اخبار عمومی

سود ۴۰۰ میلیاردی استانبول از ایرانی‌ها

داستان با توییت یک روزنامه نگار موسیقی شروع نشد و رقم 120 میلیارد تومان هزینه اعلام شد و 30،000 بلیط کنسرت در ترکیه در ماه سپتامبر فروخته شد. داستان از آنجا شروع شد که برخی از افراد برای واکسیناسیون به کشورهای اطراف رفتند. آنها میلیون ها پول دادند تا به آنجا بروند و واکسن بزنند. در همان زمان ، اعلام شد که کنسرت ها در چندین کشور همسایه از سر گرفته می شود. ترکیه همیشه یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری کنسرت بوده است. اکنون ، در حالی که واکسن در کشور ما در حال افزایش است ، چندین کنسرت در استانبول برگزار می شود.

به گزارش خبر فوری ، روزنامه “فرهیختگان” نوشت: به نظر می رسد محدودیت های اجتماعی در ترکیه بیش از یک ماه است که ادامه دارد و امکان تجمع در مکان های بسته وجود دارد. رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی الزامی نیست. تنها محدودیتی که وجود دارد الزام استفاده از ماسک ، حتی در خارج است. در این شرایط و در حالی که گفته می شود دادن کارت واکسن یا تأیید تاج منفی برای دو دوز تزریق الزامی است ، اما گزارش برخی رسانه های غیر ایرانی نشان می دهد که در این مورد سختگیری خاصی وجود ندارد.

بحث کرونا نه تنها بسیار مهم است و احتمالاً هنگام بازگشت این گروه به کشور عواقب آن را خواهیم دید ، بلکه هزینه هایی است که برای این سفر پرداخت می شود. هزینه ها ، در بیشتر موارد ، سوء استفاده از شرایطی است که ما در جهان و ایران در آن زندگی می کنیم.

ما همان 30 هزار بلیط را می شماریم و کنسرت هایی را که در روزهای آینده برگزار می شود ، می شماریم. ما متوسط ​​هزینه هر فرد برای بازگشت به استانبول در تورهای مختلف را 5 میلیون گوجه فرض می کنیم. بسته به سیستم یا پرواز چارتر ، این تعداد متفاوت است. ما این 30،000 مدخل را به طور متوسط ​​در 5 میلیون جلد ضرب می کنیم. ما به دلیل هزینه رفت و آمد به 150 میلیارد انسان می رسیم. 120 میلیارد به هزینه خرید کارت گوجه فرنگی اضافه کنید. تاکنون ، صرف نظر از هزینه اقامت و خریدهای جانبی ، 270 میلیارد دلار از جیب ایرانیانی که برای کنسرت به استانبول رفته اند ، خارج شده است.

اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. هتل های 2 ستاره استانبول یک انتخاب عالی برای یک سفر کوتاه و ارزان هستند. آنها امکاناتی مانند اینترنت ، صبحانه ، رستوران و کافه را برای مسافران و گردشگران ارائه می دهند. با این حال ، دیگران دارای امکاناتی مانند پارکینگ ، سونا و ترانسفر فرودگاهی هستند. نرخ شب اقامت در این هتل ها از 24 دلار تا 106 دلار متغیر است. با در نظر گرفتن قیمت 26 هزار تومان در هتل دوستاره و میانگین فرضی 50 دلار ، عدد یک میلیون و 300 هزار تومان به دست می آوریم. تعداد رسمی ایرانیانی که به هتل دو ستاره رفته اند وجود ندارد ، اما اگر یک سوم از این 30 هزار نفر به هتل دو ستاره بروند ، به 13 میلیارد گوجه فرنگی می رسیم. البته برای اقامت در هتل های سه ستاره استانبول باید هزینه بیشتری بپردازند. هزینه یک شب اقامت در این هتل ها بین 311 لیر تا 656 لیر است. اگر هر لیر را برای 3200 گوجه فرنگی و میانگین آن را برای 500 لیر بگیریم ، 1 میلیون و 600 هزار گوجه فرنگی است. ما فرض می کنیم که یک سوم هتل های سه ستاره از بین رفته اند. هزینه اقامت برای آن 10 هزار نفر 16 میلیارد مرد خواهد بود. حدود 30 میلیارد تومان به 270 میلیارد تومان قبلی اضافه کنید. هزینه رزرو اتاق در هتل 4 ستاره بین 527 پوند تا 1008 لیر ترکیه و هزینه رزرو هتل پنج ستاره بین 102 تا 498 دلار است. ما همچنین معتقدیم سطح متوسط ​​هتل های چهار و پنج ستاره 300 دلار است. گفتیم دلار را 26000 تومان محاسبه کرده ایم و یک فرد معمولی که در هتل های 4 تا 5 ستاره می خوابد حدود 7 میلیون و 800 هزار تومان هزینه می گیرد. سومین 10 هزار نفر ، که احتمالاً در وضعیت اقتصادی بسیار خوبی قرار دارند ، در این هتل ها اقامت دارند. هزینه این گروه غنی 78 میلیارد گوجه فرنگی خواهد بود.

حالا ، 78 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان قبلی ، هموطنان عزیزمان اضافه کنید ، که احتمالاً قبل از رفتن به ماه محرم اعتراض کرده اند و ماجرا را برای واکسیناسیون به جامعه بین المللی واگذار کرده اند ، به ترکیه سفر کنید و به کنسرت بروید.

انتهای پیام