اخبار سلامت

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هیات وزیران مطرح می‌شود

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت کودکان، از تصویب ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال در شورای عالی بیمه خبر داد.

به گزارش خبر فوری، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان با بیان این که ممتازترین خدمات سلامت باید به کودکان ارائه شود، افزود: به علت اینکه هنوز بسیاری از اعضای بدن کودکان به طور کامل رشد نیافته، ارائه خدمات درمانی به آنها اهمیت ویژه دارد؛ چراکه در صورت عدم رسیدگی ممکن است آثار بیماری تا چندین دهه در آنها باقی بماند.

وی ادامه داد: شورای عالی بیمه سلامت تصمیم گرفت درمان کودکان زیر ۷ سال را رایگان کند و این طرح در نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک طرح انقلابی و افتخار آمیز مطرح است و در هیات وزیران مطرح می‌شود. در رشته چشم پزشکی اگر کودک در کمتر از ۹ سالگی دچار ضایعه شود، تا آخر عمر دچار تنبلی چشم می شود در حالی که با درمان های مناسب در سنین کم، بهبود خواهد یافت.

وزیر بهداشت با اشاره به ۸۶ تخت مصوب و ۱۱۰ تخت فعال در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان، از اشغال ۹۰ درصدی تخت در این بیمارستان خبر داد و گفت: در این بیمارستان ۳۲ پزشک متخصص و ۱۰۱ پرستار در بخش های مختلف فعالیت دارند.

عین اللهی با بیان اینکه پروژه توسعه بخش های آی سی یو، سی سی یو و اتاق عمل در این بیمارستان در حال انجام است، افزود: در سفر استانی رییس جمهور ۲۷ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها تصویب شده که می تواند بخشی از کمبودهای بیمارستان را برطرف کند. همچنین در خصوص خدمات شیمی درمانی نیازهایی وجود دارد که توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأمین می شود.

وی با اشاره به اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته به شهرستان گلپایگان گفت: امیدواریم پس از تامین آمبولانس های جدید بتوانیم نیازهای گلپایگان و خوانسار را تامین کنیم. همچنین با اختصاص یک دستگاه سنگ شکن به گلپایگان موافقت شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بانی ساخت خیریه بیمارستان شفا در گوگد گلپایگان، حضرت آیت الله گلپایگانی بوده اند که عمده خدمات این بیمارستان محدود به کلینیک تخصصی و خدمات سرپایی است و بخش اورژانس بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازسازی شده و نیازمند تجهیز است. این بیمارستان، خیریه و دارای هیات امناست و اعلام کردیم که اگر به وزارت بهداشت واگذار شود، آمادگی داریم خدمات را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنیم.

وی در خصوص اعزام بیماران گلپایگانی به اصفهان و فاصله کمتر اراک نسبت به این شهرستان گفت: در جلسه ای که با مسئولان دانشگاه و شهرستان داشتیم، این مشکل عنوان شد و با معاون درمان وزارت بهداشت مذاکره و مقرر گردید در صورت تفاهم روسای دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و اراک، اعزام بیماران از گلپایگان به استان مرکزی، عملیاتی شود که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم برای این منظور آمادگی کامل دارد و امیدواریم بیماران اورژانسی به نزدیک ترین شهر دارای امکانات لازم، اعزام شوند.

وزیر بهداشت به وجود دو یونیت دندانپزشکی در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان اشاره و خاطرنشان کرد: طبق دستور رییس جمهور، به هر وعده ای که بدهیم، عمل می کنیم. خواسته مردم برای راه اندازی بخش دندانپزشکی در این بیمارستان کاملا بحق و بجاست و از رییس بیمارستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواستیم باتوجه به وجود ۵ دندانپزشک ظرف مدت دو هفته، ارائه خدمات در این دو یونیت، آغاز شود؛ چرا که گسترش مراکز دندانپزشکی وزارت بهداشت مورد تأکید است.

عین‌اللهی از مردم شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان به دلیل مشارکت ۱۰۰ درصدی در پویش ملی سلامت قدردانی کرد و افزود: این مشارکت نشان دهنده اعتماد مردم به نظام سلامت است؛ چرا که در این پویش تعداد زیادی از افرادی که از دو بیماری دیابت و فشارخون بالای خود اطلاعی نداشتند، شناسایی شدند و این نشان می دهد که غربالگری برای پیشگیری از تحمیل عوارض و هزینه و همچنین داشتن زندگی با کیفیت، یک ضرورت است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در شهرستانهای گلپایگان و خوانسار به عنوان بخشی از شهرهای مجری این برنامه خبر داد و گفت: در برنامه ملی سلامت خانواده، هر فرد و خانواده، دارای یک مراقب سلامت است و برای هر نفر با کد ملی، یک پرونده سلامت ایجاد می شود که این پرونده جنبه پیشگیری دارد و در صورت نیاز به خدمات درمانی، با نظام ارجاع و استفاده از ظرفیت پزشکان طرف قرارداد، این نیاز برطرف و هزینه های درمان افرادی که از مسیر ارجاع بستری شوند تا ۹۵ درصد توسط دولت، پرداخت می شود.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.