اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

مرکز فروش گل و گیاه در مشهد

بازارگل مشهد فقط مکانی برای خرید گل و ابزار باغبانی نیست، بلکه یکی از سرزنده‌ترین و خوش آب و رنگ‌ترین بازارهای شهر مقدس مشهد است و به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده‌است. در متن زیر قرار است همه‌چیز را درباره این بازار پرطرفدار بگوییم.بازار گل مشهد در بلوارخیام، یکی از است. مکانی برای دوست‌داران گل و گیاه که نام دیگر آن بازار فتح آباد است و هر آن‌چه را که مرتبط به گل‌وگیاه می‌شود در دل خود جای داده است. این‌جا بازار گل و گیاه مشهد است و احتمالا هر گلی که در سطح شهر می‌بینید را گل‌فروش‌ها از اینجا خریده‌اند!

بازار گل مشهد - امکانات، آدرس و ساعت کاری بازار گل خیام

در این بازار علاوه بر گل و گیاه؛انواع دکوریجات، انواع گلدان و خنز پنزرهای جذاب و دوست‌داشتنی را می‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنبم حتی اگر قصد خرید ندارید، در میان گل‌های متنوع و خوش رنگ و بوی این بازار قدم بزنید تا آرامشی عمیق نصیبتان شود.

در ادامه با همراه باشید تا با این بازار دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شوید. قرار است آدرس دقیق بازار گل مشهد را بگوییم، شماره تماس و ساعت‌کاری بازار گل مشهد را در اختیارتان قرار دهیم و به‌طور کامل این بازار پر شور و هیاهو را با ریزترین جزییات به شما معرفی کنیم.

چگونه به بازار گل مشهد برویم؟

بازار گل خیام در انتهای بلوار خیام واقع شده‌است و از هر مشهدی بپرسید می‌توانید به راحتی به آن‌جا برسید. خبر خوش آن است که این بازار در نزدیکی دو مرکز خرید‌ خوب و مدرن مشهد قرار گرفته است. مرکز خرید الماس شرق و مجتمع تجاری وصال در فاصله کمی از این بازار قرار گرفته‌اند.

می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که بعد از تماشای بازار گل خیام کمی بازارگردی داشته باشید. در ادامه دسترسی به بازار گل مشهد را از «پایانه آزادی- میدان پارک ملت» با استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس می‌خوانید. گفتنی است که میدان پارک ملت مشهد از نظر رفت‌و آمد، اصلی‌ترین میدان این کلان‌شهر است.

تاکسی

اگر می‌خواهید با تاکسی به بازار گل مشهد در بلوار خیام بروید، ناگفته پیداست که از هر کجای شهر، با استفاده از اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین مثل: اسنپ و تپ‌سی یا درخواست تاکسی درون‌شهری (با شماره‌گیری 1830 و 1829) می‌توانید مستقیما خود را به بازار گل برسانید.

اگر میدان پارک مشهد را مبدا قرار دهیم، شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های گذری و خطی، از میدان پارک ملت به ابتدای سه راه خیام در بلوار ملک آباد بروید. در سه راه خیام از تاکسی پیاده شوید و با تاکسی‌هایی که تا انتهای بلوار خیام می‌روند، همراه شوید. بعد از گذر از چند چهارراه، در خیام 40 پیاده شوید و گشت‌وگذار در دنیای رنگ و عطر بازار گل مشهد را آغاز کنید.

مترو

اگر برای رفتن به بازار گل مشهد مترو را انتخاب می‌کنید، باید در ایستگاه «خیام» از مترو پیاده شوید و ادامه راه تا بازار گل را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. الماس تریپ، معتبرترین سایت گردشگری در کشور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

اتوبوس

برای رفتن به بازار گل مشهد با استفاده از اتوبوس، از مبدا میدان آزادی، لازم است حدود 600 متر تا ایستگاه آزادی 15 پیاده‌روی کنید. از آنجا سوار خطBRT (پایانه الهیه- پایانه مصلی) شوید و با گذشت 5 ایستگاه، در ایستگاه آپارتمان‌های مرتفع از اتوبوس پیاده شوید. سپس سوار خط 210 (میدان بیت‌المقدس-پایانه گردشگری) شوید و پس از سه ایستگاه، در ایستگاه سه راه عبدالمطلب پیاده شوید. با 100 متر پیاده‌روی به بازار گل مشهد می‌رسید.

