اقتصادی

نفتکش ایرانی فاکسون وارد آبهای ونزوئلا شد

هنگامی که محموله سه کشتی ایرانی که به بنادر ونزوئلا می رسند تخلیه شد ، یک چهارمین کشتی ایرانی حامل بنزین و مشتقات نفتی اواخر چهارشنبه وارد آبهای ونزوئلا شد.

به گزارش خبر فوری ، آمار رافینییتیو ایکان نشان می دهد که فاکسون ، کشتی چهارم ، ساعت 11:49 بامداد روز چهارشنبه در ایالت سوکره شمالی ونزوئلا از ناوگان 5 کشتی ایرانی عبور کرد و از آن زمان تاکنون گزارشی از آن منتشر نشده است.

ایران 1.53 میلیون بشکه دیزل و مشتقات آن را به پنج کشتی در ونزوئلا ارسال کرده است که به بنزین بسیار نیاز دارند.

در گذشته ونزوئلا ارزانترین دیزل جهان را داشت و بنزین یارانه ای را به مدت دو دهه عرضه می کرد ، اما به دلیل فلج بودن پالایشگاه های نفت ونزوئلا ، تحریم های ایالات متحده و توزیع ضعیف ، بازار سیاه شکل گرفته است. یک لیتر بنزین حداقل دو دلار فروخته می شود و مردم ساعت ها جلوی پمپ بنزین ها می مانند.

صادرات بنزین ایران به ونزوئلا باعث انتقاد مقامات آمریكا در مورد هر دو عضو اوپك شده است.

فاکسون پیاده روی سه کشتی دیگر را که در اوایل این هفته وارد کشور شده اند ، دنبال کرده است. کشتی Fortune در بندر پالایشگاه ال پالیتو سوزانده شده است و کشتی Petunia در کشتی متصل است. کشتی فارست در بندری در پالایشگاه کاردون لنگر گذاشته شد.

این کشتی ها علیرغم هشدارهای شدید مقامات آمریکایی بدون آب وارد ونزوئلا شدند. واشنگتن واکنش صادرات را بررسی می کند و ایران اعتراضاتی را علیه سازمان ملل متحد برانگیخته است. یک کشتی پنجم به نام کولا در حال عبور از اقیانوس اطلس به سمت کارائیب است.

به گزارش رویترز ، دولت سوسیالیست ونزوئلا جشن ورود محموله را جشن گرفته است. رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکولاس مادورو گفته است که شهروندان ونزوئلا در دهه هایی که یارانه ها سخت بوده ، باید هزینه بنزین را بپردازند.

انتهای پیام