اخبار فرهنگی

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

این روزها که گالری ها باید مطابق با کلیه پروتکل های بهداشتی باشند ، برخی از آنها بصورت حضوری نمایشگاه های هنری دارند. در همین حال ، گالری های دیگر به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری Covid-19 ، تصمیم به محدود کردن خود در دنیای مجازی گرفته اند.

گزارش خبر فوری ، مروری بر برخی نمایشگاههای مجازی و چهره به چهره که این روزها در حال برگزاری است ، ارائه می دهد.

******

  • گالری شیرین و دو نمایشگاه هنری

گالری شیرین روز جمعه (15 اوت) دو نمایشگاه هنری برگزار خواهد کرد. بنابراین ، نمایشگاه انفرادی از نقاشی های نوشین ایپکی با عنوان “داخلی” و نمایشگاهی از گروه های نقاشی و مجسمه سازی با عنوان “خاتون خلطوپوش” روز جمعه توسط معین شافعی افتتاح می شود و تا 17 شهریور ادامه دارد.

بازدید از این نمایشگاه ها با قرار ملاقات در جمعه ها از ساعت 16 تا 20 و از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 19 امکان پذیر است.

گالری شیرین در خیابان کریم خان ، خیابان سنایی واقع شده است. خیابان سیزدهم ، شماره 5.

  • گالری فرمانفرما “قرائت های ثبت نشده” و “چشم انداز در مه”

گالری فرمانفرما شامل دو نمایشگاه هنری “کتیبه های خوانده نشده” با آثاری از رحمان احمدی ملکی از 15 آگوست تا 5 سپتامبر و نمایشگاهی “منظره در مه” از محدثه ایواز است.

وی در بیانیه ای از نمایشگاه “کتیبه های خوانده نشده” چنین نوشت: او از رسانه های مختلفی استفاده کرده و ساختارهای نوظهور را یافته است. مجموعه “کتیبه های خوانده نشده” در همان جهت و با استفاده از مواد مختلف ایجاد شده است. “

وی همچنین در بیانیه ای از نمایشگاه “چشم انداز در مه” نوشت: “بین بودن و بیرون رفتن ، یک تردید اجتناب ناپذیر برای بیرون آمدن و ایستادن در مقابل درب وجود دارد.” گویی زمان تمام می شود ، زن در اوایل دهه 60 خود در غوطه ور شدن در شک و تردیدهایش بود. هفتاد سال بعد وقت آن است که در سالهای سکوت به روایت او در این قاب ها گوش کنیم. ظاهراً او هنوز نگران است. این قاب ها روایت ابدی زنان و مادرانشان است که حداقل یکبار از خود پرسیده اند: باید بروم یا بمانم؟ آیا باید تسلیم شوم یا آن را بگیرم؟ آیا باید فرار کنم یا برگردم؟ و چه کسی راوی این احمقانی است که من تا به حال با آنها زندگی کرده ام؟ من فرزند او هستم اما گلها … دلبستگیهای کوچک او یا نگرانی های بسیاری از او. “پس از همه ، تصویر او بر او افتاده است.”

از این نمایشگاه ها می توانید همه روزه دوشنبه ها از ساعت 12:00 تا 20:00 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 بازدید کنید.

گالری فرمانفرما در خیابان کریم خان زند ، خیابان کرمانمند شمالی ، کوچه 2 عربی واقع شده است.

  • نمایشگاه “گرافیک ایران 2” در موزه گرافیک ایران

نمایشگاه “Graphic Iran 2” که نمایش برخی از کارهای طراحان گرافیک ایران در اوایل دهه 1940 است ، از پنجشنبه (13 اوت) در موزه گرافیک ایران آغاز می شود.

برگزارکنندگان این نمایشگاه پیشنهاد کرده اند که برای جلوگیری از شیوع ویروس تاج ، علاقه مندان می توانند مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را بصورت آنلاین از وب سایت رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران در اینستاگرام مشاهده کنند.

  • آثاری از مرتضی ممیز در گالری پروژه آران

مرتضی ممیز روز جمعه (15 اوت) در گالری پروژه آران شرکت نفت پارس را برای نمایشگاه تقویم سالانه سال 1345 “شاهنامه ، یک روایت پایدار” طراحی می کند.

این آثار در مجموعه شخصی لی لی گلستان ذخیره می شوند.

گالری پروژه های آران در خیابان 5 لولگر ، خیابان نوفلوشاتو ، در ورودی حیاط قرار دارد. این گالری شنبه ها بسته است.

  • دو نمایشگاه هنری در گالری سایه

نمایشگاه “قطعه” با پریا دوست داشتنی روز جمعه (24 اوت) در گالری سایه با آثاری از جن های عاشق نمک افتتاح می شود.