بهترین زمان بازدید از بازار گل مشهد کی است؟

یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از بازار گل خیام مشهد، عید نوروز و روزهای آخر اسفندماه است. زمانی که همه در تکاپوی خرید و تازه‌شدن هستند، بازار گل شور و شعفی دیدنی به خود می‌گیرد. انواع گل‌های خوشرنگ بهاره و فضایی که معطر از عطر آن‌هاست، تنگ‌های ماهی در اشکال مختلف به همراه ماهی‌های قرمز عید و سبزه‌ و ظروف هفت‌سینی که فقط در بازار گل می‌توانید پیدا کنید، بازار گل را چندین برابر زیباتر می‌کنند.

علاوه بر آن تمام تزییناتی که برای چیدن یک سفره هفت‌سین زیبا نیاز دارید را می‌توانید از مغازه‌های بازار گل تهیه کنید. البته بازار گل مشهد در همه فصل‌های سال تماشایی و زیباست. فصل بهار و خصوصا اردیبهشت ماه، رنگارنگ‌ترین روزهای بازار گل خیام مشهد هستند اما در فصل پاییز و روزهای سرد سال هم عطر نرگس در تمام غرفه‌های بازار به مشام می‌رسد و حال و هوای خاص خودش را دارد. به این بازار زیبا سر بزنید و علاوه بر لذت بردن از محیط، دست‌سازه‌های چوبی و یادگاری‌های کوچک و زینتی بخرید.

در بازار گل مشهد چه‌خبر است؟

نه تنها در این بازار گل‌های متفاوتی وجود دارد بلکه تمامی وسایلی که مرتبط با انواع گل‌وگیاه است را می‌توانید در این بازار تهیه کنید. از آن‌جایی که تعداد فروشگاه‌ها در بازار گل خیام مشهد بسیار است، تنوع زیادی را مشاهده خواهید کرد و دستتان برای خرید بازتر خواهد شد. به دنیای گل خیام خوش آمدید!
بازار گل خیام مشهد یا بازار گل فتح‌آباد، بزرگ‌ترین بازار گل در مشهد است. در حقیقت این بازار یک بازار عمده‌فروشی گل و تزئینات متفرقه آن است که بیشتر مواقع شلوغ است. در بازار گل سکوت را فراموش کنید! کافی است سرتان را بچرخانید تا در هر طرف با آن همه گل‌ها و گیاهان زیبا و پرطراوات سرزندگی و شادابی به شما تزریق شود.

لذت خرید در میان عمده فروشی‌ها با آن شلوغی و سروصدا باعث نمی‌شود از بوی گل‌ها و زیبایی‌هاشان لذت نبرید. گفتنی است که قیمت گل در بازار گل مشهد نسبت به گل‌فروشی‌های سطح شهر مناسب‌تر است. با این‌حال چانه‌زدن را فراموش نکنید!

غرفه‌ها:

این بازار که فضایی مستطیل‌شکل دارد، دارای چندین غرفه مختلف در اطراف خود است. غرفه‌هایی که هرکدام به صورت مستقیم و غیرمستقیم به گل مربوط می‌شوند. از انواع گل‌های طبیعی و مصنوعی گرفته تا وسایل دکوری و لوازم شادی برای جشن تولد و عروسی. با این‌حال متداول‌ترین اجناسی که در این گل‌فروشی بسیار بزرگ به فروش می‌رسد، انواع گل‌وگیاه طبیعی و مصنوعی است. بازار گل خیام از آن مکان‌هایی است که می‌تواند برای علاق‌مندان به گل‌ها و گیاهان فرصتی جذاب و دیدنی باشد.

