اخبار جامعه

تشکیل جلسه «شورای عالی جوانان» در روز جوان/ دستور جلسات چیست؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر که شورای عالی جوانان در روز ۱۳ اسفند به مناسبت روز جوان تشکیل جلسه خواهد داد، دستورات این جلسه را تشریح کرد.

وحید یامین پور در گفت‌وگو با خبر فوری، با اشاره به برگزاری شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهوری و به مناسبت روز میلاد حضرت علی اکبر علیه‌السلام و روز جوان طی شنبه ۱۳ اسفند، اظهار کرد: پیرو دستور رئیس جمهوری مبنی بر راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش آموزان و دانشجویان، شورای عالی جوانان به دستور ایشان مسئول تنظیم سند ملی روایت پیشرفت و راهبری ستاد اردوهای راهیان پیشرفت شد.

به گفته وی، در همین راستا تصویب سند ملی روایت پیشرفت در دستور جلسه شورای عالی جوانان در ۱۳ اسفند قرار دارد.

معاون امور جوانان همچنین تصویب اصلاح آیین نامه جشنواره ملی حضرت علی اکبر را از دیگر دستورات جلسه ۱۳ اسفند عنوان کرد و افزود: ما برای آیین نامه جشنواره ملی حضرت علی اکبر که تنظیم شده و مصوب دوران سازمان ملی جوانان بود اما در ۱۰ سال گذشته تقریبا متروک مانده بود نیز اصلاحیه تنظیم کردیم و از امسال هم برای اجرای آن دست به کار شدیم.

یامین پور تصریح کرد: جشنواره «جوان برتر ایران‌ زمین» که امسال برگزار می‌کنیم هنوز در سطح استانی قرار دارد. در هر استان ۱۲ نفر در ۱۲ موضوع انتخاب می‌شوند و ۳ نفر نیز برگزیدگان رویداد ملی اتم (نوآوری اجتماعی و حل مساله) در هر استان خواهند بود.

به گفته وی، تصویب دستورالعمل صدور پروانه فعالیت راهنمای ازدواج و خانواده، گزارش وزیر مسکن و شهرسازی از دستور ریاست جمهوری مبنی بر تسهیلات و امکانات مسکن زوجهای جوان و گزارش وزیر کشور از پیشرفت اجرای آیین نامه برگزاری جشن ازدواج جوانان در مراکز آموزشی و فرهنگی دولتی از جمله دیگر دستورات جلسه ۱۳ اسفند شورای عالی جوانان است.

انتهای پیام