اقتصادی

افزایش سفرها در هفته‌ای بدون ممنوعیت

آمارها نشان می دهد تعداد مسافرانی که در هفته گذشته ممنوع الخروج شده اند نسبت به هفته قبل 4 درصد افزایش یافته است. در بالای صفحه است!

به گزارش خبر فوری ، بر اساس آخرین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور که وضعیت ترافیک خودروهای مختلف از 8 تا 14 مرداد را بررسی کرده است ، میانگین تردد روزانه بین استانها 1710 هزار و 352 وسیله نقلیه بوده است. سال گذشته در همان زمان این میزان دو درصد کاهش یافته است ، اما چهار درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. البته آمار مربوط به تردد وسایل نقلیه سبک ، یعنی خودروهای شخصی مردم ، 4 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

پنجشنبه سال گذشته (7 آگوست 2014) دلیل ترافیک سنگین شنبه آینده مصادف با عید غدیر خم شده است.

با این حال ، در همان دوره ، حدود هشت میلیون و فقط 794 هزار ثبت نام (هر ثبت نام یک بار در نظر گرفته می شود) در محورهای مواصلاتی مشاهده شد که کمتر از هفته اول مرداد است. این بدان معناست که تعداد مسافران و وسایل نقلیه آنها کاهش یافته است ، اما با این وجود ، ترافیک (تردد) در محورهای مواصلاتی نیز افزایش یافته است.

بار دیگر ، مثل همیشه ، این خودروها عمدتا از استانهای تهران و البرز با سهم بیش از 20 درصد هستند و پس از آن استانهای خراسان رضوی ، فارس ، اصفهان ، مازندران و آذربایجان شرقی در چند مکان بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر ، ورود و خروج خودروها از استانهای مختلف نشان می دهد که یزد 16 درصد ، اصفهان 11 درصد ، قم 9 درصد و مرکزی 8 درصد با بیشترین افزایش تردد و ورود و خروج نسبت به هفته قبل داشته است. سفر به استانها آذربایجان غربی 10 درصد ، هرمزگانا 10 درصد ، خراسان رضوی 9 درصد و یزد و سمنان 8 درصد بیشترین سفرها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند و بسیاری از این استان ها مانند خراسان رضوی از نظر شرایط سختی قرار دارند. شیوع ویروس کرونا و هیچ محدودیتی در سفر در این استان ها وجود ندارد. جدید.

انتهای پیام