اقتصادی

سیاست‌های غلط صادرکنندگان را کاهش داده است

رئیس کنفدراسیون صادر کنندگان ایران می گوید: “دریافت لیست صادرکنندگانی که قصد داشتند در لیست صادر کنندگان در تهران باشند ، تغییر خطرناکی را نشان می دهد.”

به گزارش خبر فوری ، محمد لاهوتیک در جلسه کمیته هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت که طبق برنامه ریزی های انجام شده در اسفندن امسال ، نمونه های صادراتی از استان تهران ارائه می شود. ما در سال های گذشته به طور متوسط ​​80 پرونده برای بررسی داشتیم که در مقایسه با 40 مورد در سال جاری بود.

وی با بیان اینکه کاهش تقاضا نشان دهنده دشواری بخش خصوصی در اقتصاد ایران است ، افزود: تقاضا از صادرکنندگان در این روند کاهش یافته است ، یا به دلیل اینکه فعالیت آنها کاهش یافته است یا به همین دلیل آنها درگیر زندگی روزمره هستند. آنها دیگر درگیر نیستند. آنها چنین برنامه ای ندارند و در هر صورت چنین اتفاقی به اقتصاد ایران آسیب می رساند.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات موجود در برنامه مدیریت ارزی کشور طی سالهای اخیر ، اظهار داشت: بنابراین پس از حدود سه سال هنوز نتوانسته ایم به یک نقطه در مورد بازگشت ارز برسیم و ارز صادراتی سال 1397 نیز با ابهاماتی روبرو است.

وی توضیح داد که وزیر صمت باید هرچه سریعتر رویكرد مشترک بخش خصوصی و دولت را دنبال كند: “خوشبختانه حدود دو ماه پیش در كمیسیون ارز سازمان توسعه تجارت نتیجه گیری های لازم انجام شده است اما منتظر هستیم دولت برای تصویب چنین مصوباتی “برای محدود کردن یا کاهش مشکلات صادر کنندگان در یک منطقه.

انتهای پیام