اقتصادی

جریمه بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز اعلام شد

براساس اداره کل استخدام ملی خارجی وزارت کار ، کارفرمایانی که کارگران غیرقانونی و خارجی استخدام می کنند حداقل دستمزد 5400 بار در روز جریمه می شوند.

به گزارش خبر فوری ، سال گذشته جریمه استخدام خارجی های غیرقانونی در هر روز اشتغال 318 هزار و 400 تومانی بود که این رقم توسط اداره كل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی برای سال جدید تعیین شده است. 442،000 و 580 تومان اعلام کرده اند.

به گفته مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ، میزان جریمه با تصمیم شورای عالی کار در مورد حداقل دستمزد در سال 1400 تعیین می شود.

طبق گفته ابراهیم ، حداقل دستمزد روزانه 1400 با مبلغ 885،165 ریال تعیین می شود ، مطابق ماده (c) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمد دولت ، کار خارجی غیرقانونی است یا مشاغل غیر از کار مشخص شده در اجازه کار ، حداقل دستمزد 5 بار جریمه می شود ، یعنی 4 میلیون و 425 هزار و 825 ​​ریال شغل در روز.

وی تأكید كرد كه در صورت امتناع از پرداخت جریمه ، كارفرما آنها را مطابق مقررات ماده 181 قانون كار به دادگاه خواهد برد.

مطابق ماده 181 قانون کار ، کار خارجیان در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایانی که خارجیانی را بدون اجازه کار استخدام می کنند یا کارهایی را که در پروانه کار خود ذکر نشده است ، صریحاً بیان می کنند ، از 91 تا 180 روز. روز حبس و پرداخت چندین بار حقوق یک کارمند جریمه نقدی است.

ماده 121 قانون کار نیز وزارت کار را موظف به صدور ویزا با حق کار خاص و صدور مجوز کار می کند ، تحت شرایطی.

قطعاً حضور نیروی کار خارجی در ایران و همچنین ملیت ایرانی در سایر کشورها امری عادی تلقی می شود اما تا زمانی که نیروی کار خارجی وارد کشور شود و در فعالیت های اقتصادی غیر مجاز و غیرقانونی باشد. بازار کار و اشتغال کشور.

به گزارش خبر فوری ، از دیدگاه بسیاری از کارشناسان ، کارفرمایانی که برای اجتناب از پرداخت حق بیمه به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی استخدام می کنند باعث از دست دادن شغل متقاضیان کار و کارگران داخلی می شود و در نتیجه بر فعالیت های اقتصادی آنها تأثیر می گذارد.

انتهای پیام