اخبار سلامت

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا باید از ریف استفاده کرد

بیماری دندانی معمولاً در اثر پلاكی كه روی دندانها و لثه ها ایجاد می شود (پلاك های بی رنگ و زرد كه روی دندان ها ایجاد می شود) ایجاد می شود. پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 گونه مختلف باکتری است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم شبیه به یک شهر است و با از بین بردن گودزیلا آن را می سوزاند. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و کارآمد بازسازی کنند ، بنابراین احتراق باید به طور مرتب انجام شود. اما سوزش هیچ تاثیری در از بین بردن پلاک بین دندانها ندارد و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند منجر به بیماری دندان شود و برای این منظور باید از نخ دندان استفاده شود.

اگر پلاک به اندازه کافی طولانی روی دندان بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حساب دیجیتال تبدیل می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از وسایل مخصوص دندانپزشکی استفاده کرد.

چرا باید از ریف استفاده کرد

چرا خونریزی لثه ها ارزشمند است؟

به طور مساوی وقتی پزشک شما را فشار می دهد ، فشار خون شما را اندازه می گیرد ، دندانپزشک لثه های شما را معاینه می کند و لثه های خونریزی را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. نمرات بالاتر همچنین می تواند باعث ریزش دندان ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به قایق بستگی به وضعیت فعلی دندان ها دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا کاشت دندان ، از شناور استفاده نمی شود و باید با برس مخصوص ساخته شود.

sciencealert.com

2121