اخبار حوادث

پرتصادف‌ترین مناطق پایتخت اعلام شد/ بیشترین دلیل تصادفات در تهران چیست؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راه بزرگراه تهران وضعیت حوادث سال گذشته پایتخت را تشریح کرد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت وگو با خبر فوری وی در تشریح تصادفات پایتخت در سال 1378 اظهار داشت: تجزیه و تحلیل تحلیل تصادفات در سال 1999 نشان می دهد حدود 42 درصد از کشته شدگان تصادفات رانندگی عابران پیاده و 44 درصد آنها موتور هستند. همچنین ، 14 درصد از مرگ و میر مربوط به رانندگان خودرو و مسافران بود.

به گفته وی ، به دلیل افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان در سال 1999 ، تعداد فوت موتورسیکلت ها در مقایسه با سال 1998 حدود هفت درصد افزایش یافته است.

وی علت اصلی این تصادفات را عدم توجه به جلو و حواس پرتی رانندگان دانست و گفت: حدود 34 درصد تصادفات به همین دلیل است. دلیل دوم تصادفات رانندگی رعایت نکردن جاده و تقاطع های 16 درصدی در خیابان ها و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه در بزرگراه ها به دلیل هزینه 12 درصدی است.

مومنی همچنین گزارش داد که بیشترین تعداد تصادفات رانندگی بین ساعت 4 عصر و 8 شب رخ داده است و گفت: 26٪ از حوادث در طول شب و ساعات تاریک شب و حدود 42٪ در طول روز رخ داده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیشترین میزان کشته ها در حوادث رانندگی را مربوط به منطقه 4 تهران با 12 درصد از کل مرگ و میر دانست و گفت: مرگ و میرها در منطقه 15 تهران با 9 درصد کل فوت ها و منطقه 19 تهران با 8 درصد وجود دارد.

انتهای پیام