اخبار جامعه

وزیر کشور:شوراها نمودی از مردم سالاری دینی هستند

در حالی که اولین جلسه عمومی شورای عالی استانی برای ششمین دوره از سوی وزارت کشور برگزار شد، مقامات وزارت کشور خبرنگاران را از تهیه گزارش از انتخابات شوراها منع کردند.

به گزارش خبر فوری، احمد وحیدی در اولین جلسه ششمین دوره شورای عالی استان، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت، امروز شهادت ماست. سطح جدیدی از مسئولیت و پاسخگویی را تعریف کرده است که باید با آن پیش برویم.

وی افزود: وجه تمایز شهید سلیمانی این است که این شهید بزرگوار چنان بر زمین و آسمان می درخشید که به استقبال آسمان آمد و زمین را برای نبود آن عزادار کرد. این مسئولیت ها فقط در جمهوری اسلامی امکان پذیر است. کار صادقانه برای مردم در این نظام که مبتنی بر حق و تقوا و ایمان است منطقی است.

وی ادامه داد: انشاالله روح شهید سلیمانی در وجود همه ما منفجر شود و مملو از بهشت ​​هایی شود که با این شهادت معجزه آسا برایمان آورده است.

وی ادامه داد: این شورا یکی از مهمترین مظاهر مردم سالاری دینی است. شورا باید به همان سطح تسلیم شود. شوراي عالي به تعبيري بالاترين بيان فرآيند انتخاب شوراي شهر، بخش، شهرستان و استان است كه جريان دموكراسي را در جمهوري اسلامي نشان مي دهد. اولین مسئله این مردم سالاری دینی این است که دو عنصر اصلی دین و مردم دارد.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه شورای شهر مظهر مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: شورای شهر باید مجری دستگاه های مختلف باشد و مردم باید به شوراها نزدیک و نزدیک باشند. اگر مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مردم سالاری دینی است که در سطح ملی مشکلات را حل می کند، شوراها نیز باید مشکلات را در سطح محلی حل کنند. این زنجیره در قانون به وضوح دیده می شود، اما اکنون این کارکرد دچار مشکلاتی است و شورای استان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: اگر اصول حکومت داری بر اساس قانون اساسی تثبیت شود، بسیاری از جریان ها در زمان و مکان خود به خوبی حل می شوند. شورای عالی استانی به عنوان یک جنبش باید یک شورای وسیع کشوری را رهبری کند تا حکومتداری خوب را در سطوح محلی و منطقه ای تضمین کند. مشارکت مردم در مدیریت شهر و روستای خود باید معنای واقعی داشته باشد و این امر با حضور شهرداری ها محقق می شود و در غیر این صورت نگرش شهرداری ها تضعیف می شود.

وی تاکید کرد که باید به این رکن بزرگ مردم سالاری دینی احترام گذاشت. مردم نسبت به شوراها حساس هستند، بنابراین امیدوارند به نفع مردم و منطقه با فساد مبارزه کنند و شوراها را از روستا و در بافت روستا ببینند. قطعا باید جایگاه شورا را حفظ کنیم و نگذاریم چند نفر جایگاه مهم و مهم شورا را تضعیف کنند. این سمت در اختیار شوراها به ویژه در اختیار شورای عالی استان قرار گیرد. اعضای شورای عالی استان از این پس چهار سال زحمات و تلاش های پربار و انشاالله مثمر ثمر دارید، امیدواریم دستاوردهای بزرگی برای شما به ارمغان بیاوریم.

به گزارش خبر فوری، در بخشی دیگر از این دیدار، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور با تاکید بر نقش و اهمیت شوراها و تشکل های عمومی غیردولتی کشور گفت: قطعا شوراها نقش مهمی در افزایش سطح اجتماعی کشور دارند. سرمایه، پایتخت.” شوراها با ساده‌سازی حکمرانی، روان‌سازی حکمرانی، ایجاد مجدد حکومت‌داری محلی، افزایش پاسخگویی، شفافیت، پاسخگویی و رضایت، نقش مؤثری در انتقال افراد مردم‌محور خواهند داشت. شکی نیست که شهرداری ها می توانند نقش اساسی در توزیع خدمات داشته باشند که در توسعه پایدار کشور پیشگام است. شوراهای شهر نیز در رسیدگی به عدالت که یکی از سیاست های اصلی دولت است، نقش اساسی دارند.

به گزارش خبر فوری، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان در پنجمین دوره خود نیز در تشریح عملکرد این شورا در دوره گذشته اظهار کرد: سه جلسه به صورت غیرحضوری به دلیل بیماری کرونا در کشور برگزار شد. این جلسات در سالی که من رئیس شورای عالی استان بودم برگزار شد. در دوره پنجم اقدامات متعددی در حوزه های مختلف از جمله مالی، فناوری اطلاعات و … انجام شده است و آماده تشریح اقدامات انجام شده در خدمت اعضای جدید هیات مدیره و عالی هستیم. شورای شورای ولایتی. .

به گزارش خبر فوری، در دوره های گذشته انتخابات هیات رئیسه شورای استان با حضور خبرنگاران برگزار شد، در اولین جلسه ششمین دوره و در اولین سال برگزاری انتخابات هیات رئیسه، وزارت کشور از حضور خبرنگاران در جلسه ممانعت کرد. . بدین ترتیب در دوره ششم هیأت رئیسه اهل سنت بدون حضور خبرنگاران تشکیل و هیئت رئیسه این شورا انتخاب شد.

انتهای پیام/