اخبار حوادث

نجات ۱۲۰ نفر از سیلاب/امدادرسانی در ۴۰ شهرستان ادامه دارد

رئیس انجمن ماه سرخ با بیان اینکه 120 نفر از سیلاب نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند، از ادامه امدادرسانی به شهروندان در 40 شهر خبر داد.

به گزارش خبر فوری، دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص بلایای هواشناسی کشور از 5 تا 29 دی ماه گفت: موج بارندگی سه استان را تحت تاثیر قرار داد بنابراین ماه سرخ برای امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از بلایای جوی هشدار کامل داد. شروع کنید.

وی افزود: بیشترین خسارت این سامانه بارشی در جنوب کشور مشاهده می شود و در این راستا 1605 مغازه، تخته فرش کت، پتو 17 هزار و 515، نایلون 5 کیلوگرمی، 700 فلر، 4777 بسته غذایی، 3563 دستگاه. کیلوگرم برنج، 7224 کنسرو، 132 کیلوگرم خرما، 2 قرص نان و 21 هزار و 148 بطری آب معدنی در بین سیلاب ها توزیع شد.

رئیس انجمن ماه سرخ با بیان اینکه در 4 شهرستان استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگ، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد و تمام تلاش ها برای کمک به مردم انجام می شود.

کولیوند ادامه داد: در 4 ساعت گذشته در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگ و فارس 4 فروند بالگرد در 4 پرواز پرواز کردند و 5 تن محموله امدادی را به مدت 25 ساعت به مناطق سیل زده و 3 تن به مراکز زخمی انتقال دادند. درمان را منتقل کردند. 163 نیروی امدادی نیز با بالگرد به مناطق صعب العبور اعزام شدند.

وی افزود: در روزهای اخیر هیچ گونه حادثه جوی در جنوب کشور و استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و استان های بختیاری در زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگ و یزد حمایت صورت گرفته است.

رئیس انجمن ماه سرخ گفت: در مجموع 4 هزار و 144 نفر در 5 شهرستان توسط نیروهای ماه سرخ نجات یافتند و اسکان اضطراری دادند. در همین راستا 4 کمپ در چابهار، کناره و مینابن راه اندازی شد تا شهروندان بتوانند در این کمپ ها اسکان پیدا کنند.

کولیوند با اشاره به مهمترین ماموریت ماه سرخ در مناطقی که طی روزهای اخیر دچار سیل شده اند، گفت: در روزهای اخیر سه نفر از سیل نجات یافتند و متاسفانه 5 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس انجمن ماه سرخ تصریح کرد: در استان های شمالی 5 نفر از نیروهای ماه سرخ خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند و 5 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 4 خودرو از سیل و برف کلیساها نجات یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن ماه سرخ; کولیوند تاکید کرد: زهکشی آب منازل مسکونی با جدیت در حال انجام است و تاکنون آب 6 منزل به طور کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از 4700 سرباز برای کمک به سیل زدگان استفاده شده است و 741 خودرو برای این منظور به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/