اخبار جامعه

تربیت ۱۰ هزار نفر نیروی پرستار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بوم شناسی ملی اشتغال بستر اساسی همه حلقه ها و مولفه های زنجیره اشتغال برای اتحاد و این بار رفع بیکاری از کشورمان است.

به گزارش خبر فوری، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فنی و حرفه‌ای و پرستاری و سازمان بهزیستی، با بیان اینکه اعلام کردیم چهار وظیفه مرتبط با جان مردم را در وزارت شهروندی انجام می‌دهیم، اظهار کرد: وی موضوع اشتغال را برجسته کرد و گفت: اکوسیستم ملی اشتغال بستری اساسی برای گرد هم آوردن تمامی حلقه ها و اجزای زنجیره اشتغال و این بار برای رفع بیکاری از کشورمان است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم ملی اشتغال که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت مردمی به تصویب رئیس جمهور رسید، رفتاری گلخانه ای دارد، گفت: این گلخانه فضای مناسبی را برای تعامل بخش های مختلف فراهم می کند. • با هم شغلی را حدس بزنید و شغلی اختراع کنید که درآمد خوب، ثابت و پایداری داشته باشد.

وزیر کار گفت: این تفاهم‌نامه‌ها با حدود ۷۰ اداره و سازمان دولتی و دستگاه‌های دولتی توانسته فضایی را برای نشست‌های گروه‌های مختلف خارج از دولت و بخش عمومی و سازمان‌های غیردولتی مانند سازمان نظام پرستاری فراهم کند. و طرح هایی را پیشنهاد کند که منجر به ایجاد اشتغال برای شهروندان در چارچوب اطلس اشتغال جمهوری اسلامی شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین این سه دستگاه گفت: این یک تعامل بین سه دستگاه است که هر کدام یک پیوند و زنجیر به هم را تشکیل می دهند و هزاران فرصت شغلی ایجاد می کنند. سازمان نظام پرستاری استانداردهای لازم را برای متخصصان حرفه ای فراهم می کند تا بتوانند کار خود را برای پرستاران سالمند و پرستاران دارای معلولیت و پرستاران همراه بیمار انجام دهند.

عبدالملکی گفت: ساماندهی آموزش فنی و حرفه ای زمینه اجرای آموزش و سنجش سطح مهارت ها و استانداردها را فراهم می کند و سازمان بهزیستی نیز به نوعی مصرف کننده است و آنها را به جامعه هدف متصل می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در سال 1401 اعلام کرد که مرحله اول این دوره ها آغاز می شود و هدف آن 10000 نفر خواهد بود.

انتهای پیام/