اخبار جامعه

زمین گرم شده و می‌سوزد!

آتش سوزی در بسیاری از نقاط جهان اکنون موضوع روزنامه های جهان است.

به گزارش خبر فوری ، امروز ، 8 اوت ، آلبرت کوچویی ، سخنران باسابقه ، در گزارشی منتخب از اخبار روزنامه های جهان می گوید:

طبیعت و طالبان آتش گرفته اند!

روزنامه فرانسوی Le Figaro نوشت: “گرم شدن سیاره زمین و تب آن باعث شعله ور شدن طبیعت در گوشه و کنار جهان شده است.” از کالیفرنیا تا مدیترانه ، اکنون آتش سوزی آتشین در محله ما وجود دارد. ترکیه چند روزی است که در جنگل های خود می سوزد. وسعت آن تا یونان نیز ادامه دارد. در همین حال ، آتش سوزی کالیفرنیا ششمین روز فاجعه را ایجاد کرده است. Dixie Fire سومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا است. سیل بیابان سواحل جنوبی ترکیه را اشغال کرده است. ترکیه برای چهارمین روز متوالی در حال اطفای حریق است.

آتش سوزی دیگری در محله ما رخ داد. آتش نشانی طالبان ، روزنامه فرانسوی لوموند می گوید که طالبان دومین مرکز استان افغانستان را ربوده اند.

طالبان جلو می روند

طالبان در کمتر از 24 ساعت دو پایتخت را در افغانستان تصرف کردند. روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار عکس هایی از جنگجویان طالبان اعلام کرد که زمین در دو روز سقوط کرده است. از این دو مرکز ، تنها یک فرودگاه در اختیار نیروهای دولتی افغانستان است. طالبان اکنون شهر جنرال عبدالرشید دوستم را تصرف کرده اند که زمانی تصور می شد سنگر شکست ناپذیر این ژنرال است. گمان می رود ژنرالی که در ترکیه در حال معالجه بود در کابل باشد. کلیپ های ویدئویی طالبان رهبر نیروهای آنها را نشان می دهد. شهری میان آتش و دود. افغانهای بومی که توانستند از این منطقه فرار کنند به مزار فرار کرده اند ، در حالی که دیگران مهاجرت کرده اند.

روزنامه فرانسوی Lumenite می گوید: “پیروزی در این دو پایتخت افغانستان یک پیروزی نمادین برای طالبان است.” چه چیزی باعث سقوط ارتش افغانستان می شود. یعنی تصرف زرنج ، مرکز ولایت نیمروز ، که بدون مقاومت تسلیم طالبان شد. مرزهای افغانستان با تاجیکستان ، ترکمنستان ، ایران و پاکستان ، منابع اقتصادی و گمرکی افغانستان تحت کنترل طالبان است.

در برابر تاج ایمن است

روزنامه ایتالیایی Le Repubblica می گوید نتایج یک مطالعه توسط کالج امپریال انگلستان نشان می دهد که واکسن دوز دوم از فرد در برابر ویروس کووید محافظت می کند. حتی اگر عفونی باشد ، نقش کوچکتری در انتقال ویروس تاج ایفا می کند و خطر کمتری خواهد داشت. مطالعه ای با عنوان “One React” هشدار داد که افراد واکسینه شده در برابر ویروس جهش یافته دلتا مصونیت دارند. ویروسی که امروزه فراگیر شده است. “React One” یک پروژه گسترده برای شناسایی Star Cove 2 در بیماران است.

در حاشیه روزنامه های امروز:

کابوس ها ، طرحی برای توصیف کابوس ها در روزنامه فرانسوی لوموند. مردی در مغز خود به کابوس ها نگاه می کند. زرافه ای که از مایکروویو بیرون می آید. یا ماهی هیولا که به یک شخص نگاه می کند. امروزه بیش از هفتاد درصد کابوس ها درمان می شوند. و برخی ادامه می دهند و بیمار می شوند. کابوس بیش از شش ماه منجر به بیماری می شود. امروزه ، دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود می گویند که آنها کابوس ها را بازنویسی می کنند ، که می تواند یک درمان باشد. کابوس ها را بازنویسی و تجدید نظر کنید.

انتهای پیام