کشور به ساخت قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصدی دست یافت

کشور به ساخت قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصدی دست یافت

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این دو ایستگاه در میرداماد و حقانی در سال 1956 به زمین افتادند اما هنوز هم واقعاً م effectiveثر نیست گفت: این کشور با 85 درصد بومی سازی ساخت قطار ملی را به دست آورد.

به گزارش خبر فوری ، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم امضای تفاهم نامه “بازسازی کامل ۳۱ قطار مترو رام در تهران” ، “برنامه تمدید ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران” و “اتمام خرید ۱۰۵ قطار مترو” بود. “او گفت:” شبکه مترو یک شبکه است. اگر ساخت و ساز آغاز شود ، نمی تواند متوقف شود ، اگر متوقف شود ، زیرا سرمایه گذاری های انجام شده به هدر می رود.

وی ادامه داد: توقف توسعه شبکه مترو ضررهایی را به دنبال دارد و سودآوری ندارد و اگر نتوانیم سیستم پیشرانه آن را روی ریل قرار دهیم تمام هزینه ها هدر می رود.

هاشمی ادامه داد: ایستگاه های مترو میرداماد و حقانی در سال ۵۶ زمین گیر شدند و تاکنون نتوانسته اند به بازده اصلی خود برسند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: خطوط ششم و هفتم مترو نیز با هزینه زیادی راه اندازی شد ، اما روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار مسافر ، حداقل ۵۰۰ هزار یا یک میلیون مسافر در روز پذیرایی می کند.

وی با استناد به طراحی و ساخت قطار ملی و آزمایش آن ، امیدوار است که قطار بتواند خطوط را به خوبی کار کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کشور را قادر به طراحی و ساخت ۸۵ درصد واگن های قطار کرده است. اگرچه این پروژه سودآوری نداشت ، اما دستیابی به این قابلیت در کشور ضروری بود.

وی ایجاد ۲۵۰۰۰ شغل را از دیگر دستاوردهای این پروژه برشمرد و گفت: “با امضای قرارداد طراحی و ساخت ۱۰۵ واگن نسل چهارم ، یکی دیگر از اقدامات ما تأمین اعتبار است.

هاشمی توسعه خطوط ملی سبب کاهش آلودگی در تهران شد و افزود: در این راستا توسعه اتوبوس های برقی ضروری است و ما به ۹ هزار اتوبوس برقی در تهران نیاز داریم.

انتهای پیام