اقتصادی

آمادگی برای تداوم خدمات آب و فاضلاب در صورت ورود سامانه بارشی

خبر فوری/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از آمادگی این شرکت برای از سرگیری خدمات آب و فاضلاب با ورود سامانه موسمی به استان خبر داد و گفت: تمامی امکانات شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای جلوگیری از آب مهیا است. کمبود و بحران در مورد نفوذ موسمی طوفان همرفتی در استان بسیج شده است.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه تمامی نیروهای عملیاتی حوزه آب و فاضلاب در استان در حالت آماده باش هستند، اظهار کرد: در حوزه بهره برداری و توسعه آب اقدامات لازم از جمله ایمن سازی مخازن ذخیره آب وجود دارد. در سطح تاسیسات و تصفیه خانه های آب در استان و شهرستان های اهواز، حفاظت و امنیت کامل تابلوهای برق، آمادگی لازم برای قرار گرفتن دیزل ژنراتورها در مدار در صورت قطع برق و …. .

مدیرعامل آبفا خوزستان از آمادگی این شرکت برای ادامه خدمات آب و فاضلاب در صورت رسیدن سامانه موسمی به استان خبر داد و افزود: تمامی امکانات شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای جلوگیری از کم آبی و بحران در صورت بروز بحران مهیا است. نفوذ موسمی و طوفان های همرفتی.” در سطح استان بسیج شده است.

وی تصریح کرد: در بخش فاضلاب شهرهای دارای عملیات بهداشتی، اهواز، آبادان، خرمشهر و… از جمله وظیفه اطمینان از عبور این سامانه را محول کرده ایم، تمامی امکانات و تجهیزات پیمانکار به صورت 24 ساعته در حالت آماده باش هستند. بنابراین در صورت نیاز به اقدام همراه با سایر عوامل برای حل مشکل.

کرمی نژاد ادامه داد: برای حذف لجن از تصفیه خانه فاضلاب، پمپ های برقی و پمپ های خودکشنده تهیه شده و دستور پرکردن و پاکسازی حفاری در مناطقی از شهرهایی که پروژه های حفاری و بهداشتی انجام شده است، داده شده است. کارهای نوسازی و نوسازی. 60 عدد تابلو برق و همچنین دارای جنتکس و پاک کننده های شبکه و نیروهای عملیاتی آماده بهره برداری ساخته شده است.

وی به احتمال بارندگی در کلانشهر اهواز و تمهیدات انجام شده در این شهر اشاره و تصریح کرد: تمامی 164 ایستگاه پمپاژ فاضلاب کلانشهر اهواز به پمپ های لازم تجهیز شده اند و تیم بازدیدهای دوره ای از ایستگاه های شهر اهواز داشته است. شرایط برق و مکانیک عملیات در حال انجام است.

وی پیش بینی و تامین ژنراتور در شهر اهواز را بیان کرد و اظهار داشت: در چند روز اخیر 27 دیزل ژنراتور در ایستگاه های پمپاژ فاضلاب تغذیه و 3 دیزل ژنراتور نیز تعمیر شده است.

کرمی نژاد افزود: 2 پمپ عمودی 315 کیلوواتی در ایستگاه پمپاژ فاضلاب قلعه چنان به بهره برداری رسید و 50 پمپ ذخیره در اندازه های مختلف در تصفیه خانه شماره یک برای بارندگی های احتمالی موجود است.

وی با بیان اینکه ناوگان خودرویی و عملیاتی اهواز آماده است، گفت: خودروهای قفل گشایی پیمانکاران شامل (خودروهای مکنده، واترجت، جنتکس و اروندی) در شرق و غرب اهواز 15 دستگاه برای خروج احتمالی در آماده باش هستند. تاخیر..

مدیر کل آبفا خوزستان تصریح کرد: 10 دستگاه پمپ SP آماده سرویس و آماده به کار برای وقوع سیل شدید در تصفیه خانه اول است.

انتهای پیام