اخبار ورزشی

رئیس انجمن ورزشی نویسان:دست فدراسیون برای برخورد با ناهنجاری در فوتبال باز است/ همکاران رسانه‌ای قواعد حرفه‌ای را رعایت کنند

در گفتگو با آنا

رئیس انجمن ورزشی نویسان:دست فدراسیون برای برخورد با ناهنجاری در فوتبال باز است  همکاران رسانه‌ای قواعد حرفه‌ای را رعایت کنند

رئیس انجمن ورزشی نویسان گفت: فدراسیون فوتبال با بی‌اخلاقی‌ها برخورد دقیق انضباطی و قانونی بدون چشم پوشی، اغماض و سهل‌انگاری داشته باشد.

عبدالحمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص درگیری لفظی به وجود آمده بین شجاع خلیل‌زاده و تعدادی از خبرنگاران بعد از پایان دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتور اظهار کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد حال باشگاه‌های ما خوب نیست. وقتی باشگاه از درون دچار تنش و استرس و مواجهه با مشکلات فراوان باشد، آثار آن را در نوع رفتار بازیکن و مربی و دیگر رفتار‌های پرتنش عوامل تیم نشان می‌دهد. باشگاه‌های ما علی‌رغم اینکه ادعای حرفه‌ای بودن دارند و در لیگ حرفه‌ای بازی می‌کنند، اما هیچ‌کدام قواعد حرفه‌ای را در رفتارهای‌شان، برخورد‌های خود و واکنش‌های‌شان نمی‌بینیم.

هنر برخورد مناسب با سوال نامربوط است

وی ادامه داد: از جمله این اتفاقات را در پایان دیدار پرسپولیس و تراکتور در رفتار کاپیتان تیم تراکتور شاهد بودیم. انتظار می‌رود بازیکنانی که تجربه زیادی دارند و در خارج از کشور بازی کردند و در تیم ملی بودند، سعه صدر و متانت بیشتری از خود بروز دهند. در مواجهه با خبرنگاران و هواداران، حتی اگر طرف مقابل آنها اصول حرفه‌ای را رعایت نکرد که اغلب به این شکل است، خودشان با رفتارشان آموزش دهنده باشند. جنگ و دعوا راه انداختن که هنر نیست. هنر آن است که علی‌رغم شرایط پرفشار و استرس، حتی با وجود باخت تیم، علی رغم مواجهه با یک برخورد یا سوالی که ممکن است نامربوط باشد، بازیکن ملی یک برخورد معقول، منطقی، حرفه‌ای و درستی داشته باشد.  

رئیس انجمن ورزشی نویسان خاطرنشان کرد: این اتفاقات نشانه‌های خوبی نیست. هر ساله به سن لیگ حرفه‌ای ما اضافه می‌شود، اما هنوز در برخی موضوعات و رفتار‌ها در قدم اول هستیم و هیچ پیشروی نداشتیم؛ لذا فدراسیون فوتبال در برخورد با این موضوعات باید خیلی حساس‌تر باشد. سازمان لیگ باید نظارت دقیق‌تر و برخورد‌های انضباطی مناسب‌تری داشته باشد. خود باشگاه‌ها از رفتار بازیکنان‌شان مراقبت کنند، چون زیبنده فوتبال و ورزش ایران نیست که هر روز تنش، درگیری و دعوا داشته باشیم.  

فدراسیون فوتبال قاطعانه برخورد کند

احمدی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال چگونه می‌تواند بازدارندگی بیشتری در برخورد‌های بازیکنان و مربیان با هواداران و خبرنگاران و عکاسان داشته باشد تصریح کرد: دست فدراسیون فوتبال برای برخورد با انواع ناهنجاری‌ها که فضا فوتبال را آلوده می‌کند، باز است. هم به لحاظ قوانین و مقررات، هم به لحاظ ارکانی که در فدراسیون وجود دارد و اینها باید به مسئولیت خودشان عمل کنند. همه ارکان فدراسیون این اختیار را دارند تا شرایطی ایجاد کنند که نظم و انضباط، قانون، فرهنگ و اخلاق در فوتبال حاکم باشد. به خصوص در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی که لیگ برتر است. مخصوصاً باشگاه‌های لیگ برتری که باید الگو باشند. وقتی در لیگ برتر به چنین وضعی دچار می‌شویم، تکلیف لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر روشن است. باید برخورد دقیق انضباطی و قانونی از سمت فدراسیون صورت بگیرد و چشم پوشی، اغماض، سهل‌انگاری و جریمه‌های بی‌اثر نشود. جرایمی می‌بینیم که آثاری از آن در تغییر رفتار بازیکنان، مربیان و باشگاه دیده نمی‌شود. این جرائم به چه دردی می‌خورد، برای یک بار پرونده بی‌اخلاقی‌ها و بی‌انضباطی‌ها با برخورد قاطعانه و اثرگذار فدراسیون بسته شود.

همکاران رسانه‌ای قواعد حرفه‌ای را رعایت کنند

رئیس انجمن ورزشی نویسان یادآور شد: آنهایی که در ورزش پول حرفه‌ای می‌گیرند باید رفتارهای حساب شده‌تر و سنجیده‌تری داشته آن هم در مقایسه با کسانی که کار حرفه‌ای می‌کنند ولی پول حرفه‌ای نمی‌گیرند. همه باید در چارچوب خود قواعد حرفه‌ای را رعایت کنند. بازیکنان حرفه‌ای خارج ایران در معرض فشارهای مختلف خبرنگاران و هواداران قرار دارند ولی به ندرت دیده‌ایم از کوره در بروند و بر رفتار خود مسلط هستند. با آنهایی که از کوره در بروند هم برخورد می‌شود چون شوخی برنمی‌دارد. البته از همکاران رسانه‌ای انتظار می‌رود قواعد و چارچوب‌های حرفه‌ای را مدنظر داشته باشند. آنها حتما در مواجهه با بازیکنان، مربیان، مدیران و پیشکسوتان حرفه‌ای برخورد کنند. طرح سوالات مرتبط و حساب شده با مصاحبه لازم است، برای اینکه با یک سوال بی موقع، بی مورد یا تکراری باعث ایجاد تنش و درگیری در روابط با ورزشکاران و مربیان نشویم. 

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.