اخبار فرهنگی

آیا کسی که موفق به زیارت نشود، بی توفیق است؟

آیا شکست زیارت شکست می خورد؟

خبر فوری / قم استاد حوزه علمیه بابیان اینکه موفقیت به معنای انجام عمل است ، گفت: “اقدام کردن یک امر خدادادی است ؛ زیرا منبع همه چیز خداست ؛ زیرا آیات و روایات زیادی در این باره وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد جعفری در گفت وگو با خبر فوری ، اظهار کرد: برخی می گویند اگر کسی کاری را انجام می دهد ، باید فرد خوبی باشد. به عنوان مثال ، اگر او بتواند سفر اربعین را انجام دهد ، یار امام زمان (عج) است و اگر به این موفقیت نرسیده باشد ، قطعاً در عدم دستیابی به آن موفقیت مقصر بوده است ، و آن درست نیست.
وی بابیان اینکه موفقیت عبارت است از دستیابی به موفقیت ، اظهار کرد: انجام عمل چیزی است که خداوند با موفقیت به شما داده است. زیرا سرچشمه همه چیز خداست؛ اما این درست نیست که بگوییم کسی که موفق بوده است از معنویت خاصی برخوردار است و در مورد آن شخص در مورد آن قضاوت می کند. زیرا آیات و روایات بسیار زیادی وجود دارد که خلاف آن را می گوید.
وی افزود: در یکی از نبردهای پیامبر (ص) شخصی تحت هدایت پیامبر (ص) مورد اصابت تیر قرار گرفت و به شهادت رسید ، دوستانش می گویند: «خوشا به حال کسی که در این مورد شهید شده است. اما پیامبر (ص) می فرماید: چگونه می توان فهمید آن شخص با چه نیتی وارد جنگ شده است. این روایت نشان می دهد که ما نمی توانیم بگوییم که قطعاً افراد خوبی هستیم وقتی اعمال مردم ظاهر می شود.
این استاد حوزه با بیان اینکه کسانی که به پیاده روی اربعین رفتند از دوستان امام زمان (عج) هستند ، قضاوت درستی نیست ، تاکید کرد: هیچکس نمی تواند تضمین کند که مردم برای چه کاری رفته اند و فردا چه خواهند کرد.
مدیر حوزه علمیه زنجان تصریح کرد: افرادی که نرفته اند لزوماً مقصر نیستند؛ زیرا رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که من مشتاق و محروم هستم و چون اینقدر حکیم ، حکیم و … هستند که به این سفر نرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد که برخی از افراد در زمان پیامبر (ص) در میدان جنگ شرکت نکردند و این آیه نشان می دهد که آنها افراد بدی هستند و این کار را برخلاف دستور خدا انجام داده اند ، بنابراین می توان آنها را طبقه بندی کرد دیده می شود. بله
وی گفت: آنها مجموعه ای از اقدامات هستند که آینده انسان را می سازند؛ زیرا بسیاری از مردم با معصوم (ع) جنگیدند و سپس منحرف شدند ، یا اولین افرادی که به پیامبر (ص) ایمان آوردند و سپس به او خیانت کردند.
وی ادامه داد: “اگر شخصی تصور می کند که شخص مقابلش خوب است و همچنان خوب خواهد بود ، قضاوت اشتباه است ؛ زیرا آیات ، روایات و داستان ها خلاف این را ثابت کردند ؛.
پژوهشگر زیارت و حج تصریح کرد: برخی می گویند فلانی شخص خوبی بود و به راحتی مرد ، یا چون شخصی سخت مرد ، پس او فرد بدی بود؛ زیرا روایت ها عکس آن عمل را بیان می کنند؛ گاهی اوقات فرد بدی است ، اما چیزهای خوبی هم دارد و خدا به راحتی زندگی او را بدیهی می داند و از سوی دیگر ، برخی افراد افراد خوبی هستند. اما گناهان اندکی وجود دارد ، بنابراین مردن برای بدست آوردن همین تعداد گناه دشوار است.
وی با تأکید بر اینکه گاهی اعمالی مانند پیاده روی اربعین می تواند برای دو نفر دو معنی متفاوت داشته باشد ، تصریح کرد: موفقیت در انجام یک کار خوب می تواند مکمل امور خیریه یا بحث باشد. زیرا گاهی اوقات ، خداوند برای تکمیل بحث با یک شخص ، به سفر اربعی برای دیدن این صحنه ها و تکمیل مجادله موفقیت می بخشد.
حجت الاسلام جعفری گفت: پیامبر (ص) می فرماید یک نفر با ایمان وارد مسجد شد اما با ناباوری بیرون رفت و دیگری با ناباوری وارد شد و رفت؛ م Theمن شخصی بود که شوکه و مغرور بود زیرا افراد کمی مانند من خدا را می پرستند ، بنابراین اعمال او از بین رفت و نفر دوم قلبش را شکست و گفت: “خدا ، من لیاقت آن را ندارم و مرا ببخش ، و خدا خواهد داد موفقیت در کارهای خود “این به خوبی داده شد.
وی ادامه داد: مردم نباید شکست بخورند و باور کنند که از دست خدا عصبانی هستند زیرا نمی توانند کاری را که انجام دادند انجام دهند. از آنجا که ممکن است شخصی در صورت رفتن به آن زیارت شگفت زده شود ، باعث شده است که در حالی که نرفته است خود را کوچک بداند و در آینده شادی را به ارمغان آورد.
مدرس حوزه گفت: وقتی شخصی احساس می کند که فرد بدی است باعث می شود کارهای خوب بیشتری انجام دهد؛ به همین دلیل است که گاهی اوقات شکست خوردن مطیع تر می شود.

انتهای پیام