شهر تهران محدودیت هایی را در ساعات سرویس مترو و اتوبوس وضع کرده است که ازدحام ایستگاه های مترو و اتوبوس را دو برابر کرده و به دلیل ماهیت خود باعث شکایت مسافران شده است.
به گزارش خبر فوری ، روز دوشنبه ، 10 نوامبر ، ساعت 8 شب ، شورای شهر تهران اعلام کرد که با اجازه ستاد تاج ملی ساعات خدمات مترو و اتوبوس را کاهش می دهد. صدور این اخطار یک روز قبل از اجرای طرح ملی ، در حالی که هیچ هشدار جایگزین ویژه ای تصویب نشده بود ، شرایط ترافیکی را برای بسیاری از شهروندان دشوار کرد.
کاهش ساعات خدمات مترو و اتوبوس که تنها راه سفر برخی شهروندان است ، مشکلاتی را ایجاد کرده است زیرا در ساعات اخیر شاهد ازدحام جمعیت بیشتری هستیم و حق استفاده از مترو و اتوبوس برای کارگران “کار شبانه” نادیده گرفته شده است. بنابراین ، این امر منجر به شکایت شهروندان شد علی ، کارمند واحد فنی یک واحد ارائه دهنده خدمات او می گوید: “من یک کارگر فنی هستم و باید تا ساعت 10 شب و در حین کار کار کنم ، همانطور که می بینید من ماسک دارم و فاصله اجتماعی را تا آنجا که ممکن است رعایت می کنم.” خدا را شکر هنوز تاجی نگرفته ام.
وی می افزاید: من از ارم سبز به ایستگاه شوش با مترو می روم و تاکنون مشکلی پیش نیامده است اما اکنون آنها به من اطلاع داده اند که ساعت کار مترو 20 ساعت بیشتر نیست ، چرا؟ پس من و امثال من که دیر کار می کنیم چطور؟ در روزهایی که این طرح اجرا شد ، من مجبور شدم با تاکسی یا ماشین از ارم سبز به ترمینال آزادی بیایم و مجبور شدم مسیر را با تغییر دو یا سه ساعت ، یا خاموش کردن موتور انجام دهم. داشتن باران و هوای سرد بسیار دشوار است.
فرزانه همچنین با اشاره به جمله “دوچرخه سواران از عابران پیاده اطلاعی ندارند” کارمند یک شرکت بخش خصوصی است: “من کارمند یک شرکت خصوصی هستم که به ولیعهد احترام نمی گذارم و مصوبات مخابراتی دولت و ستاد تاج ملی را نمی پذیرم.” ما هیچ اعتراضی نداریم و البته واقعیت این است که ما جرات اعتراض به این از دست دادن شغل را نداریم. من باید الان چه کار کنم؟ آنها روز کاری مترو و اتوبوس را کاهش دادند تا اینکه من ساعت 9 شب کارم را تمام کردم و می خواستم دفتر را ترک کنم.
وی ادامه می دهد: من از واناکه با اتوبوس به راه آهن می رفتم. اما حالا چه کار کنم؟ یکی دو روز می توانم از مدیر مجموعه خود بخواهم زودتر برود تا حداقل سوار آخرین اتوبوس شوم ، اما چه مدت طول می کشد یا چه مدت می توانم با تاکسی اینترنتی سوار شوم در حالی که نرخ ها آنقدر متغیر و زیاد است که نمی توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. خوب ، حداقل مقامات نباید به جای اینکه خدمات را کاملاً متوقف کنند ، به جای کاهش خدمات اتوبوسرانی ، تعداد اتوبوس ها را کاهش دهند.
نوشا و دوستش مسافران معمولی مترو هستند که با ایستگاه مترو از ایستگاه تئاتر شهر به ایستگاه کرج می روند اما این روزها از ترس ازدحام جمعیت درون واگن ها حاضر به دادن مترو به مخالفان خود نشده و گفتند: کرونا مشکل این بار است. ما اتوبوس یا مترو نداشتیم ، حدود ساعت هفت بود تا اینکه ساعت کاری خود را تمام کردیم و من با مترو آمدم و بیشتر کالسکه های دیگر خالی بودند ، حداقل در قسمت زنان و با رعایت مسافت به راحتی می توانستیم در کنار دیگر مسافران باشیم ، اما با اجرای طرح کاهش مترو او نمی تواند با ترس راه برود.
وی گفت: “جمعیت بیش از حد شلوغ است و این حتی در بخش مردان نیز بیشتر مشاهده می شود و از آنجا که اوضاع بسیار نامناسب بود ، ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که وضعیت بهتر نشود ، حداقل در تاج ، از مترو استفاده نکنیم.”
به گزارش خبر فوری ، این اعتراض و انتقاد تنها بخشی از مسافران مترو و اتوبوس بود. اما پس از اجرای این طرح ، اعضای شورا نیز وارد عمل شده و نسبت به این تصمیم معترض شدند و خواستار تغییر شدند. مجید فراهانی ، رئیس کمیته بودجه شهر وی برای اولین بار با ارسال اطلاعیه ای به شهردار شهر مبنی بر تغییر روند کار ، نوشت: “مطمئناً این برنامه که توسط معاون با مجوز شورا تنظیم شده ، منجر به ازدحام بیش از حد خواهد شد. این امر خطر آلودگی و آلودگی را افزایش می دهد و این تصمیم منجر به عدم پرداخت حق شهر و هزینه های سفر به سایر وسایل حمل و نقل به شهروندان می شود. “تصمیم مناسب نیست و مبتنی بر احترام به حقوق عمومی است.”
