اقتصادی

افزایش سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته+ جزییات

سفرهای جاده ای هفته گذشته افزایش یافت و با باقی ماندن استانهای کشور در سرخ قرمز ، مقاصد مردم از استانهای شمالی به استانهای جنوبی تغییر کرد.

به گزارش خبر فوری ، در آخرین هفته ماه گذشته ، ستاد ملی مبارزه با تاج ، ممنوعیت تردد ملی و بین استانی را از ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 24 مردادماه تا صبح شنبه 6 شهریور تایید کرد و کلیه دفاتر در دیگری. از دوشنبه 16 آگوست بسته خواهد شد. این ماه تا شنبه آینده (یعنی 30 آگوست) گزارش شده است.

در اولین هفته ممنوعیت ، اگرچه مردم قبل از رفع ممنوعیت سفر خود را آغاز کردند ، اما آمار نشان می دهد که ترافیک بین استانی بین 15 تا 15 مرداد در حال کاهش بوده و حتی در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز حسینی شاهد آن بوده است. ما روزانه حداقل 600000 سفر اتومبیل انجام می دادیم و در هفته اول ممنوعیت متوسط ​​تردد به یک میلیون وسیله نقلیه کاهش یافت ، اما این تعداد در روزهای بعد و هفته دوم افزایش یافت.

اکنون ، پس از پایان ممنوعیت تاج گذاری ، آمارها نشان می دهد که رفت و آمد مردم از هفته اول سپتامبر افزایش یافته است. بر اساس آخرین گزارش مرکز ملی مدیریت راه ها ، با تجزیه و تحلیل وضعیت ترافیک از 5 تا 11 سپتامبر ، میانگین تردد بین استان ها به یک میلیون و 608 هزار و 669 وسیله نقلیه رسیده است که 20 درصد افزایش هفته گذشته گزارش شده است. البته این آمار همچنان 14 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

واقعیت جالب دیگری که از افزایش تعداد مسافران می توان نتیجه گرفت این است که بین 5 تا 11 سپتامبر ، حدود هشت میلیون و هفت هزار خودرو در حومه شهر مشاهده شده است که تقریباً به همان تعداد خودرو است. حدود دو هفته آخر ممنوعیت ها ثبت شد.

این در حالی است که سهم خودروها در تهران و البرز حدود 20 درصد بوده و پس از آن خودروهای با پلاک در استان های فارس ، مازندران ، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند.

در این آمار باید توجه داشت که به نظر می رسد مقصد افرادی که از استانهای شمالی به جنوب کشور سفر می کنند تغییر کرده است ، طبق این آمار رسمی ، تردد جاده ای در گیلان ، خراسان شمالی ، مازندران و خراسان رضوی 38 درصد است ، به ترتیب 34 34 ، 34 and و 34.. آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 fell کاهش یافته اند ، در حالی که ایلام ، گیلان ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بیشترین کاهش هفتگی در هفته را در هفته اول سپتامبر با 29 مشاهده کرده اند. ٪ منفی ، 20٪ منفی و 18٪ منفی و 17٪ منفی. البته سایر استانهای شمالی کشور نیز ترافیک را کاهش داده اند.

در همین حال ، استانهای جنوبی کشور شاهد افزایش تردد مسافران بوده اند و در این گزارش آمده است که سیستان و بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان و بوشه بیشترین رشد ترافیک بین استانی را 16 درصد ، 9 درصد ، 9 درصد داشته اند. درصد و پنج درصد و بیشترین تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد در استانهای هرمزگا ، بوشهر ، خوزستان ، کرمان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 20 ، 13 ، 9 ، 8 و 5 درصد رشد است.

انتهای پیام