اخبار عمومی

شبکه‌های اجتماعی خستگی و بی‌حوصلگی را رفع می‌کنند؟

بسیاری از ما هنگام نقاشی تصویری از خود و تلفن همراه خود ، برخورد آرام داریم. اما آیا واقعا مسئله این است؟ آیا شبکه های اجتماعی به ما اطمینان می دهند؟ تحقیقات علمی جدید خلاف این را می گوید.

به گزارش خبر فوری ، سواد زندگی وی نوشت: “اگر می خواهید ملال و کسالت را از بین ببرید و سر خود را آرام کنید ، توصیه می شود قبل از مراجعه به تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی مداد و کاغذ به همراه داشته باشید.” همه ما گاهگاهی برای تفریح ​​و سرگرمی به سراغ تلفن های همراه می رویم. ما تبلیغات ، پیام ها ، نظرات ، عکس ها ، آخرین اخبار و موارد دیگر را مرور می کنیم. در واقع ، اگر این کار را انجام دهیم ، تمایل داریم برای لحظه ای استرس را از خود دور کنیم. اما تحقیقات علمی اخیر به ما گفته است که رسانه های اجتماعی خستگی را از بین نمی برد.

در واقع ، کانالها و صفحات اغلب مملو از افرادی است که بر سر یکدیگر فریاد می زنند. شما برخی از توییت ها را در سر خود ثبت کرده اید و آنها باعث ایجاد استرس برای شما می شوند. موارد مشابهی در شبکه های دیگر اتفاق می افتد. شما برای اوقات فراغت چند دقیقه وارد می شوید. شما اغلب بیشتر از آرامش احساس آزردگی می کنید.

به دلیل اثرات مخرب رسانه های اجتماعی ، برخی از کاربران اشتراک را کنار گذاشته یا “سم زدایی دیجیتالی” را انتخاب می کنند. با این حال ، مهمترین مشکلات استفاده از رسانه های اجتماعی مربوط به جوانان است. مطالعات نشان می دهد که جوانان به طور فزاینده ای نسبت به احساس کسالت و کسالت بی تحمل هستند. در حقیقت ، بسیاری از جوانان وقتی صفحه نمایش جلویی ندارند اضطراب زیادی دارند.

“نسلی که نمی تواند حوصله خود را تحمل کند ، نسل مردان کوچک است ، مردانی که بدون هیچ دلیلی از روند کند طبیعت کنار گذاشته شده اند ، مردانی که به آرامی از دلایل حیاتی ناپدید می شوند ؛” گویی گل ها مرتب شده اند در گلدان. ​​'(برتراند راسل)

چرا رسانه های اجتماعی خستگی و کسالت را از بین نمی برند؟

شبکه های اجتماعی نه تنها کسالت و کسالت ما را از بین می برد ، بلکه سلامت روانی ما را نیز به خطر می اندازد. این امر با تحقیقات انجام شده توسط موسسه علوم اعصاب و روانشناسی کالیفرنیا در سال 2020 تأیید می شود.

با این حال ، به نظر نمی رسد که این اثر در سراسر جهان یکسان باشد. در حقیقت ، افرادی هستند که از رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده می کنند و از مزایای آن بهره مند می شوند. با این حال ، داده های مربوط به ناراحتی و استرس ناشی از استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی قابل توجه است.

به عنوان مثال ، برخی افراد به این شبکه ها وابسته هستند. در حقیقت ، فضای مجازی به عنوان دوپامین برای آنها عمل می کند.

دیگران زندگی را فقط از طریق دنیای دیجیتال درک می کنند. آنها خود را با دیگران در این دنیای مجازی مقایسه می کنند و نمی توانند پیام ها ، داستانها یا تصاویر را از دست بدهند. در غیر این صورت ، آنها به دلیل احساس عقب ماندگی دچار استرس و اضطراب می شوند.

