اخبار عمومی

بابا جون! بیا بازی کنیم

از طریق بازی ، کودکان می آموزند با مردم و دنیای خارج ارتباط برقرار کنند. بسیاری از مطالعات تأثیر فرزندان با مادران را بررسی کرده اند اما توجهی که به بازی های پر سر و صدایی که پدران با کودکان خردسال انجام می دهند کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

“نتایج یک مطالعه جدید از دانشگاه کمبریج نشان می دهد که بازی هایی که پدران با کودکان زیر سه سال انجام می دهند ، نه تنها تفاوت در انواع بازی هایی است که مادران انجام می دهند ، که همچنین تأثیرات متفاوتی بر آینده این کودکان دارد.” روزنامه جوانان گزارش داد. Creative Commons شرکتی است که محتواهایی تولید می کند که خلاصه گزارشات رسانه ای از تحقیقات دانشگاهی را ارائه می دهد و آنچه در زیر می آید یک نقل قول Creative Commons از وب سایت ScienceDaily است. وب سایت مترجم نیز با ترجمه حمیدرضا کیانی منتشر شده است.

تفاوت های چشمگیر بین پدر و فرزند

مطالعه ای که با همکاری بنیاد الجزایر در دانشکده آموزش دانشگاه کمبریج انجام شد ، شواهد پراکنده ای از 40 سال گذشته را جمع آوری کرد تا بداند چگونه پدران در سنین بسیار پایین (بین صفر تا سه سال) با فرزندان خود بازی می کنند. محققان می خواستند بدانند که آیا بازی های پدر و فرزندی در نحوه بازی کودکان با مادران متفاوت است و این تفاوت چه تاثیری در رشد کودک دارد.

اگرچه شباهت های زیادی بین والدین وجود دارد ، اما یافته ها نشان می دهد پدران ، حتی كوچك ترین بچه ها ، بازیهای بدنی بیشتری انجام می دهند و فعالیتهایی مانند خم كردن پشت ، تعقیب آنها و سوار كردن آنها را انتخاب می كنند. به نظر می رسد این بازی ها به کودکان کمک می کند تا احساسات خود را کنترل کنند. بعداً وقتی بازی ها به محیط هایی وارد می شوند که برای چنین مهارتهایی خصوصاً در مدرسه مهم هستند ، می توانند تنظیم رفتار را بهبود بخشند.

به پدرتان وقت و مکان اختصاص دهید

پل رامچاندانی ، استاد دانشگاه کمبریج ، متخصص در بازی و آموزش رشد و یادگیری ، گفت: “مهم نیست که به تأثیر والدین و بازی کودکان اضافه شود ، زیرا محدودیت هایی برای تحقیقات وجود دارد.” “اما به نظر می رسد کودکانی که مدت طولانی با پدرشان بازی می کنند به عنوان یک فعالیت گروهی سود می برند.” دکتر کیارا لاورتی از بنیاد الیاس گفت: “در سطح سیاست ، این یافته ها نشان می دهد که ما به ساختارهایی نیاز داریم که به اندازه پدرانشان در این سالهای حساس ، وقت و مکان فراهم کنند.” به عنوان مثال ، حتی امروز نیز دیدن پدرانی که فرزندان خود را به گروه های والدین و فرزندان می برند (1) غیر معمول نیست که در این گروه تنها یک پدر وجود دارد. “تغییرات فرهنگی آغاز شده است ، اما باید اتفاقات بیشتری بیفتد.”

مهارت های کودک را برای بازی با پدر تقویت کنید

ما می دانیم که بازی با والدین در سالهای اول زندگی کودک به مهارت های اساسی اجتماعی ، شناختی و ارتباطی کمک می کند ، اما بیشتر تحقیقات بر روی رابطه مادر و کودک متمرکز است. تحقیقات کمی در مورد مطالعه بازی والدین و کودک انجام شده است. رامچندانی گفت: “در این تحقیق ، ما همه آنچه را كه می توانستیم در این زمینه پیدا كنیم جمع آوری كردیم تا ببینیم آیا چیزی از آن استنباط می شود.”

