اخبار فرهنگی

گالری‌گردی در روزهای آلوده تهران!

با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری ، برخی از گالری ها با نمایشگاه های هنری به کار خود ادامه می دهند و البته برخی ترجیح داده اند نمایشگاه های آنلاین برگزار کنند یا آنها را به حالت فعلی تعطیل کنند. اقامت کردن.

در همین راستا ، این گزارش خبر فوری مروری دارد بر برخی از نمایشگاه هایی که هم اکنون بصورت آنلاین و حضوری برگزار می شود.

********

“قطعات” در گالری سیحون

یک نمایشگاه انفرادی از نقاشی های “Tekeham” ساخته فراز ناصر شریف جمعه (7 دسامبر) در گالری سیحون افتتاح می شود و تا اول فوریه ادامه دارد.

این نمایشگاه هنری را می توان از ساعت 15:00 تا 19:00 روزهای دوبار و جمعه ها از ساعت 16:00 تا 20:00 بازدید کرد. داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

گالری سیحون در خیابان وزرا ، خیابان چهارم واقع شده است.

نمایشگاه پوسترهای شهید فخری زاده

همزمان با چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده ، نمایشگاهی از کارهای طراحی پوستر در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می شود.

در نمایشگاه “غرور افتخار” 40 پوستر با موضوع شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده برای علاقه مندان به نمایش در خواهد آمد. این پوسترها شامل آثار جمعی از هنرمندان گرافیست از سراسر کشور است.

این نمایشگاه مطابق با روشهای بهداشتی و همزمان بصورت چهارشنبه ، 8 ژانویه 2017 ، از ساعت 16 بعد از ظهر در موزه فلسطین به نشانی www.honar.ac.ir ، وب سایت فرهنگستان هنر به نمایش درخواهد آمد.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه “غرور افتخار” می توانند به موزه فلسطین در خیابان ولیعصر ، خیابان بزرگمهر ، خیابان برادران شهید مظفر مراجعه کنند. به شماره 74 مراجعه کنید.

“گل رز صورتی” در گالری داستان

نمایشگاه انفرادی “خاک گل رز” با آثاری از سام سمیعی تا 17 ژانویه در گالری داستان +2 برپا خواهد بود.

این نمایشگاه شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 11:00 تا 19:00 پذیرای علاقه مندان است.

گالری زیرزمین داستان در خیابان فرشته ، خیابان 6 بیدار واقع شده است.

گالری طراحان آزاد “نقاشی ممنوع”

نمایشگاه انفرادی با عنوان “نقاشی ممنوع” با نمایش آثاری از عباس اکبری تا 13 ژانویه در گالری طراحان آزاد برپاست.

گالری رایگان طراحان در میدان فاطمی ، میدان گلها ، میدان سلماس واقع شده است.

گالری پنجشنبه ها تعطیل است. بازدید از این نمایشگاه در سایر روزهای هفته از ساعت 16:00 تا 20:00 امکان پذیر است.

گالری اعتماد “درون / بیرون”

نمایشگاه انفرادی نقاشی های مجتبی طباطبایی جمعه (7 دسامبر) در گالری اعتماد افتتاح می شود و تا 20 دسامبر ادامه دارد.

این نمایشگاه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 12:00 تا 20:00 پذیرای علاقه مندان است.

گالری اعتماد 1 در میدان هفت تیر ، مفتح جنوبی ، بن بست شیرودی ، پلاک 25 واقع شده است.

نمایش 14 نقاشی در مورد “آل علی (ع)”

نمایشگاه “آل علی (ع)” با نقاشی های حسن روح الامین در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه آثاری چون “نبرد آب” ، “شرکت کسا” ، “گوزن راهب” ، “خدای ابدی” و “معراج” به نمایش در آمده است.

نمایشگاه و فروش آثار نمایشگاه “آل علی (ع)” جمعه (4 دسامبر) از ساعت 16 تا 19 باز خواهد بود و تا 16 ژانویه ادامه دارد. این نمایشگاه در روزهای عمومی از ساعت 10:00 تا 20:00 و در روزهای تعطیل از 14:00 تا 20:00 پذیرای علاقه مندان است.

علاقه مندان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت 14 روز از این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران انتهای خیابان پاسداران ، روبروی پارک نیاوران دیدن کنند.

“عدم تشخیص موقعیت” در پروژه های آران

نمایشگاه انفرادی “عدم شناخت موقعیت” با نمایشگاهی از آثار رئوف دشتی جمعه (4 دسامبر) در گالری پروژه آران افتتاح می شود و تا 20 دسامبر ادامه دارد.

