اقتصادی

مشکلات کامیون‌داران ترانزیتی از کرونا تا بحران اوکراین

مدیرکل حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری گفت: کامیون داران در برخی کشورها همچنان با قوانین وضع شده در خصوص شیوع ویروس کراون مشکل دارند اما تاکنون مشکلی در اثر واکسن راننده ایرانی گزارش نکرده ایم. .

جواد هدایت در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: در ابتدای واکسیناسیون ممکن است به دلیل تاخیر برای رانندگان ایرانی مشکلاتی به وجود بیاید و سایر ناقلان کشورهای دیگر برای ادامه کار واکسینه شدند، اما در حال حاضر وارد این واکسن نشده ایم. کشور به دلیل تزریق رانندگان جدید و کامیون داران حمل و نقل در حال انجام حساب های روزانه در کشورهای مختلف هستند.

وی افزود: امروز انتقال به روسیه به آرامی پیش می رود اما در اوکراین بر اثر این بحران تقریبا متوقف شده است. البته اگر این مشکل حل شود، می‌توانیم دوباره با اوکراین به‌عنوان یکی از شرکای تجاری بزرگ ایران شروع به همکاری کنیم، زیرا اوکراین از معدود کشورهای اروپایی بود که حضور و فعالیت بیشتری نسبت به کامیون‌داران ایران داشت.

مدیرکل دفتر راهداری و حمل ونقل بین المللی ادامه داد: مشکلات ترانزیت به برخی کشورها همچنان وجود دارد زیرا قوانین شیوع ویروس کرون در حال اجراست و می توان به این موضوع اشاره کرد مشکلات ترانزیت به ترکمنستان. البته مذاکراتی با این کشور داشتیم و با تغییر دولت در ترکمنستان این کشور به دنبال بازنگری در برخی قوانین است و امیدواریم بین ایران و ترکمنستان حرکت کنیم که واقعا راهی برای رسیدن به CIS است. کشورها. ، در اسرع وقت دوباره شروع خواهد شد.

هدایت گفت: قوانین عراق یکی دیگر از مسائل حمل و نقل است، زیرا بزرگترین مشکل این است که کامیون داران مجبورند کالاهای خود را در مرز عراق تخلیه کنند تا کامیون داران عراقی بتوانند به کشور خود وارد شوند و به دلیل مشکلات به افغانستان باز نگردند. که از زمان تأسیس طالبان در کشور به وجود آمده است.
انتهای پیام/