وی خواستار لغو این طرح شد و گفت: مردم تهران انتظار داشتند شبکه حمل و نقل عمومی ظرفیت خود را در تاج با تقویت ناوگان تا فاصله اجتماعی افزایش دهد که هنوز برآورده نشده و در حال حاضر در شهرداری وجود ندارد. “حمایت دولت موفق نبوده است برای تحقق آن ما نباید شاهد اجرای تصمیماتی باشیم که سلامت و زندگی شهروندان عزیزمان را به خطر می اندازند. همه ما از سلامت و حق زندگی مردم تهران مسئولیت داریم ، از کارآفرینان و جعبه خواب شروع می کنیم. “
علی آتاک ، سخنگوی شهر ، گفت که چنین تصمیم ساعتی باعث کاهش شیوع تاجگذاری نخواهد شد ، در ساعات پایانی ناوگان حمل و نقل عمومی شلوغ خواهد شد و باعث اندوه خواهد شد. “این تصمیم ، بدون حمایت قوی متخصصان و مشورت با شورای اسلامی شهر تهران و رها كردن زندگی بسیاری از شهروندان ، درآمد و مشكلات پایینی را برای گروه های آسیب پذیر ایجاد می كند و شهرداری” باید اقدامات خود را قبل از تاج برنامه ریزی و انجام دهد. و با در نظر گرفتن شیوه زندگی عموم مردم ، تا نگرانی و نگرانی بیشتر برای شهروندان ایجاد نشود “.
همچنین ناهید خداکرمی ، رئیس کمیته بهداشت شهرستان تهران وی در مصاحبه ای گفت: “تاكنون تمهیدات مربوط به مقر كرونا بیشتر بر اقتصاد شهری متمركز شده است كه عواقب منفی زیادی به دنبال داشته است ، نه تنها به زندگی مردم كمك می كند ، بلكه كنترل تدریجی مشكلات را نیز دشوار و دشوار می سازد.”
وی می افزاید: “متأسفانه هنوز تعادل ، هماهنگی و ادغام در تصمیم گیری ها وجود ندارد ، زیرا می بینیم که شهرداری های تهران و ستاد تاج ، بدون اطلاع و مشورت با کمیته بهداشت در مورد اتوبوس ها و متروها ، اقدامات به موقع را انجام می دهند! این تصمیم مرکز تحقیقات شهرداری تهران دو مرحله تحقیق گسترده در مورد نحوه پخش تاج با بیماران انجام داده است. مطالعات نشان می دهد در دو هفته قبل از بیماری ، فقط دو تا سه درصد بیماران تاج دار از اتوبوس و مترو استفاده می کردند. “و نه تنها تحقیقات در ایران ، تحقیقات جهانی تأثیر کم حمل و نقل عمومی بر شیوع تاجگذاری را نشان می دهد و ما باید یاد بگیریم که کلمات و تصمیمات خود را بر اساس داده های علمی اتخاذ کنیم.”
جزئیات نامه ای که شورا به شهردار تهران نوشته است
اعتراض ها علیه این تصمیم تا آن زمان ادامه داشت زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیته بهداشت و محیط زیست شهرداری وی در مصاحبه ای نامه اعتراض خود از شورای شهر را به شهردار تهران اعلام كرد و اظهار داشت: “براساس مطالعات انجام شده توسط كمیته بهداشت شهر تهران ، میزان حمل و نقل عمومی شیوع كووید – 19٪ كمتر است. و در نامه به شهر ، ما از حناچی خواستیم که مسئله نظارت دقیق بر شرایط حمل و نقل عمومی و کاهش ساعات حمل و نقل عمومی را بررسی و اصلاح کند. ” .
در همین حال ، مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهر تهران به این اعتراضات واکنش نشان داد و گفت: شهرداری تهران پیشنهادی برای كاهش ساعات حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) ارائه نداد و تصمیم توسط ستاد ملی تاج گرفته شد. دستور داد که آن را کاهش دهد “.
وی این تصمیم را منوط به نظر ستاد ملی تاج کرد و گفت: “تصمیم گیری در مورد کاهش ساعات کار حمل و نقل عمومی کارشناسی است یا خیر ، باید از این اقامت درخواست شود ، اما کاهش ساعات کار حمل و نقل عمومی باعث کاهش 200000 مسافر مترو و اتوبوس می شود و این محدودیت حمل و نقل عمومی ظرف یک ماه تعیین خواهد شد و اگر ستاد ملی ضد تاج تاجی تصمیم دیگری در مورد حمل و نقل عمومی اتخاذ کند ، شورای شهر تهران اجرا خواهد شد. “
به گزارش خبر فوری ، کاهش ساعت خدمات مترو و اتوبوس ، صرف نظر از نحوه رفت و آمد به مشاغل اصلی مجاز به کار از ساعت 6 بعد از ظهر به بعد و همچنین انباشت کابین های واگن و اتوبوس مترو ، تصاویری که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده است. ، منجر به اعتراض و شکایت شده است و شاید باید در روزهای ابتدایی اجرای این طرح مورد بازنگری قرار گیرد تا شهروندانی که در این روزهای تاج ناچار به امرار معاش می شوند حداقل بتوانند سفر را ایمن و آسان کنند. بودن.
انتهای پیام