اخبار جامعه

عید فطر مبنای وحدت مسلمانان/ سود تفرقه به جیب استکبار می‌رود

خبر فوری/ گلستان رئیس مرکز تبلیغات اسلامی ادیان و مذاهب گلستان عید سعید فطر را زمینه ساز وحدت مسلمانان دانست و گفت: اگر وحدت نباشد دشمن از این شکاف سوء استفاده کرده و به مردم آسیب می رساند.

حجت الاسلام احمد کوثری ضمن تبریک عید سعید فطر به خبر فوری گفت: قنوت نماز عید فطر کلمه مسلمین عید فطر ذکر شده است و از خداوند می خواهیم که این عید را برای همه قرار دهد پس مسلمانان. عید سعید فطر می تواند پایه وحدت باشد، در دنیا مسلمان باشید.

وی با بیان اینکه خداوند مسلمانان را به وحدت دعوت کرده و در آیات قرآن از اختلاف نهی کرده است، تصریح کرد: در واقع خداوند ما را به اتحاد توصیه نکرده، اتحاد ما را واجب کرده است.

رئیس مرکز ادیان و مذاهب و تبلیغات اسلامی استان گلستان با یادآوری اینکه وحدت اسلامی عامل یاس و ناامیدی دشمن است، یادآور شد: جریانات تکفیری، وهابیت و داعش از فرزندان وهابیت به کشورها آسیب رسانده است. اگر منطقه و وحدت اسلامی نباشد، این آسیب تشدید می شود، جمهوری اسلامی خواهد بود.

کوثری گفت: اگر وحدت نبود مردم عراق و سوریه نمی توانستند دشمن را عقب برانند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال تفرقه و تفرقه بین مسلمانان است، تاکید کرد: مستکبران افراطی از تفرقه مسلمانان نهایت بهره را می برند و اگر کشورهای اسلامی ضعیف باشند توان مقابله با آن را ندارند.

رئیس مرکز ادیان و تبلیغات دینی استان گلستان وحدت اقتدار کشور را مرهون رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ما شعور مقام معظم رهبری هستیم.

وی به کوثری با بیان اینکه روز اول و آخر ماه مبارک رمضان با رؤیت ماه مشخص می شود، خاطرنشان کرد: بین شیعه و سنی به امر شرعی سفارش شده است که موجب وحدت شیعه و سنی می شود.

مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع عادل با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای رؤیت ماه انجام می دهند، گفتند: ما رهبر درستی داریم، باید از نظر ایشان اطاعت کنیم و خوشبختانه در استان گلستان اکثر مردم در ابتدا وارد می شوند یا پایان. به همراه ابلاغیه ماه مبارک رمضان.

انتهای پیام/