اخبار جامعه

زوایای جدید از چگونگی اداره سازمان تعلیم و تربیت از استخدام تا تربیت کودکان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تصویب اساسنامه م Nationalسسه ملی آموزش کودکان گفت: مطابق ضوابط و مقررات تعیین شده توسط ناسیونال.

به گزارش خبر فوری ، سیزدهمین جلسه شورای تحول و تجدید نظام آموزش ملی به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مستقیماً در دبیرخانه شورای عالی فرهنگ برگزار شد. انقلاب.

در حالی که دکتر سعیدرضا عاملی ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی را با تبریک اعیاد دهه فجر ، مسئولان و مردم قدر نعمت های خداوند و انقلاب اسلامی را دانسته و هیچ تلاشی نخواهند کرد. پاسداری از ارزشهای نظام مقدس انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی. نه

وی با اشاره به 836مین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان ملی آموزش کودک در اوایل دوران کودکی گفت: طبق روال قبلی و البته مطابق با قوانین و مقررات ایجاد شده توسط سازمان ملی. آموزش نوزادان.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: براساس گزارش های اعلام شده بین 85 تا 90 درصد اعتبارات دولت به حقوق و دستمزد پرداخت می شود که بنابراین منجر به تعلیق برنامه های دولت می شود. م Instسسه ملی آموزشی از ابتدای تأسیس بر انسانیت دولت تأکید کرده است.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه سازمان ملی آموزش کودکان در اوایل دوران کودکی ، گروه سنی کودکان به “یک گروه سنی در کودکان” ، شامل “دو گروه سنی” از صفر تا 3 سال تقسیم می شود. از 4 تقسیم می شود تا 6 سال.

عاملی افزود: اساسنامه سازمان ملی آموزش کودک در اوایل دوران کودکی بر مسئولیت و مسئولیت خانواده در آموزش کودکان تأکید دارد و همچنین مسئول آموزش در “گروه سنی دوم” نیز مسئولیت آموزش را بر عهده دارد. البته ، سازمان ملی آموزش كودكی مسئولیت جدی در تقویت دانش خانواده از آموزش كودكان دارد.

یک استاد گروه ارتباطات در دانشگاه تهران اظهار داشت که عنوان م institutionسسه ای برای انستیتوی ملی آموزش در اوایل کودکی نیز جنبه خاص و تخصصی در این زمینه داده است.

عاملی درباره هیئت امنای سازمان ملی آموزش اوایل دوران كودكی اظهار داشت: پیش بینی می شود اعضای هیئت مدیره شامل دو نماینده انجمن اولیا و مربیان ، دو نماینده اتحادیه آموزش كودكان و یك نماینده آموزش كودكان باشند. اتحاد. اتصال. مرکز مدیریت سمینار قم باشد.

اساسنامه سازمان ملی آموزش کودک در اوایل دوران کودکی ، با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور ، با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور ، به زودی اعلام می شود و 1400 بودجه برای این سازمان امیدوار کننده است.

عاملی در مورد دستور کار ارائه گزارش بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، گفت: صحیح نیست که پس از تأیید و اطلاع از اسناد صعودی ، گزارش ارزیابی و نظارت بر نحوه اجرای این اسناد صادر شود. “

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از دلایل عدم تهیه و ارائه گزارش پیگیری درباره اجرای اسناد را کمبود شاخص برای سنجش نحوه اجرای اسناد عنوان کرد.

عاملی خاطرنشان کرد: شورای تحول و اصلاح نظام آموزشی کشور برای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش احیا شد و داشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روی میز بسیار خوشحال کننده است. شوراهای عالی انقلاب فرهنگی.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی دلایل اجرای کامل سند تحول اساسی در آموزش و پرورش ، افزود: اولین قدم رفع موانع اجرای این سند ، شناسایی کامل این موانع و سپس ارائه راه حل برای حل این مشکل است. . ما همچنین به یک روش موثر برای ارزیابی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مدل ارزیابی نظارت بر “سند ، هدف و روند” که در حال تهیه گزارش پیگیری در مورد روند اجرای سند تحول اساسی در آموزش است ، انجام می شود ، ارزیابی استراتژیک انجام خواهد شد. یا نه؟

یک استاد گروه ارتباطات در دانشگاه تهران گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس تحولات اجتماعی کشور ، پیشرفت اجتماعی و آموزش اسلامی است. بنابراین ، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به حمایت مالی و همکاری سایر نهادهای مهم دارد.

عاملی با بیان اینکه مسئله تغییر سیستم آموزشی بسیار مهم است ، تأکید کرد: روش های آموزش کشور نیاز به اصلاح دارد و انتظار می رود در شورای تحول و نوآوری سیستم آموزش و پرورش نهایی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم شناسایی اهداف م documentsثر اسناد صعودی تأکید کرد و اظهار داشت: هنگام اجرای 10٪ سند ، 90٪ اهداف آن سند برآورده می شود که باید م effectiveثر باشد. شناسایی سند و از آن آگاه باشید. به عنوان مثال ، مهمترین زمینه در اجرای سند تحول اساسی ، آموزش “معلمان” است و این باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی شورای عالی به این نتیجه رسید که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونی است. هیچ مشکلی قانونی در ایجاد سند تحول اساسی در آموزش و پرورش وجود ندارد. هرچه اجرای این سند بهتر باشد ، اجرای آن از جمله تخصیص و بودجه توسط مجلس و سایر ارگانهای مربوطه نیز بیشتر خواهد بود.

