اخبار فرهنگی

۳۰ اسفند خورشید به اعتدال بهاری می‌رسد

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد که شنبه ، 21 مارس 2017 ، ساعت 13:07 ، مرکز خورشید به اعتدال بهار می رسد و روز بعد آغاز سال جدید شمسی است.

مهندس مسعود عتیقی ، مدیر انجمن نجوم آماتور ایران در گفت وگو با خبر فوری وی گفت که ما از سال 1399 عقب هستیم و با توجه به اینکه ساعت 126 ظهر مارس 1399 (20 مارس) ساعت 12:00 ظهر است که سال کبیسه است (30 مارس) ، اکنون از 1400 استقبال خواهیم کرد …

وی ادامه داد: همزمان با همزمان شدن مرکز دایره خورشیدی با نقطه اعتدال بهاری ، سال خورشیدی ایجاد می شود و در ساعت 13:07 شنبه 21 مارس 2017 ، مرکز خورشید به اعتدال بهار می رسد. بعدی روز در آغاز سال خورشید جدید خواهد بود.

به گفته این محقق نجومی ، علاوه بر جهش های چهار ساله ، در دوره های 29 ، 33 و 37 ، جهش های پنج ساله نیز در تقویم ایران وجود دارد که به یکی از دقیق ترین تقویم ها تبدیل شده است ؛ در حالی که پرش ها در تقویم های مختلف ذخیره می شوند ، نحوه تحویل این پرش ها دقت هر تقویم را تعیین می کند.

عتیقی اظهار داشت که در توضیح اعتدال بهاری می توان گفت که اگرچه زمین به دور خورشید در حال حرکت است ، اما از نظر ناظر زمین ، به نظر می رسد خورشید در آسمان است و تصاویر 12 منطقه زودیاک تغییر می کند برای تشکیل یک دایره بزرگ به نام زودیاک

مدیر انجمن نجوم آماتور افزود: “از طرف دیگر ، با کشیدن خط استوا زمین تا بی نهایت و کشیدن آن به کره آسمانی ، یک دایره بزرگ دیگر بدست می آید ، به نام استوای آسمان یا” متوسط ​​”در ظهر “؛ از آنجا که زودیاک و خط استوا حدود 23.5 درجه هستند ، این دو دایره بزرگ در دو نقطه از هم تلاقی می کنند و “اعتدالین” نامیده می شوند ، یکی “اعتدال بهاری” و دیگری “اعتدال پاییزی”. در این دو قسمت از جهان موقعیت های سال ، طول روز و شب یکسان است.

در سال 1400 ، برای قرن جدید آماده شوید

عتیقی ادامه داد: حتی اگر برخی افراد سال را با عدد 13 به عنوان قرن چهاردهم خورشید نامگذاری کرده اند. اما پایه های آن همیشه ریخته می شود. لازم به ذکر است که تقویم خورشیدی فعلی فقط مربوط به یکی دو قرن اخیر نیست بلکه نتیجه تلاش ستاره شناسان مشهور ایرانی در قرن های گذشته برای تلاش برای تکمیل این تقویم و حفظ ارزش های علمی آن است. اندیشمندان این سرزمین؛ برای حفظ دقت در ضبط تاریخ وقایع ، یکی از عوامل ثبت قرن یا قرن هایی است که در آن اتفاق افتاده است ، نه برخورد با سلیقه یا برخورد شخصی ، در مقایسه با قراردادهای موجود. تاکنون در این منطقه مشخص شده است.

به خاطر آورد: از آنجا که تقویم را نمی توان به عنوان نقطه شروع شمارش سالهای تقویم از صفر در نظر گرفت و تقویم در سال اول آغاز می شود ، بنابراین یک قرن با 100 سال قدمت در 100 به پایان می رسد و در 101 قرن جدید آغاز می شود.

عتیقی اظهار داشت: البته دو رقم آخر سال آخر هر قرن این همچنین نشان دهنده نام آن قرن است و سال 1400 نشان دهنده قرن 14 خورشیدی است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: “با ظهور Covid-19 در سال 1399 ، بسیاری از برنامه های علمی ، تبلیغی و فرهنگی انجام نشد ، یا حداقل نمی توانست به صورت حضوری انجام شود ، مانند دهه 1400 در قرن چهاردهم. “همانطور که همه گیر خورشید و تاج فرو می نشیند. همه انجمن ها ، مراکز و سازمان های فعال می توانند برنامه ها و کنفرانس های خود را در XIV انجام دهند. در آخرین سال قرن ، یعنی در سال 1400.

انتهای پیام