اخبار سلامت

برنامه ما این است که تا دهه فجر واکسیناسیون را به پایان برسانیم

وزیر بهداشت گفت: قصد ما این است که واکسن را تا سپیده دم پایان دهیم.

به گزارش خبر فوری ، دکتر بهرام عین اللهی که به دلیل مهمترین برنامه های خود برای کنترل تاج از اتاقهای تاج بیمارستان رسول اکرم دیدن می کرد ، گفت: در طول تاریخ قبل از انقلاب و پس از انقلاب ، وضعیتی که ما در آن زندگی می کنیم فوق العاده است. این با بحران های دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر سیل در استان رخ دهد ، همه به میدان می آیند و کمک می کنند ، اما این بحران با چشم قابل مشاهده نیست ، یعنی اگر ویروس دیده شود ، شاید متوجه باشیم اوج بحران است بنابراین ما احساس بحران و بحران نمی کنیم این کمبود مشکل ساز است ، به همین دلیل است که تعداد کشته ها در این بحران بسیار بیشتر از زلزله و سیل است ، بنابراین اولین قدم این است که همه احساس کنند و باور کنند که ما با آن روبرو هستیم یک بحران جدی

مهمترین اقدام وزارت بهداشت کنترل واکسن ویروس کرونا است

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام وزارت بهداشت کاهش واکسن است ، افزود: به دنبال دستور رئیس جمهور در پی واکسیناسیون ، ما می خواهیم واکسن ها را هنوز در حجم زیاد و به اندازه کافی وارد کنیم. آنها باید دو دوز دریافت کنند. به اندازه کافی در برابر ویروس ایمن باشد.

عین اللهی گفت: “در همه جای دنیا که واکسن داده شده است ، تعداد مرگ و میرها به طرز چشمگیری کاهش یافته است.” خوشبختانه مراکز درمانی سعی کردند کادر درمانی را شامل شوند و ما دیدیم که پس از این اقدام ، میزان مرگ و میر در بین پریان کادر پزشکی نیز کاهش یافت.

سیزدهمین وزیر بهداشت تاکید کرد که اگر واکسن فجر را برای دهه ها تکمیل کنیم ، می توانیم بر بیماری غلبه کنیم ، اما تزریق واکسن به این معنا نیست که بیماری وجود ندارد ، بلکه افراد واکسینه شده مبتلا می شوند اما ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. جدی تر باشید و مرگ را به همراه نداشته باشید. بنابراین توصیه های بهداشتی و پروتکل های بهداشتی باید همراه با واکسن رعایت شود.

وی گفت: “قصد ما این است که پس از پیشرفت بسیار زیاد مراحل واکسیناسیون ، خدمات دیگری را با کارت واکسن انجام دهیم.” این به معنی ایجاد یک رختکن هوشمند است. این بدان معناست که اگر افراد بخواهند بلیط بگیرند یا هتل رزرو کنند ، می توانند این کار را با کارت واکسیناسیون یا کارت ملی انجام دهند. زیرا در برخی از کشورهای اطراف ما کارت واکسن یکی از روش های قرنطینه است.

عین اللهی افزود: قصد دیگر ما تقویت ستاد اجرایی کرونا و مشارکت افراد بیشتر و تقویت کمیته ها است. در این راستا از نمایندگان مجلس نیز دعوت کرده ایم.

تاج یک بحران ملی است

وی گفت: تاج یک بحران ملی است. ما تغییرات اساسی در واکسیناسیون مانند ارتش ، سپاه ، ماه سرخ و بسیج و … خواهیم داشت تا به میدان بیاییم و کمک کنیم. ما همچنین برخی از وظایف را به استان واگذار می کنیم تا براساس نیازهای منطقه ای تصمیم گیری کند.

به گزارش وب سایت ، وزیر بهداشت در پایان گفت: در این میان ، می خواهم از تلاش های پزشکان در طول روز تشکر کنم. آنها یک روز حبس نشده بودند و همیشه در میدان جنگ با ویروس روبرو بودند.

انتهای پیام