اخبار جامعه

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

موسسه پزشکان پزشکی کشور در خصوص اقدامات این سازمان برای تعیین علت مرگ مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبر فوری، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در متن این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع می رساند اداره کل پزشکی قانونی استان تهران برای رسیدگی به این پرونده پس از دستور دادستان محترم تهران، همکاران مجرب این سازمان را اعزام و بیمارستان و روند تشکیل را به دقت مورد بررسی قرار دادند. یک کمیته تخصصی خبر فوت وی دریافت شد. با اطلاع از فوت متوفی و ​​به دستور مقام محترم قضایی، تیمی از کارشناسان مجرب پزشکی قانونی تشکیل و جسد متوفی جهت معاینه فیزیکی به اتاق تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران منتقل شد. . و کالبد شکافی بر روی جسد متوفی انجام شد.

برای رسیدگی به این پرونده در معاینه و کالبد شکافی بررسی دقیق و کامل انجام شد و تمامی معیارها و شاخص های تعیین علت فوت، معاینه خارجی و اندام های داخلی بدن و موارد لازم انجام شد. نمونه برداری شد. از بافت ها و اندام های داخلی بدن و ارسال به آزمایشگاه های تخصصی. به محض اخذ نتیجه آزمایشات ارائه شده، نتیجه معاینات و کالبد شکافی با در نظر گرفتن مندرجات پرونده بیمارستان و پرونده پزشکی و همچنین گویی نظریه تخصصی حوزه های مورد نظر در قالب کمیته پزشکی ویژه به دست می آید که به دستور دادستان محترم اداره کل، دادگاه پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده و پس از آن اقدامات لازم انجام خواهد شد. برای تعیین علت فوت و نتیجه به مرجع محترم قضایی ارسال خواهد شد.

مهسا امینی دختر 22 ساله ای بود که چهارشنبه گذشته توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر شد و در همان روزی که در بازداشتگاه وزارتی تهران سکته کرده بود، گزارش شد. وی که در بیمارستان کسری به کما رفته بود، عصر جمعه درگذشت.

پلیس تهران روز پنجشنبه با تایید سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس، توضیح داد: خانمی برای توضیح و آموزش به یکی از کلانتری‌های تهران بزرگ معرفی شد و ناگهان. او ناگهان دچار مشکل قلبی شد.’

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس شانگهای در ازبکستان به سر می برد، به وزیر کشور دستور داد تا حادثه تلخ مهسا امین را پیگیری و بررسی کند.

پیکر مهسا امینی امروز در سقز تشییع شد. در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم علاوه بر بستگان و دوستان آن مرحوم، جمع کثیری از مردم و تنی چند از مسئولین شهرستان سقص نیز حضور داشتند.

انتهای پیام