اخبار حوادث

دستگیری جاعلان اسناد ملکی در البرز

آفتاب نیوز:

سرهنگ محمد نادربیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در پی مراجعه چندین پرونده به پلیس اطلاعات البرز با موضوع کلاهبرداری علیه شهروندان در پوشش وام مسکن و اجاره بها با قیمت پایین در مناطق مختلف استان ، موضوع مطرح شد. در دستور کار دولت است. ” مبارزه با جعل و کلاهبرداری توسط پلیس انجام شد.

پس از تحقیقات بیشتر توسط کارآگاهان ، مشخص شد که مظنونان پس از مراجعه به مغازه ها پرونده یا تبلیغات اجاره یا وام را اجاره کرده اند که قیمت آنها بسیار پایین تر از قیمت واقعی در بازار مسکن بود.

دستگیری جعل اسناد غیر منقول در البرز

قیمت پایین اجاره در مقایسه با بازار ، مشتریان را تشویق می کند تا با تبلیغ کننده تماس بگیرند و پس از توافق اولیه ، به دفتر املاک و مستغلات مراجعه کرده و با یک کارمند املاک و مستغلات برای بازدید از املاک و در ابتدا پرداخت واریز و هزینه اقدام کنند. این قرارداد در مورد ملک تدوین شده است و در زمان ثبت عنوان شخصی ، صاحب ملک به اداره ثبت احوال آمده و پس از دریافت سپرده مسکونی ، موظف شد ملک را به مستاجر تحویل دهد.

نادربیگی افزود: مستاجر خانه در یک تاریخ مشخص به دفتر املاک و مستغلات مراجعه کرد ، اما این ملک بسته شد و صاحب مزرعه و صاحبخانه مسئولیتی در این زمینه ندارند.

با انجام اقدامات پلیس و تحقیقات شبانه روزی ، مأموران توانستند مخفیگاه متهمان را که عضو سابق دستگاه قضایی بودند ، شناسایی کنند. با جستجوی مخفیگاه متهمان ، دو قبضه اسلحه ، یک اسلحه ، 40 امضای سفید ، 15 چک بانکی و یک دستگاه خودرو زانتیا کشف شد.

طی تحقیقات ، متهمان به جرم خود اعتراف کردند 6 محکومیت کلاهبرداری در استانهای البرز و قزوین در یک میلیارد و 30 میلیون ریال و به اجاره دفاتر املاک و مستغلات در اماکن مختلف و جعل اسناد املاک و مستغلات تحت پوشش یک مدیر املاک و اعتراف کردند. استاد آنها پس از تنظیم قرارداد و واریز وجه ، خانه های خالی را به مردم نشان دادند و به بهانه اینکه قرارداد نهایی پس از دیدن خانه به پایان می رسد ، اعتماد مشتری را جلب کرده و قبل از تاریخ تحویل گریختند. .

در پایان ، رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهمان و شناسایی مظنونان این پرونده ، متهمان با قرار وثیقه آزاد شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی مظنونان احتمالی ادامه دارد.