اقتصادی

تعلیق اقتصادی در سال ۱۴۰۰ هم ادامه دارد

یکی از اعضای کمیته نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت که حداقل در ماههای نخست سال جاری همچنان اختلالات اقتصادی و فقدان بستر تصمیم گیری نهایی وجود خواهد داشت.

به گزارش خبر فوری ، فعالان اتاق بازرگانی در هفته های اخیر بارها و بارها در مورد لزوم روشن شدن نقش اقتصاد ایران در مناطق کلان صحبت کرده و معتقدند تا زمان تعیین آینده و عدم اطمینان کشور می توان به چندین هدف ممکن دست یافت. وضعیت به حداقل می رسد. این نخواهد بود.

یکی از اصلی ترین خواسته هایی که بخش خصوصی در ماه های اخیر مرتباً با آن روبرو شده است ، تعیین سرنوشت تعامل ایران با اقتصاد جهانی و تجارت آن با سایر کشورها است. در سال های اخیر ، ایران از یک سو با تحریم های آمریکا روبرو بوده و عدم رعایت FATF از سوی دیگر موانعی را ایجاد کرده و این موضوع سرمایه گذاران را برای مشارکت در اقتصاد ایران با چالش مواجه کرده و یکی از اعضای مجلس نمایندگان مشاغل ایرانی می گویند این فضای تعلیق و تصمیم گیری تا انتخابات امسال ادامه خواهد داشت.

حسن فروزان فرد گفت: از نظر اقتصاد سیاسی 1400 سال مهم برای ایران خواهد بود و ما باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که بتواند در تعیین مسیر اقتصادی کشور در سالهای آینده نقش مهم و کلیدی داشته باشد.

به گفته وی ، برای تکمیل تصمیمات مهم در این زمینه ، باید شرایط لازم برای تجزیه و تحلیل مناسب و اجرای برنامه های مصوب وجود داشته باشد ، و بنابراین این وقایع احتمالاً پس از انتخابات ریاست جمهوری به تعویق می افتد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران ، که در نیمه دوم دهه 1400 اظهار داشت که امروز نقش اقتصاد ایران بیشتر مشخص خواهد شد ، توضیح داد که در تعامل با جهان وضعیت چگونه خواهد بود و صادرات ، واردات و تجارت ما چیست و فعالان اقتصادی می دانند. صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود ، امیدواریم تعلیق فعلی کاهش یابد و با تعیین تکالیف در حوزه کلان ، مسیر دستیابی به اهداف اقتصادی با سرعت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام