اخبار عمومی

صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی توسعه می یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه با اعلام اینکه تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی از اولویت‌های فعلی استان است، افزود: آذربایجان غربی از منابع معدنی، محصولات متنوع کشاورزی و ظرفیت‌های تولیدی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و عدالت در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات برای توسعه صنایع تبدیلی در سطح شهرستان‌ها باید رعایت شود.

وی همچنین از ارتقای شاخص‌های توسعه در آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی و عشایری استان جمعیت مولد بوده و می‌کوشیم زیرساخت‌ها برای استفاده بهینه از این ظرفیت فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی عدالت را از شعارهای محوری دولت عنوان کرد و افزود: با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، در سال‌های آتی شاهد سبز شدن وضعیت شهرستان‌ها و روستاهای استان از نظر توسعه زیرساخت‌ها و امکانات خواهیم بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به درآمد پایین شهروندان روستایی استان، اضافه کرد: علت اصلی کاهش درآمد در روستاها، خام فروشی محصولات و مکانیسم‌های غلط در این زمینه بوده و با ورود دلالان، تولیدات کشاورزی به قیمت‌های بسیار پایین‌تر خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی خدمات بی نظیری در ۴۵ سال گذشته به روستاها و روستاییان ارائه شده است، افزود: آنچه که مورد توجه دولت سیزدهم است، توجه، تمرکز و پیشرفت و آبادانی در روستاهاست.