اقتصادی

امکان افزایش ظرفیت اقتصادی ایران و عمان به بیش از یک میلیارد دلار

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) علاوه بر سفر به عمان در جمع خبرنگاران گفت: با توانمندی های خود می توانیم روابط اقتصادی کنونی ایران و عمان را میلیاردها دلار بالا ببریم و هر سال به رقم های بالاتری برسیم. آینده را بیاوریم.

به گزارش خبر فوری، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به شاتا، با اشاره به روابط گسترده ایران با عمان، اظهار کرد: عمده روابط فرهنگی و سیاسی بوده است اما در تجارت و اقتصاد باید روابط ما با عمان گسترش و ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، گفت: در پی این اقدامات سفری به عمان داشتیم و دیدارها و دیدارهای خوبی با مقامات عمانی داشتیم. دیدارهایی با وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری، وزیر بهداشت، وزیر امور خارجه و همچنین معاون نخست وزیر در امور کابینه عمان و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

فاطمی امین با بیان اینکه در این دیدارها زمینه های همکاری دوجانبه بررسی شد، گفت: زمینه های همکاری در زمینه های مختلف از جمله توسعه خطوط کشتیرانی، ارتباط بنادر دو کشور و سرمایه گذاری های متقابل تولیدی و همکاری وجود دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه گروهی متشکل از 10 شرکت سرشناس ایرانی در این سفر به تیم اعزامی پیوستند، گفت: .

وی با اشاره به اولویت‌های تجاری در این نشست‌ها گفت: با ظرفیت‌های موجود می‌توان سطح کنونی روابط اقتصادی دو کشور را افزایش داد و در سال آینده به ارقام بالاتری دست یافت.

انتهای پیام/