اخبار جامعه

۱۷ هزار موتورسیکلت رسوبی در آستانه ترخیص

خبر فوری / بوشهر رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر اعلام کرد که برنامه ای برای پاکسازی موتورهای رسوبی تا اواسط ژانویه اجرا می شود.

رئیس کاظم پنا در گفت وگو با خبر فوری ، با اشاره به وجود 21 پارکینگ در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این پارکینگ ها حدود 17000 موتورسیکلت رسوبی وجود دارد. موتورسیکلت های رسوبی موتورسیکلت های توقیفی و ذخیره شده در پارکینگ به دلیل تخلفاتی است که از سال 1390 تا پایان سال 1398 توسط افسران پلیس رانده شده است.

وی افزود: در همین راستا ، پلیس دستورالعمل ویژه ای برای جلوگیری از تجمع تجهیزات و کاهش تلفات مردم صادر کرده است ، طرح پاکسازی موتورهای رسوبی که از 8 نوامبر در سراسر کشور اجرا شده است.

بوشهر ، رئیس اداره فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی گفت: این پروژه که تا 8 ژانویه به مدت دو ماه ادامه دارد ، شامل موتورهای توقیف شده قبل از 29 اسفند 1395 است.

پنا از متقاضیان این پروژه دعوت كرد و اظهار داشت كه برای ارائه این پروژه اقدامات رسانه ای گسترده ای در رادیو و تلویزیون ، خبرگزاری ها و سایر مطبوعات انجام شده است و ما از شهروندان و شهروندان عزیز دعوت می كنیم كه موتورسیكلت مندرج در این طرح را توقیف كرده اند. دستورالعمل ها ، همراه با اسناد هویت و دارایی و رعایت پروتکل های بهداشتی ، به مراکز پلیس +10 می روند.

وی افزود: “توصیه و اهمیت ما این است كه از این طرح استفاده كنید زیرا این امر تسهیلات ویژه ای را برای مردم فراهم كرده و موانع غیرضروری و فرایندهای اداری را كه با آن روبرو بوده اند برطرف كرده و نظافت موتورسیكلت ها را به سادگی انجام داده است.

به گفته بوشهر ، رئیس اداره راهنمایی و رانندگی و راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی ، در این دستورالعمل امکان پاکسازی موتورسیکلت ها بدون ثبت نام یا با ثبت نام های قدیمی ، بدون بیمه شخص ثالث یا مجوز وجود دارد که گزینه بسیار خوبی برای تمیز کردن موتور سیکلت است.

وی اظهار داشت: از دیگر مزایای این طرح حذف جریمه های مضاعف است. بر اساس این طرح ، میزان جریمه از جمله بخشودگی دو برابر می شود و دارندگان موتورسیکلت فقط مبلغ اصلی جریمه را پرداخت می کنند. همچنین هزینه پارکینگ با همان نرخ مصوب سال 2015 محاسبه و بدست خواهد آمد.

پنا در تشریح روش پاکسازی موتورهای رسوبی گفت: روند پاکسازی موتورسیکلت های توقیفی بسیار ساده است و متقاضیان این پروژه به دفاتر پلیس +10 در محل زندگی خود مراجعه می کنند و اسناد هویت و مالکیت را برای تکمیل نامه تعهد ارائه می دهند. به. در صورت بروز مشکلاتی از قبیل قبض پارکینگ یا موارد خاص ، واحدهای نظافت پلیس که در همان شهر در گردش هستند آماده پاسخگویی به متقاضیان هستند.

این مقام انتظامی گفت: “تاکنون این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است و انتظار می رود تعداد منابع پس از اطلاعات افزایش یابد.”

یکی از ویژگی های این طرح تسهیل رهاسازی وسایل نقلیه بود و افزود: از دارندگان موتورسیکلت که در سال های گذشته توقیف کرده بودند انتظار می رفت که وسایل نقلیه خود را بدون بیمه ، گواهینامه یا تشریفات قانونی و بدون مقررات تمیز کنند. آنها این قانون را مانعی برای آزاد شدن موتورهای خود می دانستند. امروز با اجرای این طرح و تسهیل روند نظافت ، انتظار داریم مشتریان بیشتری تجهیزات را آزاد کنند.

رئیس اداره فرهنگ و راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر اظهار داشت: موتورسیکلت هایی با حجم بیش از 250 سی سی و همچنین موتورسیکلت های فاقد سابقه در سیستم شماره گذاری و سیستم پارکینگ در این طرح لحاظ نمی شوند و به آنها تکلیف داده می شود. آنها باید با پلیس آگاهی تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: در صورت عدم ذکر مالکان موتورسیکلت های رسوبی در مدت تعیین شده ، دستگاه های مذکور غیر مالک محسوب می شوند و با هماهنگی مقامات ذی صلاح به مقر فرماندهی تحویل داده می شوند.

رئیس پنا در پایان اظهار داشت: بار دیگر از دارندگان و دارندگان قانونی چنین موتورسیکلت هایی دعوت می کنیم تا از فرصتی که برای آنها ایجاد شده استفاده کنند و همکاران ما از واحدهای نظافت پلیس راهور و دفاتر پلیس +10 نیز آماده خدمت رسانی به آنها هستند.

انتهای پیام