اخبار سلامت

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

به گزارش شفاف ، در ماه های اخیر ، در جامعه علمی بحث های زیادی در مورد عود و عفونت مجدد بیماری کووید 19 وجود دارد. به نظر می رسد میزان کم و قابل مقایسه ضد عفونی مجدد با ویروس SARS-CoV-2 در مقایسه با سایر عوامل تنفسی (طی یک سال) در بسیاری از کشورها برطرف شده است و براساس بدیهیات ویروس شناسی کاملاً انتظار می رود …

بر این اساس ، محققان کمیته سازمان تحقیقات Covid-19 ، کمیسیون ملی اپیدمیولوژی Covid-19 و دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اراک در یک مطالعه مشکل عفونت مجدد با Covid-19 را بررسی کردند.

برگ گفت: “در مورد عوامل عفونی ویروسی مانند آنفلوانزا ، پاراآنفلوانزا ، سایر ویروس های فصلی کرونا ، و غیره ، هنگامی که انسان در معرض این ویروس ها قرار می گیرد ، عفونت معمولاً شدید است و بنابراین دارای مصونیت نسبی است.” ) به این دلیل اتفاق می افتد که اکثر افراد ماهها یا سالها از عفونت در امان هستند و پس از چند سال ، در صورت آلوده شدن فرد ، عفونت علامتی یا بسیار خفیف است. بنابراین ، ویروس SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و رفتار آن همان رفتار ویروس های کرونا در دستگاه تنفسی انسان و حیوانات است. اگر قبلاً در جامعه مصونیت نداشته باشد ، کمی مانند ویروس های دیگر حرکت می کند تا به تعادل برسد.

محققان در این پیشنهاد ، پس از بررسی چندین مقاله در این باره ، می گویند دلیل اعتقاد مجدد به عفونت بیش از واقعیت ایران است ، در بیشتر موارد (نه همه) در روش های آزمایشگاهی ، CT یا تشخیص بالینی. از موارد اول یا دوم ، آنها اشتباه کرده اند و مثبت کاذب شده اند.

محققان گفتند: “وقتی Covid-19 وارد شد ، سیستم بهداشتی ما با سیل عظیمی از نمونه ها روبرو شد.” در چند هفته اول ، تنها چهار مرکز در کشور ویروس را شناسایی کردند و سپس بسیاری از آزمایشگاه های مولکولی در کشور منفجر شدند. بسیاری از افراد در تخصص های آزمایشگاهی غیرمرتبط ، بخش های تشخیص مولکولی و ویروس شناسی را ایجاد کردند و وارد برخی مناطق تحقیقاتی در آن منطقه شدند. افراد با تجربه کمتر می توانند کیفیت را در توسعه کمی آزمایشگاه ها فدا کنند. آزمایشگاه های افراد باتجربه نیز تعداد آزمایش ها را به طور تصاعدی افزایش می دهد.