اخبار جامعه

پایگاه واکسیناسیون خودرویی باغ پرندگان تهران به بهره برداری رسید

پایگاه واکسن Covid برای 19 وسیله نقلیه در باغ پرندگان تهران با حضور دکتر زالی راه اندازی شد.

به گزارش خبر فوری ، دکتر علیرضا زالی امروز ، دوشنبه ، در مراسم افتتاح پایگاه وارد کردن وسیله نقلیه Covid 19 واقع در باغ پرندگان در شمال تهران گفت:.

وی با یادآوری سالگرد آزادسازی خرمشهر ، افزود: امروز کارگران پرتلاش بهداشت و مدافعان جدی بهداشت و درمان در تلاش مضاعف برای خدمت به مردم کشور هستند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری های کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت که مراکز واکسیناسیون بدون حمایت شهرداری ، ماه سرخ ، پلیس ، تربیت بدنی ، اداره کل آموزش و پرورش امکان پذیر نیست. ، شصت و یکمین مرکز واکسیناسیون جامع از این مجموعه سپاه و بسیج افتتاح شد.

وی در مرحله اول و دوم واکسن با بیان اینکه هدف آنها ایجاد 80 مرکز جامع واکسیناسیون است ، افزود: دستیابی به این هدف با تلاش سه دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است.

با اشاره به تراکم جمعیت ، مهاجرت و میزان بالای ساخت و ساز در منطقه 4 شهرداری تهران ، زالی یکی از گرمترین نقاط Covid 19 در زمانی که زالی به عنوان یک بیماری قلمداد می شد ، محسوب می شد.

افراد بالای 65 سال در تاج چهارم 82٪ مرگ و میر افزایش یافت

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بر لزوم هدف قرار دادن واکسن برای این گروه سنی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: 82٪ از مرگ و میرهای خیزش چهارم کرونا مربوط به گروه سنی بالای 65 سال بود.

به گفته شهید بهشتی از دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی ، وی ادامه داد: تاکنون 65 درصد افراد بالای 75 سال واکسینه شده اند و بین 18 تا 20 درصد افراد بالای 70 سال واکسینه شده اند.

زالیک ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با افتتاح سایر مراکز اجتماعی روند واکسیناسیون تسریع شود.

محمد محمد دوست ، شهردار منطقه 4 تهران نیز درباره فعالیت های این پایگاه درج خودرو توضیح داد: در حال حاضر این پایگاه دارای سه کابین است و ما آماده هستیم تعداد کابین ها را به 6 کابین برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد با گسترش مراکز واکسیناسیون و آمادگی برای ادغام جمعیت جوان ، خدمات شایسته ای به مردم تهران ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، سرهنگ اکبر بختیاری ، وارث پایگاه نصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در بخشی دیگر از این مراسم ، تلاشگران بهداری را در زمان تاج گذاری و حمایت از شهر برای ایجاد واکسیناسیون انجام داد. مراکز وی اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آینده نزدیک به فعالیت سایر پایگاه های واکسن در تهران کمک خواهد کرد.

زینب نصیری ، مدیرکل بهداشت شهر تهران ، همچنین با اشاره به همکاری بین بخشی و هم افزایی بین آژانس های مختلف کشور ، برای تلاش برای ادغام افراد از مقامات و متخصصان کشور ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین گفت که تمام توانایی ها و زیرساخت های شورای شهر تهران آماده است تا به سرعت واکسیناسیون شهروندان کمک کند.

همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر در پایان این مراسم ، از خانواده شهید داوود مردانشاه در حضور دکتر زالی و سایر مقامات قدردانی شد.

انتهای پیام