انواع و اقسام گل‌های باغچه و گیاهان آپارتمانی را می‌توانید به صورت شاخه‌ای یا دستی از غرفه‌های بازار تهیه کنید. نهال درختان میوه، انواع بذر سبزیجات، درختچه‌ها، بونسای‌ها و کاکتوس‌های مدرن، گل‌های تایلندی، چینی، انواع ظروف سفالی و شیشه‌ای، فروشگاه‌های لوازم قنادی و جشن تولد، وسایل تزیینی سفره عقد و عروسی از چیز‌هایی هیستند که بازار گل مشهد بهترین جا برای تهیه آن‌هاست.

ناگفته نماند که انواع خاک، بذر گیاهان مختلف، انواع کودهای جامد و مایع، درختچه‌های تزئینی، لوازم باغبانی و گلدان‌هایی در اشکال مختلف نیز در این بازار عرضه می‌شود. غرفه‌ دکوری فروش‌ها، بخش دیگر بازار خیام هستند؛ انواع لوازم دکوری مانند ساعت، مجسمه‌های سفالی و چوبی، تخت‌های چوبی سنتی، میز و صندلی و تزئینات کوچک و بزرگی که می‌تواند برای زیباترشدن دکور خانه‌هایتان مناسب باشد، در این بازار پیدا می‌شود.

مشهد مقدس را می‌توان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار بیاوریم. تعداد درخواست زیاد رزرو توسط مسافران و زائران در کنار ویژگی‌ها، امکانات و جاذبه‌های خاص و متمایز کننده این شهر سبب محبوبیت این شهر شده است. درست است که مهم‌ترین ویژگی شهر مشهد، وجود بارگاه امام رضا(ع) است. اما پایتخت معنوی ایران جاذبه‌هایی چون بازار گل مشهد کم ندارد. به جرات می‌توان گفت این بازار بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بازار گل و گیاه در شرق کشور است. بازار گل مشهد یکی از معروف ترین بازارهای گل در ایران واقع در شهر مشهد است. این بازار یکی از مقاصد توریستی مهم شهر مشهد برای بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی است. اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید و عاشق گل و گیاه هستید، این بازار زیبا را از دست ندهید.

اطلاعاتی درباره بازار گل فتح آباد مشهد

بازار گل مشهد که به بازار گل فتح آباد یا بازار گل خیام معروف است، بزرگ‌ترین بازار گل در این شهر می‌باشد. انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی در این مجموعه بزرگ و غنی به فروش می‌رسد. تنوع گل‌ها و گیاهان این بازار به نسبت دیگر فروشگاه‌های گل بسیار بیشتر است. این خود مزیتی بزرگ برای افرادی است که به دنبال گل‌های خاص و تازه هستند. در بازار گل چندین غرفه وجود دارد که هر یک انواع گیاه، گل های طبیعی، لوازم تزیینی و… را به فروش می‌رسانند. تمامی شهرستان‌های اطراف مشهد برای تهیه انواع گل و گیاه خاص به این مرکز مراجعه می‌کنند. برخی از مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار به صورت عمده و برخی تک فروش هستند.

محصولات دیگر در بازار گل خیام مشهد

لازم است بدانید در این مجموعه علاوه بر گل و گیاه، محصولات دیگری نیز به فروش می‌رسد. لوازم شادی برای برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها، مراسم عقد، ظروف خام و رنگ شده، ظروف سفالی و شیشه‌ای چوبی، وسایل دکوری خانه و حیاط، گلدان و پایه گلدان، لوازم باغبانی، کشاورزی، کاکتوس، درختچه، بذر سبزی، کود و خاک، مواد تقویتی برای گیاه، نهال و گیاهان آپارتمانی و… بخشی از محصولاتی است که می توانید در این مجموعه تهیه کنید. در ایام خاص سال نیز با توجه به مناسبت پیش رو بازار فتح آباد لوازمی چون سفره هفت سین عید، ماهی عید، لوازم شب یلدا را در دسترس مشتری قرار می‌دهند.

امکانات موجود در بازار گل مشهد

همانطور که گفته شد، این مجموعه بسیار وسیع است و افراد زیادی برای بازدید و خرید به این بازار مراجعه می‌کنند. پس دور از ذهن نیست که مجموعه مد نظر ما دارای امکانات و خدمات کاملی باشد. برخی از این خدمات نیز شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ اختصاصی، بوفه، سوپرمارکت، حمل بار با گاری و… می شود.