اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل نقلیه عمومی پس از کنترل واکسن کرونا و شیوع آن را اعلام کرد.

به گزارش خبر فوری، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش توضیح داد که در آینده نزدیک می تواند با وسایل نقلیه عمومی زمینی به کشورهای خارجی سفر کند. در پی انتشار این خبر البته که نشان از رونق سفرهای خارجی در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرون دارد، داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خبر فوری گفت: و قبل از شیوع ویروس کراون سفرها به کشورهای اطراف انجام می شد و قبل از این بیماری تقریباً به تمام کشورهای اطراف تردد مسافر انجام می شد.
وی افزود: با توجه به تدوین پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفرهای زمینی به کشورهای همسایه محدود شد اما با پایان واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا، این سفرها برقرار شد. “

مدیرکل حمل و نقل مسافری و حمل و نقل جاده ای مسافر ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی منوط به توافقات دوجانبه و چند جانبه با کشورهای همسایه است و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. البته این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکلی که امضا شود و هر توافقی در مورد آن باشد، ما اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر قبل از شروع تاج گذاری به صورت زمینی به تمامی کشورهای اطراف از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، نخجوان و امثال آن سفر کردیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات سال های اخیر باشیم، همیشه تردد مسافر زمینی داشته ایم و باعث بهبود وضعیت این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرهای زمینی به سوریه شده است. دوباره شروع خواهد شد مثلاً قبل از کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌بردند و به قم و مشهد می‌رفتند، می‌توانست آن را تکرار کند.
وی درباره قیمت بلیت سفرهای خارجی نیز گفت: برای اتوبوس هایی که به عنوان مثال با وسایل نقلیه خارجی با وسایل نقلیه عمومی تردد می کنند، قیمت بلیت تعیین می شود و اگر تخلفی در این خصوص صورت گیرد، قطعا با آن برخورد می کنیم. “
انتهای پیام/