اقتصادی

تشکیل ۵۰۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در مشهد/گرانفروشی در صدر تخلفات

خبر فوری/ خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: تا امروز حدود 500 تخلف صنفی در اطراف حرم رضوی گزارش شده که این موارد به مراجع ذیربط ارجاع شده است.

محسن داوری در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه از 25 اسفند سال گذشته بازرسی ها از اصناف و واحدهای مسکونی اطراف حرم رضوی افزایش یافته است، اظهار کرد: شبکه بازرسی برای نظارت بر فعالیت اصناف اطراف حرم رضوی راه اندازی شده است. زیارتگاه گسترده و فعال

وی افزود: در این شبکه چهار اکیپ از چهار محور آرامستان رضوی از ساعت 19 تا 19 به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می گیرند. کمیته اقدام نیز در اطراف حرم رضوی است و اگر شدت تخلفات مربوط به یگان زیاد باشد، شکن را پلمب می کند.

فرماندار مشهد گفت: تاکنون و بر اساس تحقیقات انجام شده 500 میلیون قبر از محل های متخلف واحدهای مسکونی اطراف حرم به زائران بازگردانده شده است.

داوری خاطرنشان کرد: از 25 اسفند ماه، بیشتر تخلفات به دلیل فعالیت های غیرقانونی و هزینه های بالاتر از قیمت های قابل قبول، مربوط به واحدهای مسکونی بوده است. ضمن اینکه بیشتر تخلفات اتحادیه های اطراف حرم رضوی هزینه بر بوده است.

وی افزود: علاوه بر درگیری ها، اقدامات مثبتی در اطراف حرم رضوی انجام شده است. نمونه ای از این اقدامات توزیع گسترده کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ و نان در مغازه های موقت اطراف آرامستان برای زائران بود. همچنین کالاهای اساسی به تجار اطراف حرم مطهر ارائه می شود تا خدمات مناسبی به زائران ارائه کنند.

فرماندار مشهد با اشاره به ناآرامی بودن نرخ و میزان تاکسی های اطراف حرم رضوی گفت: برای این کار اقداماتی انجام شده و چندین تاکسی توقیف شده است. در مجموع پیگیری ها در این زمینه افزایش یافته است. از سوی دیگر در بخش حمل و نقل عمومی تعداد ناوگان و زمان فعالیت آنها افزایش یافته است.

انتهای پیام/