواستار زیر سوال بردن اساس فلسفه شد و گفت: “بحران تاج از منظرهای مختلف به یک فلسفه تمام عیار تبدیل می شود.”

این دانشکده دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: فلسفه نه تنها به مباحث ذهنی و انتزاعی می پردازد ، بلکه می گوید: “به طور تصادفی ، در شرایط فعلی دنیای فلسفه ، باید بیشتر به موارد عینی و واقعی توجه شود. مباحث انتزاعی مردم انتظار دارند که فلسفه به نفع زندگی آنها باشد. ما فلسفه را به خاطر فلسفه نخوانده ایم ، فقط به دنبال وجود ، ماهیت و رابطه علت و معلول هستیم. اگرچه این موارد برای درک جهان مهم است ، اما در شرایط کنونی جهان ، درک مشکلات جهان و ارائه راه حلهای منطقی برای آنها مهمتر است.

مدیر سابق آموزش عالی آکادمی آکسفورد خط بین “فلسفه” و “فلسفه” و “فلسفه” را توضیح داد و افزود: فلسفه یک ایده روشمند و هدفمند است ، در حالی که فلسفه یک رویکرد نه روشمند و نه عینی است. به عبارت دیگر ، چگونگی سخن گفتن که در آن نه نتیجه و نه یک روش منطقی و قابل قبول حاصل نمی شود.

بشیر با اشاره به لزوم مطالعه تاج به عنوان یک “چیز فلسفی” ، خاطرنشان کرد: بدیهی است با این دیدگاه ، یک فلسفه روش شناختی و هدفمند یک امر ضروری و مفید است و می تواند ما را به نتایج واقعی سوق دهد. به نظر من ، در صورت امکان ، باید به تاج از چهار منظر مهم فلسفی نگاه کرد: هستی شناسی ، معرفت شناسی ، روش شناسی و انسان شناسی (طبیعت انسانی). این چهار دیدگاه در اینجا بسیار مهم است و ما باید از آنها در ارزیابی فلسفی تاج یا تاج استفاده کنیم.

رئیس سومین کنفرانس ملی رسانه و اطلاع رسانی در مورد سوادآموزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع بحران تاج علاوه بر سایر موضوعات می تواند به یک موضوع فلسفی – ارتباطی تبدیل شود. این به خودی خود می تواند در آینده منجر به رویکردی خاص تر در زمینه فلسفی شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: برای درک هرچه بیشتر فلسفه ارتباطات ، این فلسفه را باید از چهار دیدگاه مهم مورد بررسی قرار داد و با پیچیدگی این نکات گفت: دانش ارتباطات. در حقیقت می توان گفت که این دیدگاه یکی از مهمترین دیدگاه های فلسفی در حوزه ارتباطات است. دیدگاه هستی شناختی که ماهیت وجودی ارتباطات انسانی ، بین فرهنگی و حتی بین فردی را مورد انتقاد قرار می دهد و می تواند نوعی جهان بینی اگزیستانسیالیستی از ارتباطات تلقی شود.

بشیر چشم انداز زیر را چشم انداز ارزش توصیف کرد و گفت: “در این منظر نوعی ارزیابی برای مشکلات اساسی ارتباطات در سطح جمعی و انسانی انجام می شود و دارای جهت گیری عملی است.” چشم انداز نهایی چشم انداز دیگری است که نتیجه یک رابطه انسانی یا جمعی و نتیجه آن را بررسی می کند ، برای مثال: یک منبع چقدر می تواند مؤثر باشد و چگونه می تواند ارزیابی شود. . این دیدگاه ، مانند اولین ، یکی از اساسی ترین نظرات فلسفی در مورد ارتباطات است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم فلسفی در ارتباطات یک رویکرد هرمنوتیکی و تفسیری است و ادامه می دهد: در حقیقت هر پیام ارتباطی به یک معنا از یک سو و تفسیر از طرف دیگر مربوط می شود و این دو مفهوم مهم فلسفی هستند. تحقیقات ارتباطی همیشه با عینک هرمنوتیکی انجام می شود. مکتب فرانکفورت به بسیاری از موضوعات مرتبط با معنا ، واقعیت ، واقعیت تیز ، صنعت فرهنگی و مواردی از این دست پرداخته است که همه این موارد را می توان از نظر فلسفی در نظر گرفت.

بشیر گسترش فلسفه را به عنوان یک گفتگوی اجتماعی در مورد موضوعات مهمی از جمله بحران تاج ، به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای گفتگوی جمعی دانست که کل جامعه با توجه به ابعاد مختلف این مشکل ، روشهای عقلانی برای مقابله با آن و به عنوان یک اجتماعی یافت. تجربه برای مقابله با آن از مشکلات دیگر استفاده کنید.

/ 6262