اخبار ورزشی

چالش جدید نکونام در آستانه دربی پایتخت

به گزارش خبرگزاری خبر فوری؛ استقلال امروز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی باید به مصاف مس رفسنجان بروند و یک دیدار سخت را در پیش دارند. شاگردان جواد نکونام پس از این بازی به تهران برخواهند گشت و سپس روز پنج‌شنبه باید به اهواز بروند تا جمعه مقابل استقلال خوزستان بازی کنند. این یعنی استقلال تنها یک جلسه تمرین فنی برای دیدار بعدی‌اش خواهد داشت و بعد هم باید آماده بازی با پرسپولیس در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند شود. آبی‌پوشان در شرایطی باید پیش از دربی در ۲ بازی خارج از خانه متوالی شرکت کنند که مشابه این اتفاق در بازی رفت هم رخ داد و استقلال پس از بازی در اصفهان مقابل ذوب‌آهن و اهواز مقابل فولاد به دربی رسیدند.

در طرف مقابل پرسپولیس پس از بازی امروز با نقت‌وگاز گچساران باید روز جمعه هم در آزادی با فولاد بازی کند و بدون سفر پا به دربی می‌گذارد. آن‌ها برای بازی رفت هم پس از تقابل با الدحیل و هوادار در تهران به مصاف استقلال رفتند و اتفاقات دور رفت دقیقا تکرار شده است. موضوعی عجیب و قابل تامل است و مشخص نیست سازمان لیگ چرا نسبت به آن بی‌توجه بوده است. البته برگزاری جام ملت‌های آسیا و تعویق در دیدارهای مرحله یک‌شانزدهم نهایی هم روی این مسئله تاثیر گذاشت ولی باشگاه استقلال هم می‌توانست به موقع و در زمان ارائه برنامه واکنش نشان دهد.

در چنین شرایطی مدیران باشگاه استقلال هم واکنشی به این موضوع نشان ندادند و موضع خاصی مقابل برنامه عجیب سازمان لیگ نگرفتند. اتفاقی که البته قبلا هم در چند مورد دیگر تکرار شد و در مقاطع مختلف نارضایتی جواد نکونام را هم در پی داشت. به طور مثال نکونام پس از دربی رفت و شکایت‌های اعضای تیم پرسپولیس از سکوت و عدم واکنش باشگاه استقلال انتقاد کرد. حتی در ماجرای سقف بودجه هم او معتقد بود سر استقلال کلاه رفته و این تیم به خاطر رعایت کردن قانونی که از سوی رقبا رعایت نشد، نتوانست چند بازیکن را به خدمت بگیرد.

استقلالی‌ها معتقدند اگر این اتفاق برای پرسپولیس رخ می‌داد حتما مدیران این تیم واکنش نشان می‌دادند. آن‌ها اخیرا و پس از صحبت‌های کارشناس تلویزیونی در خصوص نوبتی بودن کسب مجوز حرفه‌ای هم در چند نوبت پاسخ دادند و بیانیه هم صادر کردند. در حال حاضر هم موضوع سفرهای استقلال در آستانه دربی به یک چالش برای کادر فنی این تیم تبدیل شده و آن‌ها کار سختی برای سرحال نگه‌داشتن بازیکنان دارند.

۲۵۸ ۲۵۸

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.