اخبار جامعه

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

در مجلس ، بروجرد ، نماینده مردم ، تاکید کرد که وزیر پیشنهادی بهداشت باید معاونان خود را در زمینه اجرای پزشکی خانواده ، مبارزه با مافیای دارویی و تجهیزات پزشکی ، کمبودهای پزشکی و ترویج طب سنتی تضمین کند.

به گزارش خبر فوری ، عباس گودرزی ، پیش از وزیر پیشنهادی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در جلسه بعد از ظهر مجلس گفت: در کمیته بهداشت ، درباره کمبود پزشکی و بحرانی که در آینده خواهیم داشت. من چندین سال به وزیر پیشنهادی هشدار دادم که او 11 سال دبیر شورای توسعه دانشگاه علوم پزشکی بوده است زیرا ظرفیت دانشگاهها نه تنها افزایش یافته بلکه در مقایسه با آن زمان نیز کاهش یافته است. او روی کار آمد

وی افزود: نگرانی های دیگری که باید برطرف شود ، انحصار ایجاد شده توسط تحصیل پزشکان و خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان به ارائه خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مکان های غیر فقیرانه است.

در مجلس بروجرد ، نماینده مردم ، گفت که برای گرفتن پزشک متخصص ، باید از آنها بخواهیم که به مناطق نیازمند بیایند. مردم در راستای خدمات پزشکی منتقل شده به تهران و مراکز استان هستند. چرا با وجود نخبه بودن و امکانات از مهارت ها استفاده نمی شود؟ متوسط ​​پزشک عمومی در ایران 11.7 به ازای 10000 نفر جمعیت و 30 نفر در کشورهای اصلی 10.000 نفر و پزشک متخصص 5.9 نفر به ازای 10000 نفر جمعیت است ، در حالی که در کشورهای اصلی بین 20 تا 30 نفر است. برای 10 هزار نفر است. به دندانپزشکان دارای 10.29 نفر در هر 10.29 درصد هستند که در کشورهای توسعه یافته بسیار بیشتر است.

وی همچنین تأکید کرد که ایجاد زیرساخت های جدید در زمینه علوم پزشکی خواسته ملت ایران است. چین که بالاترین نرخ تاج را داشت ، گفت که با داروهای سنتی تاج را تا 92 درصد کاهش داده است. ما 14 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به تاج رساندیم ، اما حتی یک دلار برای طب سنتی هزینه نکردیم. طب سنتی ایران مظلوم واقع شده است. حداقل یک اتاق در بیمارستان ها برای طب سنتی اختصاص دهید.

سرانجام گفت: چرا صداوسیما ساعتی را صرف بحث درباره طب سنتی نمی کند؟ چرا به محصولات GMO برچسب نمی زنیم؟ امیدواریم وزیر بهداشت پیشنهادی به مجلس اطمینان دهد که گامی در جهت ایجاد پزشک خانواده برای مبارزه با فساد در پزشکی و تجهیزات پزشکی ، کمبودهای پزشکی و ترویج طب سنتی برداشته و در غیر این صورت ما مخالف آن هستیم.

انتهای پیام