اخبار جامعه

شاخص‌های سنجش وضعیت زنان و خانواده تهیه می‌شود

با تصویب مجلس، معاونت امور زنان و خانواده مکلف شد نسبت به تعیین شاخص‌های سنجش وضعیت زنان و خانواده، تهیه اطلس حوزه زنان و خانواده و آینده پژوهی مسایل این حوزه در سال اول برنامه اقدام نماید.

به گزارش خبر فوری، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم بند ب ماده ۸۰ و تبصره های آن را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور شناخت تحولات حوزه زنان و خانواده، افزایش کارایی در اقدامات و سیاست های مرتبط، اصلاح قوانین ومقررات و بهبود نظام حکمرانی در راستای ارتقای خانواده مداری و تقویت رویکرد الگوی ایرانی اسلامی زن (الگوی سوم)، معاونت امور زنان و خانواده با همکاری دستگاه های ذیربط و مراکز پژوهشی و اندیشه ورز مکلف است نسبت به تعیین شاخص های سنجش وضعیت زنان و خانواده، تهیه اطلس حوزه زنان و خانواده و آینده پژوهی مسایل این حوزه در سال اول برنامه اقدام نماید.

تبصره ۱- وزارت کشور با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه ستاد ملی جمعیت مکلف است نسبت به اجرای پیمایش‌های ملی مبتنی بر شاخص های احصا شده در حوزه زنان، خانواده و جمعیت در سال اول و آخر برنامه اقدام نموده و نتایج آن را در اختیار دستگاهها و نهادهای ذیربط قرار دهد.

تبصره ۲- نظر به ضرورت روشن نمودن ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، کنشگری پیش دستانه و مطالبه گری در حوزه زنان و خانواده در عرصه بین المللی، وزارت امور خارجه با همکاری معاونت امور زنان و خانواده و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مکلف است نسبت به انجام اقدامات فعالانه در ابعاد مختلف از جمله اقدامات تبلیغی و روشنگرانه در مورد نقش فعال بانوان در ایران و جوامع اسلامی و طراحی شاخص های کنشگری زن مسلمان اقدام نماید.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.