ما قبلاً بسیاری از این موارد را می دانستیم. علم قبلاً به اثرات کوتاه مدت رسانه های اجتماعی پرداخته است. رسانه های اجتماعی به ما کمک می کنند تا خود را سرگرم کنیم و استرس یا کسالت های گاه و بیگاه را در محل کار ، استراحت یا مترو و اتوبوس با مراجعه به شبکه های اجتماعی کاهش دهیم. اما امروزه علم آن را انکار می کند. رسانه های اجتماعی حتی در کوتاه مدت به کاهش خستگی و کسالت ما کمک نمی کند.

خزیدن موبایل های کوتاه مدت خلق و خوی شما را بهبود نمی بخشد

دانشگاه رادبود هلند تحقیقات جالبی انجام داد. هدف این بود که دریابیم آیا رسانه های اجتماعی ، همانطور که همه معتقدند ، به افراد کمک می کند که هنگام استرس یا اوقات فراغت سر خود را تمیز کنند. این یافته ها در مجله Royal Society Open Science منتشر شد.

برخی از نتایج جالب این تحقیق عبارتند از:

1- شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند ، اما باعث می شوند افراد بیشتر احساس کسالت و کسالت و استرس کنند.

2- از تلفن همراه خود فقط در زمان استراحت یا زمانی که وقت آزاد کمی دارید استفاده نکنید. در واقع ، استفاده از تلفن همراه نه یک اوقات فراغت ، بلکه یک شیوه زندگی است. علاوه بر این ، شما حتی در قابل فهم ترین شرایط از تلفن همراه خود استفاده می کنید. بنابراین ، تشخیص لحظات استراحت از لحظات کار دشوار است.

3- ما به طور مداوم و سالم از تلفن همراه استفاده می کنیم. ما رسانه های اجتماعی را بدون توجه به هر چیزی نگاه می کنیم. این می تواند باعث استرس بیشتر در حین کار و حتی بیشتر در زمان نیاز به استراحت شود.

حس فوری ؛ باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید

تصادفی نیست که احساس می کنید باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید. در واقع ، رسانه های اجتماعی به هدف خاصی برمی گردند که خستگی و کسالت شما را کاهش نمی دهد. واقعیت این است که همه برنامه ها و برنامه ها به دنبال چیزی خاص هستند: استفاده منظم.

همه این سیستم عامل ها از تکنیک های بسیار پیچیده برای حفظ ارتباط استفاده می کنند: “حس فوری”. اگر به تلفن همراه خود نگاه نکنید ، ایده از دست دادن چیزی یک موضوع تکراری است.

در حقیقت ، دنیای دیجیتال برای کاهش خستگی یا کسالت یا سرگرمی طراحی نشده است. رسانه ها و برنامه های اجتماعی به دنبال اعتیاد و استفاده مداوم شما هستند.

راههای دیگری برای مقابله با خستگی بیابید

راه های زیادی برای مقابله با کسالت و کسالت وجود دارد. با این حال ، مهمترین چیز این است که خسته شوید و یاد بگیرید که چگونه خستگی را تحمل کنید.

در واقع ، شما باید سرگرم شوید و منابع دیگری را برای ضروریات یا کارهایی که رسانه های اجتماعی انجام می دهند پیدا کنید. اگر این موارد را به خوبی انتخاب کنید ، می توانند هم مفید و هم مفید باشند.

خواندن ، گوش دادن به موسیقی یا انجام برخی فعالیت های هنری منابع بسیار خوبی برای ذهن و سلامت روان شما هستند. آنها احساسات را هماهنگ می کنند ، استرس را تنظیم می کنند و خلاقیت را افزایش می دهند.

“اگر آن را امتحان کنید ، به زودی متوجه خواهید شد که دنیای شگفت انگیزی روی صفحه تلفن همراه شما و سر و صدای مداوم رسانه های اجتماعی وجود دارد که تا به حال آنها را نمی شناختید.”

انتهای پیام