اقتصادی

واردات کالای قاچاق با بیمه، خدمات پس از فروش و ارزان‌تر از مشابه داخلی!

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه قاچاق به دلیل پرداخت نشدن عوارض دولتی ، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها ارزانتر است ، گفت: برخی از شرکت های بیمه کالاهای قاچاق را بیمه می کنند و برخی خدمات پس از فروش دارند!

عباس هاشمی در گفت وگو با خبر فوری ، با بیان اینکه لوازم خانگی باید کیفیت و قیمت مناسب مصرف کننده را راضی کند ، اظهار داشت: امروزه قاچاق ارزان تر است زیرا هزینه های دولت ، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات ها را پرداخت نمی کند ؛ در این شرایط ، مصرف کنندگان بیشتر مستعد مارک های خارجی هستند ، زیرا هزینه آن کمتر است ، مالیات وجود ندارد و برخی از شرکت های بیمه نیز این کالاها را بیمه می کنند و برخی خدمات پس از فروش دارند!

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به اینکه آیا قاچاقچیان با خدمات پس از فروش می توانند توسط نهادهای نظارتی شناسایی شوند؟ وی افزود: این کالاها عموماً از طریق فضای مجازی تبلیغ می شوند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند و از مراحل نظارتی دور هستند.

ضرورت فرهنگ مصرف کالاهای خانگی

البته ، به گفته وی ، بخشی از تمایل مصرف کننده به کالاهای خارجی یک دلیل فرهنگی دارد که در آن سالن اقامتگاه مبارزه با قاچاق انسان باید اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهد. اگر مصرف کننده از نظر فرهنگی متقاعد شده باشد که عرضه کالاهای خارجی نیروی کار خارجی را تقویت می کند. اگرچه اشتغال جوانان و زندگی بسیاری از خانواده ها به تولید داخلی بستگی دارد ، اما آنها به تولید محصولات خارجی اختصاص ندارند. از طرف دیگر تولیدکنندگان باید کیفیت ، قیمت و خدمات پس از فروش محصولات خود را متعادل کنند تا رضایت کامل مصرف کننده را جلب کنند.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به بحث بر سر اقتصاد بدون نفت گفت: در چنین شرایطی باید مشکلات تولید داخلی به طور جدی تشخیص داده و برطرف شود.

ضرورت ممنوعیت استفاده از وسایل برقی مشابه

هاشمی با تاکید بر اینکه انجمن صنایع لوازم خانگی تنها با ممنوعیت کوتاه مدت واردات لوازم خانگی مشابه تولید خانگی موافقت می کند ، تاکید کرد: تلاش ها برای تأمین نیازهای کشور را فراموش کنید. بلکه باید مدیریت صحیح را برای محدود کردن واردات به موقع ادامه دهد تا تولیدکنندگان برخی از محصولات تولیدی پس از رقابت واردات به بلوغ کامل برسند و آزاد باشند.

وی افزود: این انجمن مخالف همکاری و روابط با شرکت های صنعتی در جهان نیست ، زیرا تعامل هوشمند در همه زمینه ها به نفع کشور است ، اما بهتر است مواد اولیه و فناوری های مورد نیاز لوازم خانگی را وارد کنیم. صنعت.

به گفته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ، واردات اقلام خاص مانند تهویه مطبوع و برخی لوازم کوچک در حال حاضر به دلیل کاهش تولید رایگان است. زیرا تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز کشور نیست.

انتهای پیام