اقتصادی

نبود مدیریت برای حضور دائم در بازار عراق / بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران در مرزهای خوزستان

خبر فوری / خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز با انتقاد از عدم مدیریت و برنامه ریزی و تصمیمات حمایتی مقامات دولتی برای حضور کالاهای ایرانی در بازار عراق ، گفت:.

شهلا عموری درباره آخرین وضعیت بخش خصوصی در خوزستان ، درباره آخرین وضعیت بخش خصوصی در خوزستان گفت: برنامه ها را خلاصه کنید. با برکناری دلالان ، آنچه قطعاً اتفاق می افتد شرایط مطلوبی برای مردم است.

به گزارش خبر فوری ، “اگر وضعیت خوزستان به همین ترتیب ادامه یابد ، قطعاً در آینده نزدیک شاهد افزایش مهاجرت و کاهش جمعیت به ویژه در بین جوانان و نخبگان و فعالان بخش خصوصی خواهیم بود”.

اهواز ، رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی در دوران اخیر گفت: نقش اتاق های بازرگانی با گذشته بسیار متفاوت است و اتاق ها دیگر فقط صادرکنندگان کارت بازرگانی نیستند بلکه در هر زمینه اقتصادی حضور دارند. صحنه در کشور “

عموری افزود: در دولت قبل بخش خصوصی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و بحث شدیدی در مورد بازگشت ارز وجود داشت که منجر به تعلیق کارت برخی معامله گران و معامله گران شد. در برخی موارد ، انگشت اتهام به سمت اتاق های بازرگانی بود ، در حالی که کارت پرتاب به برخی افراد داده می شود ، در حالی که اتاق تنها صادر کننده فیزیکی کارت است و وزارت صمت مسئول کارت ها است.

وی گفت: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی به سازمان سکوت ، گمرک ، تامین اجتماعی و غیره متصل است ، هرکسی که کارت بازرگانی دریافت می کند و مرتکب اشتباه می شود ، قطعاً متوجه این اشتباه می شود و این ادارات می توانند از آن اجتناب کنند. انگشت پای گناه به اتاق های بازرگانی هدایت می شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به قابلیت های خوزستان در بخش های مختلف گفت: متأسفانه قابلیت ها و مزیت های فراوان خوزستان فرصت های بخش خصوصی را سلب کرده و به جای اینکه بستر توسعه باشد ، به مانعی برای توسعه تبدیل شده است.

آموری با بیان اینکه بخش خصوصی در خوزستان مظلوم واقع شده است ، گفت: مرزهای خوزستان فرصتی برای فعالیت های تجاری است و زمانی که زیرساخت های مرزی ایجاد شد ، 1200 تا 1500 ظرفیت بارگیری و تخلیه کامیون برنامه ریزی شده بود ، اما اکنون این روند صادرات ما است. که ظرفیت بیش از یک چهارم است کمتر رسیده است.

وی افزود: مقایسه آمار صادرات با عراق در ابتدای روز نشان می دهد که تعدادی از مسائل وجود داشته است ؛ عواملی که بر روند صادرات تأثیر گذاشت.

اهواز رئیس اتاق بازرگانی گفت: موضوع دیگر جذب سرمایه گذار است. در مرزهای شلمچه و چذابه استان خوزستان ، سرمایه گذاران تمام دارایی خود را صرف ایجاد زیرساخت هایی مانند انبارها و سردخانه ها کرده اند ، اما در طول این سال ها هنوز بلاتکلیف هستند و هیچ ضمانتی برای استفاده از سرمایه خود ندارند.

وی از عدم مدیریت دولتی و برنامه ریزی و تصمیمات حمایتی دولت در بازار عراق به دلیل وجود کالاهای ایرانی انتقاد کرد و گفت: حضور ایران در بازار عراق در مقایسه با سایر کشورها بسیار ناچیز است و ما بازار عراق نداریم. “به جای عدم مدیریت برای حضور دائمی.