مطالعه دانشگاه کمبریج از داده های 78 مطالعه انجام شده بین 1977 و 2017 استفاده کرده است – بیشترین مطالعات در اروپا و آمریکای شمالی است. محققان اطلاعات مختلفی را در مورد مدلهای مختلف از جمله دفعات بازی والدین و فرزندان با هم ، ماهیت این بازیها و پیوند بالقوه این بازیها با رشد کودکان بررسی کردند.

آنها دریافتند که به طور متوسط ​​، بیشتر پدرها هر روز با فرزندانشان بازی می کنند. بازی پدر و کودک با کودکان کوچکتر به طور کلی بیشتر جسمی است. برای نوزادان کمک به آنهاست که دستها یا پاها را به آرامی بلند کنند یا از زور استفاده کنند. در مورد کودکان خردسال ، پدر اغلب بازی های پرماجرا و پرماجرا مانند بازی را انتخاب می کند.

با پدر بازی کنید و احساسات منفی را کنترل کنید

تقریباً در همه مطالعات ، بین بازی با پدر با کودک و توانایی او در کنترل احساسات کودک ارتباط زیادی وجود دارد. کودکانی که ترجیح می دهند با پدر خود بازی کنند ، بیش از حد دچار بیش فعالی یا مشکلات رفتاری و عاطفی می شوند. این کودکان در کنترل حملات عملکرد بهتری داشتند و هنگام اختلاف نظر در مدرسه رفتار خشن داشتند. زیرا بازیهای بدنی به ویژه برای رشد این مهارتها مناسب هستند و والدین این نوع بازیها را ترجیح می دهند.

رامچندانی می گوید: “بازی بدنی شرایط سرگرم کننده و مهیجی را ایجاد می کند که در آن کودکان باید خود را کنترل و نظم دهند.” شما باید بیاموزید که همه چیز اشتباه پیش می رود – به عنوان مثال ، هنگامی که پدر شما پا را روی انگشت خود قرار می دهد و شما عصبانی می شوید! “نیروها را محدود کنید.”

“این شرایط یک محیط ایمن است ، اینکه کودکان چگونه می توانند واکنش نشان دهند. اگر واکنش غلط نشان دهند ، به آنها اخطار داده می شود ، اما دنیا پایان نخواهد یافت و آنها به یاد می آورند که دفعه بعد رفتار متفاوتی دارند.”

مطالعات همچنین نشان داده است که بازی پدر و کودک به تدریج در سالهای اولیه کودکی افزایش می یابد و سپس در اواسط کودکی (6 تا 12 سال) کاهش می یابد. این می تواند به این دلیل باشد که بازی جسمی برای کمک به کودکان خردسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به شرطی که آنها خود شروع به کشف دنیای خارج ، به ویژه در مدرسه و غلبه بر چالش های پیش روی خود کنند.

فراموش نکنید که با بچه ها از نظر جسمی بازی کنید

علی رغم مزایای بازی های والدین و فرزندان ، محققان تأکید می کنند کودکانی که با مادرشان تنها زندگی می کنند لزوماً شرایط مختلفی ندارند.

رامچندانی افزود: یکی از مواردی که تحقیقات ما بارها بیان کرده است ، نیاز به تنوع در انواع بازی هایی است که کودکان مجاز به انجام آن هستند و البته مادران می توانند به اندازه پدران با فرزندان خردسال خود بازی های جسمی انجام دهند. تمایلات مختلفی دارند. -بازی با دختران خود ، اما معنی پدر و مادر بودن این است که از منطقه راحتی خود خارج شوید. “اگر از روش های مختلفی برای بازی و تعامل با فرزندان خود استفاده کنید ، آنها احتمالاً بیشترین سود را خواهند داشت.”

***

PS:

1- گروه والدین کوچک ، والدین و گروههایی از کودکان بین تولد تا پنج سال هستند. هر یک از این گروه ها کودک محور هستند و تجربه بازی متناسب با سن را برای کودک فراهم می کنند ، باعث ایجاد تعامل و اطلاعات مثبت بین فرزندان و والدین می شوند و اطلاعاتی را برای کمک به والدین در تربیت کودک فراهم می کنند.

انتهای پیام