اقتصادی

رویداد فناورانه تسهیل و حمایت از فرآیند تحقیق و توسعه با محوریت فناوری‌نانو برگزار می‌شود

رویداد «Rinkest» با هدف تسهیل و حمایت از فرآیند تحقیق و توسعه با محوریت فناوری نانو، ۱۳ مردادماه با حضور یک شرکت نانو، دانش بنیان و صنعتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبر فوری، روز سه شنبه 13 مرداد 1401، مرکز تحقیقات علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف میزبان رویداد «Rinkest» بود، رویدادی که به منظور تسهیل و حمایت از فرآیند تحقیق و توسعه مبتنی بر فناوری نانو برگزار شد. آشنایی با «رینکس ست» و امکانات آن، معرفی شرکت های گذشته، انتخاب ایده های برتر نانو و ایجاد شبکه با فعالان و کارشناسان نانو از جمله برنامه های این رویداد است.

برنامه توسعه درون زا یا “Rinkset” یکی از برنامه های حمایتی تیم توسعه صنعتی ستاد فناوری نانو است که با ارائه تسهیلات مادی و حمایت معنوی از صاحبان صنایع به منظور کاهش خطر ورود به حوزه نانو به ویژه در زمینه تحقیقاتی، اقدام می کند. و فرآیند توسعه این حمایت‌ها برای تقویت ظرفیت‌های داخلی شرکت‌ها ارائه می‌شود تا از طریق فرآیند توسعه و تحقیق شاهد تولد و نوآوری محصولات نانوگرا از مجموعه خود باشیم. با ارائه این پشتیبانی ها، “Rinkset” به صاحبان صنایع کمک می کند تا محصولات مبتنی بر نانو را در سبد محصولات خود نگه دارند.

مهمترین حمایت از «رینکست» ارائه تسهیلات مالی به عنوان وام کم بهره است. «Rinkset» همچنین به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که با تعیین معیارهای ارزیابی تشویقی، در مراحل تحقیق و توسعه پیشرفت کنند، مجوزهای مناسب را برای تأیید نانومقیاس یا نمونه نهایی محصول دریافت کنند و در نهایت محصول را یک درصد به بازار عرضه کنند. تسهیلات رایگان. وام را با سود کمتر دریافت یا بازپرداخت کنید.

“Rinkset” همچنین حمایت معنوی خود را با مشاوره در مورد انتخاب محصول، راهنمایی توسعه محصول، صدور مجوز مبتنی بر دانش برای محصولات با فناوری پیشرفته و فرصت اضافه کردن به لیست فروشندگان فناوری نانو ارائه می دهد. – شرکت های علاقه مند به محصولات مبتنی بر نانو.

بر اساس اعلام ستاد نانو، سه گروه 14 تایی شرکت‌های نانوبنیان، دانش‌بنیان و صنعتی در صورتی که قبلاً محصولی را روانه بازار کرده باشند و دارای واحد تحقیق و توسعه مجرب باشند، می‌توانند تسهیلات مالی دریافت کنند. این تسهیلات به صورت وام کم بهره (12 درصد) با ضوابط تشویقی است که نرخ سود آن به 7 درصد می رسد و شرکت می تواند بخشی از آن را رایگان دریافت کند. حمایت معنوی نیز با گزینه مشاوره، راهنمایی و اجازه ارائه می شود.

Rinkset در دو سال اول فعالیت خود به 42 شرکت در سراسر ایران در 7 حوزه کمک کرده است و به این ترتیب ریسک فنی و بازار را کاهش داده است تا بتوانند فاز تحقیق و توسعه در حوزه نانو را آغاز کرده و محصولات نانو را در تولید خود بگنجانند. چرخه

این رویداد توسط کارگروه ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری سازمان سنجش فناوری امیر کبیر در روز سه شنبه 13 مرداد 1401 در سالن کنفرانس پژوهشگاه آب و محیط زیست دانشگاه شریف برگزار شد.

انتهای پیام