اخبار عمومی

اظهارات مرتضی حیدری درباره اجرای مناظره‌ها

سابقه بیش از پنجاه هزار مصاحبه در برنامه های مختلف ، از جمله مهمترین آنها در برنامه “مصاحبه های اخبار ویژه” و برگزاری دو مناظره ریاست جمهوری در سال های 1992 و 1996 ، منجر به گمانه زنی درباره 1400 مناظره انتخابات ریاست جمهوری برای مرتضی حیدا شد. شد.

به گزارش خبر فوری ، روزنامه “فرهیختگان” نوشت: مرتضی حیدری 53 ساله دارای مدرک فیزیوتراپی از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت است. شد.

مجریان مورد علاقه وی تیم سباستین و لری کینگ بودند و هستند و او معتقد است که مصاحبه نباید به منافع ملی و امنیت ملی آسیب برساند و هیچ محدودیت دیگری در مصاحبه وی وجود نداشته باشد. اگرچه وی فراری است ، اما در سالهای اخیر و به خصوص در سال 1988 شایعات خروج و پناهندگی وی منتشر شده است ، وی واکنش تندی نشان داده و گفته می شود برای ادامه تحصیل از ایران خارج شده است.

گفتگوهای اولیه با حسن روحانی همچنین واکنش های منفی مردم را در پی داشت زیرا انتظار چالش های بیشتری از رئیس جمهور داشتند. آنها اکنون فرمانده دوم بحث را برای چهارمین دوره ریاست جمهوری انتخاب کرده اند و برخی معتقدند که وی می تواند بحث را با دشواری کمتری اداره کند. ما در مورد بحث انتخابات 1400 مصاحبه کوتاهی با وی داشتیم که در زیر می توانید جزئیات آن را بخوانید.

طبیعی بود که شما یکی از فرصتهای اصلی برای بحث ریاست جمهوری را داشته باشید و در روزهای اخیر گمانه زنی در مورد برخی از نام ها وجود دارد. اما امروز رسما گزارش شد که شما در حال بحث در مورد انتخابات هستید. آیا در این باره صحبت کرده اید و چه تحقیقی در این زمینه انجام شده است؟

سرانجام ، کمیته مبارزات انتخابات ریاست جمهوری تحقیقاتی را انجام می دهد و همیشه مقدمات این برنامه فراهم می شود. با این حال ، برنامه بحث یک برنامه دست و پا گیر است و نیاز به تحقیق و آماده سازی زیادی دارد. براساس خلاصه های مورد نیاز سازمان ، مشخص شد که من در یک بحث به مردم ایران خدمت خواهم کرد.

مردم تاریخچه مناظره های ریاست جمهوری را از سال 1988 با عملکرد پورحسین به یاد می آورند و البته شما مسئولیت بحث در دو دوره گذشته ریاست جمهوری در سال های 1992 و 1996 را به عهده داشتید. آیا شکل بحث ها امسال به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد؟

البته می خواهم بگویم که ما درباره انتخابات ریاست جمهوری ، همانطور که گفتید ، برای دوره چهارم بحث های ویژه ای داریم ، اما بگذارید یادآوری کنم که ما در سال 1984 با نمایندگان کاندیداها نیز بحث انتخاباتی داشتیم. این در یک خبر ویژه که من اجرا کردم ، اتفاق افتاد. خارج از بحث ریاست جمهوری ، ما تقریباً 10 سال برنامه “بحث” داشتیم که تقریباً یک پروتکل است و از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون متوقف شده است و امیدوارم این برنامه در آینده نیز ادامه یابد. بنابراین بحث های تلویزیونی که نام بردید بسیار بزرگتر از چهار بحث انتخاباتی است که نام بردید.

اما آنچه در حافظه مردم ماند و بیشترین تأثیر را داشت ، بحث های ریاست جمهوری بود.

مطمئناً درست است به هر حال ، ارزش بحث های جدید ریاست جمهوری در بالاترین سطح تاریخ خود است و عواملی مانند درگیری ، محبوبیت و بحث در این سطح از بحث غالب است. برای این دوره از انتخابات ، در هفته های اخیر سناریوهای مختلفی را بررسی کرده ایم و معتقدم که بحث ها در سطح خوب و بالاتری انجام خواهد شد.

آیا امسال ، از نظر بهره برداری از فن آوری های جدید رسانه ای ، آیا شاهد پیشرفت های جدیدی در طراحی بحث هستیم؟

در مقایسه با دوره های گذشته ، تفاوت هایی در شکل و قالب اجرا داریم ، اما باید بگویم که برخی از این تفاوت ها برای مخاطب قابل درک نیست. تفاوت اصلی در ابزارها و امکاناتی است که به تسلط تیم توسعه کمک می کند. به عنوان مثال ، واحد سیار ما یک واحد پیشرفته است و پشتیبانی فنی استودیو است ، یا دوربین های این دوره مکالمه پیشرفته تر هستند که باعث بهبود برنامه می شود.

تا زمان اعلام لیست مدارک ، احتمالاً برخی بحث های سخت و بحث برانگیزی داشته اند. فکر نمی کنید حتی اگر شما کاندیدای اعلام شده باشید ، بحث ها در این دوره ریاست جمهوری راحت تر خواهد بود و شما به عنوان یک مجری چالش زیادی نخواهید داشت؟

شک ندارم که مناظر بسیار دیدنی خواهیم داشت.

یعنی آیا در این بحث ها شاهد چالش ها و درگیری های جدی خواهیم بود؟

بحث ها مطمئناً چالش برانگیز خواهد بود و من مطمئن هستم که ما بحث های دیدنی و جذاب خواهیم داشت.

یکی دو هفته پیش ، وقتی با پورحسین (مجری مناظره انتخابات 88) صحبت کردیم ، آنها گفتند باید اطمینان حاصل کند که مجری بحث حضور خود را در برنامه احساس نکرده است. س Myال من این است ، آیا فکر می کنید تعدیل بحث می تواند عامل مهمی در جذابیت بحث ها باشد؟

شاید اگر این را بگویم ، نقشی را که مجریان در بحث ها بازی می کنند ، بهتر درک می کنید. هرچه کمتر یک بازی فوتبال را تماشا کنید ، حضور داور و سوت او کمتر است ، بازی طبق قوانین و بسیار خوب پیش می رود ، اما داور بیشتر مداخله می کند و هشدار می دهد ، این بدان معناست که او بازی را هدایت می کند. اساس قوانین فوتبال.

معنای بحث روشن است و ما گفتگوی فی البداهه نخواهیم داشت. در واقع ، ما آن را زیر سوال خواهیم برد ، اما با پیروی از قوانین و مقررات. بنابراین ، تسهیل کننده مانند داور یک مسابقه فوتبال است. جایی که زمین بازی طراحی شده و قوانین این مسابقه نوشته شده است و داور زمان و صحنه های این مسابقه را با قوانین و مقررات تنظیم می کند. هر زمان قوانین و مقررات رعایت شود ، این اجازه می دهد تا کار به جلو حرکت کند و از کار مردم در هر کجا که قانون را نقض کنند جلوگیری می کند.

یکی از رایج ترین در برنامه نویسی تجربه گرایی است. آیا در مورد این سه بحث ریاست جمهوری کتاب نمی نویسید؟

اگر می خواهم کتابی بنویسم ، مایلم یک مصاحبه ویژه خبری درباره چگونگی و چگونگی انجام آن بنویسم و ​​قسمتهایی از آن را آماده کرده ام.

و با بحث؟

بعد از اتمام این کتاب ، من در ذهن دارم که برای بحث ریاست جمهوری نیز بنویسم.

انتهای پیام