دکتر حسن قدسی پور سپس گزارشی با عنوان “بررسی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش” از دفتر علوم و فناوری دفتر علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد توسط دفتر علم و فناوری دبیرخانه شورای عمومی انقلاب فرهنگی.

وی پیشنهاد بهبود روند کار و ارائه گزارش مفصلی از روند اجرای سند تحول اساسی در آموزش و پرورش را ارائه داد: بهتر است این گزارش در گزارش اجرا و گزارش اجرا و گزارش اجرا ارائه شود. بطور جداگانه.

قدسی پور افزود: “وزارت آموزش و پرورش نقشه راه قابل قبولی را برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه داده است ، اما به نظر می رسد بهتر است نقشه راه مصوب شورای عالی آموزش عالی را تصویب كنید. شورا مجدداً این كار را انجام می دهد” و گزارش به سازمانهای مربوطه

دکتر عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای ISESCO ، تاریخچه روند نوشتن و تصویب سند تغییر اصلی را توضیح داد و گفت که در یک زمان ، دامنه روند نوشتن سند به 6 زیر سیستم تقسیم شده و تصمیم گرفته شد که برنامه ای برای هر 6 زیر سیستم تهیه کنید.

وی افزود: طرحی برای اجرا و اجرای کلیه اسناد بالادستی برای اجرای کامل مورد نیاز است و همچنین تهیه ساختار اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز ضروری است.

صدری تأکید کرد: برای اجرای سند اصلی تغییر ، تهیه برنامه و وظیفه برای سه سطح بالا ، متوسط ​​و پایین ضروری است و برای نظارت و ارزیابی لایه بالایی کافی نیست ، به عنوان مثال ، مدارس باید برای اجرای سند تغییر اساسی آموزش دیده باشید. رشد چه مراحلی را برداشته و کار تا چه میزان پیشرفت کرده است؟

دکتر علیرضا منادی سفیدان ، رئیس هیئت مشاوره آموزش و تحقیقات هیئت مشورتی اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: ، نیاز به پایان و اجرا نیز بسیار مهم است.

وی به شش زیر سیستم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: برای اجرای بهتر و دقیق تر این 6 زیر سیستم ، پذیرش الزامات اجرایی ضروری است.

محمدمهدی طهرانچی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، تهیه گزارش پیگیری در مورد اجرای اسناد را اقدامی بسیار مناسب دانست و افزود: هر سندی شامل اقدامات ساخت فرهنگی ، اقدامات ساخت تخت و اقدامات اجرایی است.
وی ادامه داد: اجرای اقدامات اجرایی شامل اجرای سند تحول اساسی در آموزش و پرورش در مدارس ، اجرای قوانین ، دستورالعمل ها ، سیستم ها ، ابزارها و اقدامات است.

آزاد ، رئیس دانشگاه اسلامی ، پیشنهاد کرد که برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، باید از قدرت شورای تحول و نوآوری نظام آموزشی کشور استفاده شود و این شورا همچنین باید بر اجرای سند نظارت کند. .

همچنین ، دکتر علم الهدی ، دبیر شورای تحول و نوآوری سیستم آموزش کشور ، در این جلسه اظهار داشت: وی یک معلم در معارف اسلامی است و بر تهیه و تولید توجه و محتوا تأکید دارد. معلم.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین معاون در وزارت آموزش و پرورش برای تولید محتوا فعالیت می کنند که این در تضاد با سند تحول اساسی در آموزش و پرورش است ، زیرا اصل تغییر در معلم است.

علم الهدی افزود: والدین همچنین باید برای آموزش فرزندان خود آموزش ببینند ، زیرا ثابت شده اصل آموزش به عهده والدین است و والدین تأثیر زیادی در پذیرش عقاید و اعتقادات اولیه شخص دارند.

دبیر شورای تحول و نوسازی سیستم آموزش همگانی ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، سند اسلامی سازی دانشگاه ها و مراکز آموزشی ، سند برنامه جامع علمی کشور و … باید پیوند داده شود ، روشن شود:.

وی تأکید کرد که امکان بروزرسانی و به روزرسانی سند تغییر اساسی در آموزش و پرورش را فراهم می کند. برای اجرای هرچه بیشتر این سند نیز نیاز به یک تصمیم ملی داریم و نباید این موضوع را فقط به وزارت آموزش و پرورش واگذار کرد.

دکتر حسین کاچویان ، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تأکید کرد: عواملی که مانع از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می شوند ، باید شناسایی و سپس اقدامات و روند لازم برای اجرای آن انجام شود.

وی افزود که مسئولان سیستم ، به ویژه مسئولان آموزش و پرورش ، باید معتقد باشند که اصل پیشرفت و توسعه کشور به بخش آموزش بستگی دارد.

انتهای پیام