اخبار عمومی

عاملان کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی رهن منازل مسکونی در قم دستگیر شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار سید محمود میرفیضی پلیس شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت که پس از گزارش چندین فقره کلاهبرداری، با چهار متهم با هویت جعلی وارد عمل شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به درخواست این متهمان گفت: کلاهبرداران پس از اجاره و راه اندازی بنگاه معاملات ملکی، خانه ای را برای شهروندان خریداری و اعلام کردند که این خانه کسری و نیازمند وام مسکن است. اجماع، وفاق. صاحب خانه. مستاجرانی افرادی که می خواهند خانه خود را با تقلب با درج آگهی در سایت های فروش رهن کنند.

سردار میرفیضی وی ادامه داد: آگاهی قم برای پیگیری موضوع این کلاهبرداری توسط کارآگاهان پایگاه پلیس راهور شد.

وی افزود: متهمان بین یک میلیارد تا 200 کرور از 10 مستأجر و 15 میلیارد ریال دریافت کردند و متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه آنان را در یکی از شهرستان های شمال شرق کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام و در عملیاتی افراد مذکور را دستگیر کردند.

سردار میرفیضی وی افزود: متهمان ابتدا منکر ارتکاب جرم شدند اما در نهایت با مشاهده مدارک و مستندات صراحتا به کلاهبرداری اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در تحقیقات انجام شده افراد مذکور در شهرستان های قدس تهران، آمل، گرگان، پاکدشت، تهران و مشهد با این روش کلاهبرداری کرده و سعی در شماره گذاری مالباختگان احتمالی داشتند. بیش از 60 نفر است.