در بخشی از این نمایشگاه ، این هنرمند نوشت: “تضادهای جدی بین این سه فضا و فاصله آنها از فضای عمومی ، اهمیت و مکان زندگی در فضای خصوصی ایران یا فضای اول (محل اقامت) را دو چندان کرده است. خانه به مکانی خصوصی برای آرامش و آسایش تبدیل شده و به ترکیبی ناشناخته از رستوران خانگی ، سینمای خانگی ، دفتر خانه ، استودیوی خانگی و .. تبدیل شده است. خانه همه جا است. این یک فضای زندگی و کار است. هم برای سرگرمی و هم برای همچنین فضایی برای تعامل اجتماعی.

از همه کارهای این مجموعه در خانه من عکس گرفته شده است. در 35 قاب این مجموعه سعی کردم چند شکلگی و زشتی خانه ام را نشان دهم. خانه من جدا نشدنی است؛ کجاست؟ خانه ای روشن با چراغ های روشن؟ “یا یک اتاق مه آلود؟”

این نمایشگاه از ساعت 13:00 تا 18:00 قابل بازدید است.

گالری پروژه های آران در کوچه Lolager 5 ، خیابان Nofelochato ، در ورودی حیاط واقع شده است. این گالری شنبه ها ، یکشنبه ها و دوشنبه ها تعطیل است.

نمایشگاه نقاشی در گالری O

وی تا 13 ژانویه در حال برگزاری نمایشگاه انفرادی از کار خود با نام “لا” با آلیشیا مارسایی در گالری O است.

آلیشیا مارسی در سال 1980 متولد شد و دارای مدرک گرافیک از دانشگاه هنر و معماری آزاد است.

این نمایشگاه از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 12:00 تا 20:00 و جمعه ها از ساعت 16:00 تا 21:00 قابل بازدید است. گالری شنبه ها تعطیل است.

گالری O در خیابان 18 شاهین (خدری) ، خیابان سنایی و خیابان کریم خان واقع شده است.

نمایشگاه مجسمه سازی گالری شیرین

نمایشگاهی از مجسمه های بیژن نعمتی شریف تا 14 ژانویه در گالری شیرین برگزار می شود.

در بخشی از نمایشگاه ، وی توضیح می دهد که “تکامل تفکر بیژن نعمتی شریف در عروسک ها ، نقاشی ها و مجسمه های او را از یک هنرمند در الگویی ساخته است که بیان شخصی مستقل و رابطه ای همگن بین اشکال تعامل او را شکل می دهد.” بیژن از نجیب زادگان مجسمه های مدرن و معاصر که به مجسمه های او رنگ بخشیده اند ، طرفداری می کند … این مجسمه مرزهای رسانه را می شکند ، با پالت های رنگی قوی ترکیب می شود و با عروسک ها سوار می شود و آنها را در یک زمینه بینامتنی متصل می کند. “مجسمه و صحنه به حالت تعلیق درآمده است.”

بازدید از این نمایشگاه ها با وقت قبلی از ساعت 14:00 تا 18:00 جمعه ها و از 11:00 تا 18:00 روزهای شنبه تا پنجشنبه انجام می شود.

گالری شیرین در خیابان کریم خان ، خیابان سنایی ، خیابان سیزدهم ، پلاک 5 واقع شده است.

Glitch Art: زبان Pixel 1 در گالری Bavan

گالری باواریایی میزبان یک نمایشگاه گروهی ویدئویی به نام “Glitch Art: Pixel Language” توسط کیوریتورهای “محمد علی فاموری و صادق مجلسی پور” است.

شرح آثار این نمایشگاه به شرح زیر است: نقص فنی ، به دلیل نقص در دستگاه های دیجیتال ، تصاویر ناقصی را به ما ارائه می دهد. این خطوط کامل و ترکیبی از فیلم و صدا پیکسل ها و نقوش دیجیتالی Glitch Art را تشکیل می دهند. در روند خلق آثار Glitch ، از یک طرف ، ما به رسانه های دیجیتال به عنوان یک رسانه اعتماد می کنیم ، و از طرف دیگر ، این هنرمند وجود دارد و قسمت سوم تفسیر این هنر دیجیتال توسط مخاطبان است.

Glitch ژانری از هنرهای تجسمی است که توانایی تبدیل شدن به یک زبان را دارد. زبانی ملموس برای همه انسانها برای رسیدن به یک مفهوم واحد از هنر دیجیتال. در میان این اشکال ، این زبان و گفتار است که نوید می دهد از کل به بخشی و در نتیجه به بخشی دیگر تبدیل می شود. در این چرخه ، پیکسل ها را به عنوان عناصر مستقل بازخوانی می کند.

نمایشگاهی از گروه “Glitch Art” ؛ Pixel Language »اكران تا 12 مارس 2010 به طور انحصاری در منهای بخش گالری باوان ، خیابان مطهری ، خیابان لارستان ، خیابان عبدو ، شماره 7 ادامه دارد.

مخاطبان موظف هستند هنگام بازدید از نمایشگاه ، پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند.

انتهای پیام