آموری گفت: “ما فقط روی سیاست تمرکز می کنیم و اقتصاد دغدغه اصلی کشور ما نیست.” هر زمان که بخش خصوصی و اقتصاد کار درستی انجام دهند ، بخش دولتی علیه این جنبش تصمیم می گیرد و رقیب بخش خصوصی می شود.

وی در مورد عدم اجرای مصوبات توسط اداره کل استان خوزستان گفت: این ستاد برای حمایت از واحدهای تولیدی استان خوزستان ایجاد شده است ، اما تحقیقات نشان می دهد که بیش از 50 درصد مصوبات نیمه دوم خوزستان مدیران 1999 هستند و نیستند. عملیاتی.

اهواز ، رئیس اتاق بازرگانی ، افزود: بیشتر پذیرش های این اقامتگاه در بخش بانکی است و متأسفانه در این زمینه بانک ها نتایج ضعیفی داشته اند و در نتیجه همچنان شاهد بدهی واحدهای تولید مالیات هستیم. در این شرایط ، بخش خصوصی برای ادامه فعالیت خود چه انتظاراتی می تواند داشته باشد؟

آموری با اشاره به دستاوردهای اتاق بازرگانی اهواز گفت: اداره آموزش اتاق بازرگانی اهواز بسیار فعال است و اقدامات بسیار خوبی برای آموزش اعضای اتاق انجام شده است. در همین راستا ، در سالهای اخیر اتاق بازرگانی اهواز به دلیل گذراندن دوره های آموزشی بسیار خوب برای اعضای خود ، رتبه اول کشور را کسب کرده است. در شورای گفتگو ، بحث های کارشناسی در مورد مشکلات اعضا ایجاد شده و مورد تأیید خوبی قرار گرفته است و در سه سال گذشته ، شورای گفتگوی اتاق اهواز همواره مقام اول یا دوم را در کشور کسب کرده است.

وی افزود: اتاق بازرگانی اهواز زیرساخت های بسیار خوبی ایجاد کرده است که قبلاً وجود نداشت. به عنوان مثال ، یک قسمت مستندسازی در اتاق وجود دارد که تمام فعالیت های اتاق را پوشش می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز درباره تاسیس دادگاه تجاری در اتاق بازرگانی اهواز گفت: در گذشته بررسی پرونده های تجاری سال ها به طول انجامید و دیگر برای شاکیان ارزش مادی نداشت. در این مواقع ، محل اتاق بازرگانی قدیمی اهواز به قوه قضائیه واگذار شد و در آنجا چهار شعبه تخصصی دادگاه تجاری ایجاد شد.

عموری خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر بیش از 340 پرونده تجاری در دادگاه تجاری خوزستان بررسی شده است.

وی در خصوص ایجاد واحد تحقیقاتی اتاق بازرگانی اهواز گفت: برای برون سپاری کار تحقیقاتی اتاق بازرگانی اهواز ، تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت صنعتی منعقد شده است. در نیمه دوم سال جاری ، ما بر استارتاپ ها ، شتاب دهنده ها و ایده های جدید تمرکز کرده ایم و می خواهیم نوآوری و فناوری را راه اندازی و پشتیبانی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز درباره مشارکت خود در بخش مسئولیت اجتماعی گفت: هر زمان در استان خوزستان اتفاقی رخ داد و مورد نیاز بود ، اتاق بازرگانی اهواز وارد شد و تا آنجا که ممکن بود کمک کرد ؛ مانند سیل ، ظهور تاج و مشارکت وفادار.

آموری تصریح کرده است که اتاق بازرگانی اهواز قصد دارد با تقویت واحد بازاریابی ، کالاهای تولید شده در استان خوزستان را به بازارهای مورد نظر بازاریابی و صادر کند. ما در خوزستان بودیم. خوشبختانه ما با یک سرمایه گذار در خوزستانی به توافق رسیده ایم و به زودی شاهد ساخت این شهرک خواهیم بود که از تولید تا صادرات همه چیز را پوشش می دهد. فعالیت در این شهر بدون شک بیش از 1500 شغل ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: البته فقط یک سرمایه گذار می تواند بار احداث یک روستا را به دوش بکشد و شرکت شهرک های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز باید در این زمینه فعالیت کنند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام