اخبار حوادث

سرما و یخبندان در ۲۴ استان/هشدار به کشاورزان و دامداران در روز‌های سرد و برفی

فتاب‌‌نیوز:

وی با تشریح آخرین وضعیت هوا در کشور اظهار داشت: هم اکنون باران ، برف و مه در استان های ساحلی دریای خزر ، خراسان رضوی شمالی ، خراسان شمالی ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و مناطقی از اردبیل ، بخشهایی از استانها در دامنه های جنوبی البرز ، کرمان . و آنها را در سیستان و بلوچستان می بینیم.

وی ادامه داد: بارش باران ، برف و مه برای روز آینده در استان های ساحلی دریای خزر ، خراسان شمالی ، خراسان شمالی رضوین و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه 22 آذر ماه برف و باران به صورت پراکنده در خراسان رضوان و استان های ساحلی دریای خزر خواهیم داشت.

* غلظت آلاینده های هوا در کلانشهرها را طی 5 روز آینده افزایش دهید

اصغری با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه آینده هوا در اکثر مناطق کشور آرام خواهد بود ، اظهار داشت: در 5 روز آینده پیش بینی می شود غلظت آلاینده های هوا افزایش یافته و گرد و غبار محلی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یابد.

* نکاتی برای کشاورزان و دامداران در روزهای سرد و برفی

وی افزود: از فردا تا یکشنبه 14 دسامبر پیش بینی می شود دما در شمال شرقی 6-10 درجه کاهش یابد.

معاون پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی گفت: در مناطق و استانهای گفته شده توصیه می شود به دلیل بارندگی ، عدم آبیاری ، اسپری برگ و بارندگی ، مسیل آب و باغات و مزارع تخلیه و تمیز شود. تسریع در ارسال محصولات جمع آوری شده به مناطق تحت پوشش در دستور کار است.

اصغری افزود: همچنین کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها ، گلخانه ها و انبارها ، تهویه ، تنظیم دما و تأمین سوخت داخل ساختمان به دلیل کاهش دما و بارش برف توصیه می شود. انبارها باید در دستور کار قرار گیرند زیرا رطوبت برای جلوگیری از آسیب به بیماری های قارچی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در اتاق های طیور و دام ، درجه حرارت و برف کاهش یافته است و توصیه می شود با تهویه هوا ، اتلاف هوا در اتاق ها ، تنظیم دما و تأمین سوخت ، عدم استفاده از آب باران برای دامها ، با کاهش دما و برف خوراک پر انرژی برای دام تهیه شود. و جلوگیری از نشت سرما و هوا به سالن ها در دستور کار است.

* یخ در 24 استان

معاون پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای پایتخت گفت: آسمان تهران فردا طی چند ساعت در بعضی از مناطق ابری همراه با گرد و غبار محلی صاف خواهد بود ، حداکثر و حداقل دما در پایتخت فردا هشت و یک درجه خواهد بود.

اصغری که امروز گفت مواج دریای خزر و خلیج فارس است ، افزود: روز بعد بندرعباس حداکثر دمای 26 درجه بالای صفر ، گرمترین مرکز استان و زنجان ، اردبیل و شهرکرد حداقل دمای 6 درجه زیر صفر را دارند. سردترین مرکز “.

معاون پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی افزود: کمترین دما فردا در مرکز استان زیر صفر و صفر 24 24 خواهد بود.