اخبار عمومی

کتابخانه عمومی منطقه لتحر کاشان تکمیل و افتتاح می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدشریف زارعی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اظهار داشت: بحث کتاب و کتابخوانی یک ضرورت و امر مهم در جامعه امروز است چراکه دانایی و پیشرفت و توسعه فرهنگی از کتاب می‌آید.

وی ابراز داشت: هرآنچه یک جامعه و کشور داشته باشد اما اهل مطالعه نباشد آن جامعه متعالی نمی‌شود و ضرورت تعالی شدن مطالعه است.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه تصریح کرد: در کاشان نذر کتاب داریم که ترویج آن در بین اقشار مختلف می‌تواند یک حرکت فرهنگی را گسترش و به تقویت علم در جامعه کمک کند و در کنار آن توجه و نگاه خیرین به بحث احداث کتابخانه ها به عنوان یک خدمت مردمی و کمک زیربنایی به فرهنگ و علم جامعه حائز اهمیت است.

وی در خصوص کتابخانه های سطح شهرستان گفت: در تلاش هستیم تا کتابخانه عمومی لتحر به زودی تکمیل و آماده بهره برداری شود چراکه این اقدام مهم می‌تواند در بهره گیری مردم این منطقه از کتاب و همچنین در ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر واقع شود.

زارعی در خصوص سهم نیم درصدی شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها در پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها توجهی نداشته و کوتاهی کرده‌اند که تا پایان شهریور ماه به آنها مهلت داده می‌شود نسبت به پرداخت این مهم اقدام کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم ما در استان اصفهان تکمیل و بهره برداری از کتابخانه لتحر در سال جاری است که تمام برنامه ریزی ها در این خصوص انجام شده است.

علی شاه نظری تاکید کرد: پروژه کتابخانه لتحر در حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته که تکمیل سیستم‌های سرمایش و برخی خدمات مورد نیاز این مجموعه آماده بهره برداری می‌شود.