گالری سایه در خیابان کریم خان ، خیابان سنایی واقع شده است. خیابان ، شماره 21 ، خیابان سیزدهم.

همچنین برنامه این نمایشگاه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 بازدید می شود.

مراسم افتتاحیه روز جمعه از ساعت 5 تا 9 بعد از ظهر برگزار می شود.

گالری سایه پنج شنبه ها بسته است.

  • نمایشگاه سوزن در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه سوزن معاصر ایران با عنوان “موضوع و الگوی” از روز دوشنبه (11 اوت) در فرهنگسرای شماره یک نیاوران آغاز و تا 20 آگوست ادامه دارد.

این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار منتخب شرکت کننده در فراخوان ، به نمایش گذاشتن کار شاهکارهای مهم سوزن دوزی برای تجلیل از مقام افتخاری این هنرمندان استاد پرداخت.

این نمایشگاه نمایشگاهی از آثار معاصر ایران با عنوان “موضوعات و الگوهای” است که توسط پژوهشگاه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزال (هایما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند در روزهای عادی از ساعت 10 تا 13 و از 15:00 تا 19:00 و در تعطیلات از 14:00 تا 19:00 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. با پیروی از دستورالعمل های بهداشتی

  • نمایشگاه صنایع دستی یک روزه

نمایشگاه یک روزه صنایع دستی روز جمعه (15 اوت) در فضای باز موسسه فرهنگ و هنر هفت عقیل برگزار می شود.

در این نمایشگاه که به منظور حمایت از هنرمندان در روزهای تاج برگزار می شود ، از هنرهای دستی مانند کیف دستی ، روسری ، کت ، لوازم جانبی تزئینی ، سفال ، جواهرات و موارد دیگر استفاده شده است.

مؤسسه هفت اقلیم در خیابان شریعتی ، بسیار نزدیک خیابان پلیس ، مقابل آتش نشانان قرار دارد. این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 برگزار می شود.

  • “صد اثر ، صد هنرمند” در گالری گلستان

بیست و هشتمین نمایشگاه نمایشگاه “یک صد هنرمند هنرمند” ، یک رویداد تابستانی در گالری گلستان به دلیل وضعیت بحرانی تاج ویروس کشور در فضای مجازی برگزار می شود.

این نمایشگاه از 10 مرداد تا اول اکتبر برای علاقمندان به هنر و البته خریداران آثار هنری در وب سایت گالری گلستان و اینستاگرام قرار دارد. در این نمایشگاه 9 اثر انتخاب و به فروش می رسد.

این مجموعه همچنین شامل آثاری از پرویز کلانتری ، رضا مافی ، فرامرز پیلارم ، پروانه اعتمادی ، ناصر اویسی ، اردشیر محصص ، کامبیز درمبخش و دیگران است.

قیمت آثار از 250 هزار تومان شروع می شود اما متوسط ​​قیمت ها بین یک تا پنج میلیون تومان است. گرانترین کار قیمت 90 میلیون تومان است.

  • جلسه هما در گالری هما

نمایشگاه انفرادی “کارگاه جلسات” با آثاری از صبا منوچهر تا 31 مرداد در گالری هما به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 20 قابل بازدید است.

گالری هما در خیابان کریم خان زند ، خیابان سنایی ، خیابان چهارم غربی ، پلاک 8 ، واحد یک واقع شده است.

  • روایت عکاس از انقلاب تا گوشه جنگ

نمایش “عکس از م.” ماهیگیر “مطابق با آرشیو دیدگاه های هر دو طرف ، با تمرکز بر دو موضوع انقلاب و جنگ ، سوم مردادماه در کانون افتتاح می شود و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

هر بخش از این نمایشگاه شامل بیش از صد قاب عکس است و به مستندها و اخبار روایی درباره این دو رویداد می پردازد. این دومین نمایشگاه عکس خبری در مرکز نبشی محمد صیاد پس از نمایشگاه “آب و هوای شگفت انگیز” است ، رنج پناهندگان و مهاجران کرد عراقی و آوارگان ایرانی در دوران رژیم صدام حسین.

همزمان با قسمت دوم این نمایشگاه ، “عکس نوشته م” از محمد صیاد از کتاب کتاب. “ماهیگیر” معرفی می شود و اولین فیلم مستند درباره زندگی و آثار این عکاس خبری نمایش داده می شود.

بخش اول این نمایشگاه با موضوع عکس های انقلاب از 3 تا 28 مرداد در گوشه و کنار برگزار می شود. این نمایشگاه روزهای یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 8 عصر و جمعه ها از ساعت 4 عصر تا 8 عصر دایر است.

مرکز گوشه در خیابان ویلا ، کوچه 51 خسرو واقع شده است.

انتهای پیام